• Girlgnome
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-12-2025
Toen digitale televisie net werd geïntroduceerd heb ik hier wel eens bij kennissen naar gekeken. De kwaliteit was goed, maar ik schrok van de lange tijd dat het duurde om van zender te wisselen. Elke keer wanneer ik een andere zender koos, moest ik 2 of 3 seconden wachten.

Ik ga volgende maand uit huis wonen en wil natuurlijk gewoon televisie kijken en ben benieuwd naar de mogelijkheden van digitale televisie. Ik vind het onacceptabel om langer dan 1 seconden te wachten als ik een andere zender kies. Ik overweeg momenteel om Ziggo (0 euro extra voor digitaal) te nemen en een decoder op Marktplaats te kopen.

Kunnen jullie mij helpen met het volgende?
1) Is Ziggo een verstandige keuze? Zo nee, aanbieder is dan beter?
2) Is het verstandig om een 2e hands decoder te nemen? Uiteraard zal ik eerst nagaan of de decoder door Ziggo ondersteund wordt.
3) Als ik een betere (duurdere) decoder neem, wordt de tijd die ik moet wachten dan korter?

Misschien klinkt het een beetje zeikerig, maar ik zou het jammer vinden om een decoder te kopen en er vervolgens achter te komen, dat ik beter gewoon analoog had kunnen blijven houden.

Bedankt voor jullie reacties! :)

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Je houdt altijd wel even vertraging. Wij hebben hier een Samsung decoder van Ziggo en die doet er denk ik een seconde over (give or take a few ms). Daar ontkom je niet aan.

• jhu
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-01 19:14

jhu

Ik heb een huis vol met Ziggo decoders (ex-casema gebied) en heb geen 2 a 3 seconden vertraging met zappen.

Je houdt altijd wel een vertraging, maar die is bijna gelijk met de vertraging die in moderne LCD en 100Hz beeldbuis tv's zit.

Het beeld moet digitaal verwerkt worden, opgebouwd, lijntje hier, lijntje daar.

Met uitzondering van de Cisco VoD (die heeft sporadisch wel eens een vertraging) kan ik je gerust zeggen dat je je niet zal ergeren aan het zappen.

Edit. Ik heb de Samsung PVR, Samsung SD (grijs oud-model) en de Samsung SD (zwart nieuw model)

[ Voor 10% gewijzigd door jhu op 07-12-2008 17:29 ]

Zet de cv maar uit moe, die AMD draait nu stabiel

• Girlgnome
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-12-2025
Bedankt voor jullie reacties! :) Als ik het goed begrijp is er dus altijd een korte tijd nodig om te switchen, maar zal dit met de huidige techniek wel meevallen. Ik vind 1000ms voor het verwerken van een beeld nog best veel, maar zolang het niet veel meer is dan die seconde zal er wel mee leren leven :)

Als iemand anders nog tips heeft wat een snelle decoder is, hoor ik dat graag.
Denken jullie dat het verstandig is om een 2e-hands decoder op Marktplaats te kopen? Ik voel er niet zo veel voor om er eentje bij voor veel geld bij Ziggo te kopen, als ik 'm misschien amper gebruik.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Je krijgt er gratis 1 bij Ziggo he. Wij kregen hem iig gratis.

[ Voor 27% gewijzigd door 418O2 op 08-12-2008 09:36 ]