[linux remote] Niet aan tijdens booten

Pagina: 1
Acties:

• jealma
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

jealma

Jesus is Lord!

Topicstarter
(overleden)
Ik heb een MCE receiver + remote (van philips), die ik gebruik onder Arch Linux met XBMC. Als Linux opgestart is en ik plug m'n receiver in, dan wordt ie gedetecteerd en gaat er een groen lampje branden. In dmesg zie ik dan zie ik het volgende:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
usb 5-1: new full speed USB device using uhci_hcd and address 6
hub 5-0:1.0: unable to enumerate USB device on port 1
usb 5-1: new full speed USB device using uhci_hcd and address 7
usb 5-1: configuration #1 chosen from 1 choice
lirc_dev: IR Remote Control driver registered, major 61 

lirc_mceusb2: Philips eHome USB IR Transceiver and Microsoft MCE 2005 Remote Control driver for LIRC $Revision: 1.44 $
lirc_mceusb2: Daniel Melander <lirc@rajidae.se>, Martin Blatter <martin_a_blatter@yahoo.com>
usb 5-1: reset full speed USB device using uhci_hcd and address 7
lirc_dev: lirc_register_plugin: sample_rate: 0
lirc_mceusb2[7]:   BB+ Dongle(e.d) on usb5:7
usbcore: registered new interface driver lirc_mceusb2

Als ik echter m'n receiver ingeplugd heb en dan boot, dan ziet Linux m'n receiver niet. Ik kan wel handmatig lirc_dev en lirc_mceusb2 modproben, dan staan er een aantal regels in dmesg, maar het lampje gaat niet branden en de remote doet het niet.

Ik heb lircd (de daemon voor Lirc) in m'n startup staan en die wordt wel opgestart. Heeft iemand een idee hoe ik de receiver kan laten detecteren tijdens het opstarten?

Avalon, Fireflight, Gaither, Point of Grace, Third Day
C2D E6400 @ 3GHz - Zalman CNPS8000 - GA-P35-DS3 - Corsair 2GB ram - Asus 9400GT - OCZ Vertex 30GB
Archlinux 64-bit + Awesome

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:12
Waarschijnlijk ziet je BIOS het als een legacy USB device en krijgt het dientengevolge ook een andere device klasse in de hardware detectie in je OS. Je kan proberen het hele USB legacy support uitzetten in het BIOS.

[ Voor 18% gewijzigd door gertvdijk op 07-12-2008 16:00 ]

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog

• jealma
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

jealma

Jesus is Lord!

Topicstarter
(overleden)
Hmm dat zal ik eens proberen. Ik heb nu wel, dat als ik de Power-knop van de afstandsbediening indruk, het groene lampje gaat branden, alle andere knoppen reageren niet.

Avalon, Fireflight, Gaither, Point of Grace, Third Day
C2D E6400 @ 3GHz - Zalman CNPS8000 - GA-P35-DS3 - Corsair 2GB ram - Asus 9400GT - OCZ Vertex 30GB
Archlinux 64-bit + Awesome