Toon posts:

Sapphire 4850 + HDMI problemen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb deze kaart nu een aantal dagen in bezit en ben er best wel tevreden over.
Maar toch heb ik 3 probleempjes met deze kaart, en weet niet wat er aan te doen.
1: Sluit deze kaart via een Logitech DVI-HDMI kabel aan op mijn full-hd Plasma scherm. Ik had verwacht dat ik dan ook het geluid via mijn plasma-scherm zou horen, als ik de default sound device op de HDMI zou zetten, maar krijg dan geen geluid, wat doe ik daar fout? Gebruik Windows Vista 64 Ultimate, en heb de nieuwste driver ge-installeerd. Ik gebruik dit eigenlijk alleen maar voor het kijken van video's met media player classic op mijn plasma. Het afspelen van geluid gaat wel goed als ik het gewoon via mijn geluidskaart doe.
2: Bij mijn vorige kaart, een XFX Nvidia 8800GTS 320MB had ik als ik op 1920-1080 op mijn plasma scherm films keek, een volledig beeldvullend beeld. Nu echter heb ik aan de zijkanten en boven- en onderkant 3-4 cm zwarte rand. Iemand enig idee hoe dat kan?
3: Het 3de probleempje is volgens mij niet echt een probleem van de kaart op zich. ALs ik bijvoorbeeld een spel op de plasma wil spelen, hoe kan ik er dan voor zorgen dat dit spel op de plasma gestart word, en niet op mijn monitor? Als ik het spel namelijk op de monitor opstart, en het dan sleep naar de plasma, gebruikt hij niet de volledige resolutie, maar de resolutie van mijn monitor. Iemand enig idee?
Ik weet het veel vragen, maar toch hoop ik dat iemand me verder kan helpen. Alvast bedankt.