Hallo
Ik heb van Sinterklaas een Ruby on Rails boek gehad. Hier leer je het programeren in Ruby en Rails. In de eerste hoofdstukken leer je Ruby en daarna pas Rails. Ik ben nu bij het onderdeel "classes" aangekomen ik snap het niet echt.
Uit het boek moest ik deze class maken:
Nu probeer ik hem op te starten maar dat lukt niet. Ik hoorde ergens dat je een class weer aan iets anders moet koppelen etc. Wie ziet de fout of weet iets anders?
Alvast super bedankt!
Noob Scripter
Ik heb van Sinterklaas een Ruby on Rails boek gehad. Hier leer je het programeren in Ruby en Rails. In de eerste hoofdstukken leer je Ruby en daarna pas Rails. Ik ben nu bij het onderdeel "classes" aangekomen ik snap het niet echt.
Uit het boek moest ik deze class maken:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
| class klant def initialize(voornaam, familienaam) @voornaam = voornaam @familienaam = familienaam end def toonnaam "De klant heet #{@voornaam} #{@familienaam}" end end klant1 = Klant.new('Jaap , 'Schoen') puts klant1.toonnaam puts klant1.inspect p klant1 puts klant1.to_s gets |
Nu probeer ik hem op te starten maar dat lukt niet. Ik hoorde ergens dat je een class weer aan iets anders moet koppelen etc. Wie ziet de fout of weet iets anders?
Alvast super bedankt!
Noob Scripter