Toon posts:

Problemen ASUS AH 3650 AGP silent

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb na het crashen van mijn 6800GT :'( een asus AH 3650 aangeschaft.
Na verwijderen van oude drivers en installatie van de nieuwe is het probleem:
Als ik in een pagina scroll, of een venster versleep gaat dat heel sloom en schokkerig, alsof de drivers niet geinstaleerd zijn. Het gekke is, dat ik wel Red Alert 3 kan spelen. Het beeld gaat sloom, maar vloeiend en verder doet in-game alles het wel. Echter als er filmpjes afgespeeld worden gaat het beeld schokken terwijl het geluid verder door loopt.

Ik heb nieuwe drivers van internet gehaald en geinstalleerd, maar dit geeft geen verandering.
Het is overigens opvallend, dat alleen de drivers van ASUS zelf werken, maar wanneer ik catalyst driver van de ATI site haal, wordt de videokaart niet herkend en stopt de installatie.

In windows zelf, kan ik wel een film kijken, maar als er veel IE schermen zijn geopend, gaat dit ook schokkerig. Ik zie in de taks manager dat alke toepassing waarin er beeld beweegt ongelovelijk veel van mijn CPU vraagt. Alsof mijn videokaart zelf helemaal niks doet.

Iemand een idee wat het probleem is?

Ik ga over paar dagen mijn oude GeForce 4 weer inbouwen, kijken of die betere prestaties levert.

Systeem:
Windows XP
s 939 AMD 64 3500+
MSI K8N Neo2 board
Zalman voeding

• Emile|IA
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-04-2015
Kan je met GPU-Z oid eens kijken op welke snelheden je Core en geheugen van je graka lopen? Lijkt wel of die enorm is ondergeklokt ofzo.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb met rivatuner even gecontroleerd.
GPU draait op 750MHz, wat volgens mij ook de bedoeling is.
Wel zie ik dat het geheugen draait op 500MHz terwijl het volgens de site van Mycom 1000MHz (waar ik m gekocht heb) moet zijn. Volgens mij is dat gewoon een foutje van de MyCom.

Tijdens een game zoals RA 3 wordt de GPU niet meer dan 50% belast. Terwijl mn CPU 100% is.
Tijdens het verslepen van een schermpje gaat de GPU ook naar iets van 30-40% terwijl de CPU zwaar belast wordt.

Ik zie overigens op de site van Mycom dat de kaart compatible is met Vista, maar ik ga er van uit dat hij het dan toch ook wel doet op XP?

EDIT:
Toen ik met rivatuner in het OC menu ging, dedecteerde hij een GPU clock van 750MHz, maar in de hardware monitor zie ik steeds 100MHz staan.
Een beetje verder kijken(ik ben niet heel bekend met dit programma) staat er dit:
$ffffffffff ATI specific display adapter information
$ffffffffff ----------------------------------------------------------------
$0900000000 Graphics core : RV635 (120sp)
$0900000002 Memory bus : 128-bit
$0900000001 Memory type : unknown
$0900000003 Memory amount : 512MB
$0900000004 Core clock : 109.687MHz
$0900000005 Memory clock : 495.000MHz (990.000MHz effective)
$0900000006 Reference clock : 27.000MHz

Weer die 100MHz...

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2008 19:11 ]

Verwijderd

zal eens de moederbord driver opnieuwe installeren
Lijkt namelijk er op dat je agp drivers niet goed werken .
Misschien perongeluk beschadigt toen je de nvidia drivers verwijdert.

Trouwens ik zal een nieuwe instal doen .
Uit ervaring zie ik vaak dat je van nvidia naar ati drivers de ati kaart slecht presteert.
Iets wat volgens mij door nvidia expres word gedaan.

Verder de nvidia 6800 kaart is erg rap in directx 9 wat misschien jouw nieuwe direcx10 kaart wat moeite mee heeft.
Nvidia kaart heeft veel ruwe power via zijn geheugen (256bit mem controller versus ati 128bit mem controller)

Ati kaarten klokken terug in 2d mode
Wil je testen gebruik dan ati tool en kijke of deze met 3d test de core klok omhoog gaan

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2008 19:14 ]