Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Geen beeld teamviewer bij pc zonder videokaart

Pagina: 1
Acties:

• IJzerboot
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:46
Ik heb nog 1 oude pc welke ik nu alleen nog gebruik voor mail en downloaden.
Het is een A7V333 met een Asus 7600GS videokaart.
Deze pc wil ik graag laten draaien zonder videokaart, want dat scheelt me pakweg 30 watt verbruik.

De pc start op zonder videokaart (werkt ook) en ik kan hem ook bereiken met teamviewer.
Ik heb alleen geen beeld ( volledig zwart scherm) als ik de pc porobeer te bereiken met teamviewer.

Ik weet zeker dat de pc werkt, omdat de pc reageert op de muis en het toetsenbord. Ook kan ik een VPN verbinding opstarten en mijn bestanden bereiken.

Is er een instelling waardoor ik zonder videokaart wel beeld kan krijgen met remote-control software?

Verwijderd

Heb je RDP geprobeerd? Daarmee zou het volgens mij gewoon moeten werken.

Verwijderd

IJzerboot schreef op zondag 07 december 2008 @ 13:12:
Ik heb nog 1 oude pc welke ik nu alleen nog gebruik voor mail en downloaden.
Het is een A7V333 met een Asus 7600GS videokaart.
Deze pc wil ik graag laten draaien zonder videokaart, want dat scheelt me pakweg 30 watt verbruik.

De pc start op zonder videokaart (werkt ook) en ik kan hem ook bereiken met teamviewer.
Ik heb alleen geen beeld ( volledig zwart scherm) als ik de pc porobeer te bereiken met teamviewer.

Ik weet zeker dat de pc werkt, omdat de pc reageert op de muis en het toetsenbord. Ook kan ik een VPN verbinding opstarten en mijn bestanden bereiken.

Is er een instelling waardoor ik zonder videokaart wel beeld kan krijgen met remote-control software?
Volgens mij verstuurt "de pc zonder videokaart" normaliter het beeld, echter wordt volgens mij de software niet aangesproken om beelden te versturen, daar er geen videokaart inzit worden de drivers niet geladen.

Verwijderd

IJzerboot schreef op zondag 07 december 2008 @ 13:12:
Maar je logt dus in op de console (m.a.w. je hebt TweakUI o.i.d. geconfigureerd dat ie automatisch inlogt)?

• IJzerboot
@ grizzlybeer: dat hoeft toch niet? De teamviewer verbinding werkt nl wel gewoon?
En ja: de pc start gewoon door als user met admin-rechten.

@Neo567: Dat lijkt mij een hele goeie en logische redenatie.
Maar hoe los ik dat op?

Het rare is trouwens, dat de muis van die pc wel op mijn teamviewer verbindingsscherm zichtbaar is.
Voor de rest is het helemaal zwart.

[ Voor 8% gewijzigd door IJzerboot op 07-12-2008 13:29 ]

Verwijderd

IJzerboot schreef op zondag 07 december 2008 @ 13:27:
@ grizzlybeer: dat hoeft toch niet? De teamviewer verbinding werkt nl wel gewoon?

@Neo567: Dat lijkt mij een hele goeie en logische redenatie.
Maar hoe los ik dat op?

Het rare is trouwens, dat de muis van die pc wel op mijn teamviewer verbindingsscherm zichtbaar is.
Voor de rest is het helemaal zwart.
Ik zou er een videokaart tijdelijk induwen; die genereert beeld, ik denk dat het niet zonder kan, maar on the fly die videokaart eruit halen is wel erg link :) .
En zonder videokaart worden er geen beelden gemaakt of wel :o .

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2008 13:32 ]

Verwijderd

OK, je logt dus helemaal niet in op de PC? Maar probeer anders eens een RDP sessie open te zetten naar die PC, kijken wat er dan gebeurt.

• IJzerboot
Wat bedoel je precies met die RDP sessie? Als ik teamviewer gebruik, dan heb ik toch een RDP sessie?

Verwijderd

Remote desktop oftewel extern bureaublad.

• IJzerboot
die instellingen staan allemaal aan.
Maak volgens mij niet uit trouwens, omdat Teamviewer die helemaal niet nodig heeft.
Desalniettemin heb ik wel verbinding, maar een zwart beeld.
Volgens mij heeft Neo er de goeie verklaring voor gegeven, nu de oplossing nog..

Add: volgens teamviewer is het beeld op de pc 640x480x8bpp, terwijl het op die pc ingesteld staat op 1280x800. Blijkbaar grijpt hij hier terug op een standaardinstelling.

[ Voor 24% gewijzigd door IJzerboot op 07-12-2008 13:59 ]

Verwijderd

Wat ik bedoel is dat als er een RDP sessie openstaat die compu wellicht dat als monitor ziet. Maar goede kans dat dit niet gaat werken hoor, alleen proberen kost maar 5 seconde dus waarom niet zou ik zeggen.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:35

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Teamviewer doet misschien hetzelfde als RDP of VNC, maar dat betekend niet dat het ook hetzelfde is. Probeer ook eens in te loggen met een rdp client. Misschien haakt deze op een wat eerder niveau in. De reden dat je in teamviewer waarschijnlijk geen beeld krijgt is omdat de computer ook helemaal geen beeld aan het opbouwen is aangezien er geen videokaart in zit.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• IJzerboot
Ik ga dat zeker even proberen, kost inderdaad toch weinig tijd.

Het opstarten met videokaart en daarna de videokaart er gewoon uittrekken werkt in ieder geval niet; dan loopt ie op een of andere manier vast..

Verwijderd

IJzerboot schreef op zondag 07 december 2008 @ 14:10:
Het opstarten met videokaart en daarna de videokaart er gewoon uittrekken werkt in ieder geval niet; dan loopt ie op een of andere manier vast..
Nee, insteekkaarten op desktop systemen zijn niet hot-swappable.

Ik geloof dat je bij sommige servers wel PCI-e sloten uit kunt zetten om te swappen.
Pagina: 1