Externe monitor geeft geen beeld meer

Pagina: 1
Acties:

• TrekDude101
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-08-2024
Hallo allemaal,

Ik heb hier een Dell XPS M1710 met Geforce GO 7950 GTX aangesloten op een 24'' Acer scherm, dit werkte tot vrijdag zonder problemen maar helaas krijg ik het nou niet meer aan de praat. Als ik nu de laptop aansluit krijg ik alleen af en toe 'Input not supported' te zien. De statusled blijft echter wel aan staan, de led blijft blauw ipv oranje (oranje staat dus voor standby).

Het enigste wat er veranderd is, is dat een docent tijdens een les vrijdag mijn laptop even had aangesloten op een beamer en dat hij daarvoor de <Fn> <F8> toetsen gebruikte. Sindsdien heb ik dus geen beeld meer gehad op mijn Acer scherm. Hierna ziet mijn laptop mijn Acer als 'analoog beeldscherm' ipv Acer 'X243W'

Wat ik al geprobeerd heb;
Laptop op ander scherm aangesloten om te kijken of de vga poort misschien kapot is --> ik krijg gewoon beeld op het beeldscherm
Andere computer op mijn Acer scherm --> Acer geeft beeld
Windows opnieuw geinstalleerd --> geen verandering
Met de <Fn> <F8> toetsen instellingen geswitched (dit is de knoppencombinatie voor het wisselen van monitors, ik kan dan kiezen uit laptopscherm/laptop en extern scherm/extern scherm) maar dit hielp ook niet

btw, mijn Playstation 3, aangesloten op DVI geeft ook gewoon beeld.
Ik weet echt niet wat ik hieruit moet concluderen of wat ik nog kan doen om het weer te herstellen.

Ik hoop dat jullie bereid zijn mij te helpen en dat ik duidelijk genoeg ben

Verwijderd

Gebruik je standaard Windows drivers of die van NVDA? In het eerste geval, probeer eens met de laatste NVDA drivers.

• TrekDude101
Oh dat ben ik dus nog vergeten te zeggen, ik heb het met zowel de allernieuwste nVidia drivers geprobeerd als met de nVidia drivers van Dell, zonder verschil helaas

@hieronder

De 24'' is met VGA aangesloten en dat werkte tot nu toe zonder problemen, ik heb wel een DVI aansluiting op zowel mijn laptop als scherm, maar daar heb ik geen kabel voor. Ik kan overmorgen pas aan een DVI kabel komen, aangezien de computerwinkel hier in de buurt niet op maandag open is helaas

[ Voor 48% gewijzigd door TrekDude101 op 07-12-2008 14:33 ]

• Anonnymous!
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-03-2025

Anonnymous!

Are You Man or Mouse?

Voor de 24" gebruik je dvi denk ik, probeer het beeldscherm dan handmatig op digitaal te zetten, mischien staat hij op analoog en dat is vga, en in analoge modus word dvi dus niet ondersteunt.

• TrekDude101
Heeft iemand nog suggesties? Elke help is welkom

• TrekDude101
Iemand?

• Joran
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-05 10:50

Joran

<3 natalee

Jouw scherm ondersteunt de ingestelde resolutie niet? Probeer hem eens op iets simpels als 800x600 of 1024x768 te zetten. Ook wil opstarten met het beeldscherm erin nog wel eens duidelijkheid bieden.

Send me your gameboys

• TrekDude101
Nee, helaas is het niet zo simpel, toen ik de andere computer op mijn scherm had, kreeg ik gewoon 1920x1200 en ook toen ik mijn laptop probeerde op 800x600 kreeg ik geen beeld :(

• Kokmeister
  • Laatst online: 31-08-2025
Zoals Anonnymous al gezegd heeft, is DVI aansluiting digitaal en de D-SUB (VGA) analoog. Dus indien je de VGA kabel gebruikt moet je de monitor op analogue input zetten. Zelf gebruik ik mijn XPS-1710 met de DVI aansluiting op een Dell 24 inch monitor.

Heb je ook al geprobeerd om de NVidia software te gebruiken om de monitor output te configureren?

• TrekDude101
Natuurlijk heb ik mijn monitor wel op analoog staan. Ik heb tot nu toe zonder problemen gebruik gemaakt van mijn scherm en tussen analoog en digitaal gewisselt voor mijn playstation.

• Kokmeister
Heb je al geprobeerd om de XPS-1710 op een andere monitor aan te sluiten met de D-Sub/DVI poort?

• TrekDude101
@ Kokmeister;

Zoals in de TS te lezen valt heb ik dat inderdaad gedaan, en gewoon beeld gekregen via vga, dvi niet, aangezien ik geen dvikabels heb en ik wil alleen zo'n kabel kopen als het zal helpen

• Kokmeister
Sorry, dat stukje had ik over het hoofd gezien. 8)7

Dat is dan wel erg vreemd. De Acer werkt wel met de VGA poort op een andere PC en de VGA poort van de XPS 1710 werkt wel met een andere monitor. :? Hieruit kun je concluderen dat het niet aan de hardware ligt. Ik zou toch nog eens kijken naar de instellingen van windows/drivers/NVidia control software.

Aan de aanschaf van een DVI kabel zul je je geen buil vallen (10 euro), deze geven op de koop toe nog een beter kwaliteit dan VGA.

• TrekDude101
Ik heb die instellingen al wel tig keer opnieuw rereset en wat dan al niet meer, en windows opnieuw geinstalleerd, ik weet het echt niet meer. Ik haal morgen ofzo wel een dvi-kabeltje op en dan maar hopen dat het daarmee opgelost is.

Iig bedankt voor het meedenken allen!

• TrekDude101
Nou het probleem is ondertussen 'opgelost', zoals ik al getypt had heb ik inmiddels mijn monitor aangesloten middels DVI (of eigenlijk DVI-HDMI converter-HDMI kabel-HDMI-DVI converter :P ) en ik krijg dus gewoon weer 1920x1200 op mijn externe beeldscherm. Mijn VGA verbinding doet het om een of andere reden dus niet met mijn externe beeldscherm...
Pagina: 1