Toon posts:

[DNS] Domein terugkapen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok, dit is misschien op het randje maar laten we maar eens doen of dit een puur hypothetische case is....

Stel ik heb ruzie met een provider,
(dat kan, daar ben ik goed in)
en ik ben echt heeeel erg pissed. :(

Stel, ik wil een domein van een klant verhuizen naar een eigen server maar ben al weken bezig om die provider (waar het domein nu draait) zo ver te krijgen dat 'tie een mailtje van NetworkSolutions bevestigend beantwoord.

Het bewuste domein is bij NetworkSolutions geregisteerd met MAIL-FROM authenticatie,
mijn klant is admin contact en de provider is tech en billing.

Stel nu (>:) nu wordt 'tie leuk >:)) dat ik vandaag heb ontdenkt dat mijn vriend de provider er zo'n zootje van maakt dat zijn mailserver openstaat voor relay....

Is het (natuurlijk puur theoretisch) mogelijk het domein in eigen hand te krijgen door het MODIFY DOMAIN - mailtje dat de admin contact heeft gekregen bevestigend terug te sturen als zijnde DNSADMIN@vriendprovider.nl ?
Technisch is dit natuurlijk een koud kunstje maar ik vraag mij af of ik iets over het hoofd zie...

Tnx !

Verwijderd

ik zou het iig niet proberen:)
maar kan beslist wel.

Alleen moet je waarsch het mailtje van ns ook in de reply staan oid dus die moet je ook somewhere zien te onderscheppen:)

goede provider zoeken is sneller en makkelijker:)

Verwijderd

er staat een code in dat meeltje... en die wil 'ie terugzien in die reply, dus dat gaat je niet lukken.
Correct me if i'm wrong :)

Verwijderd

Topicstarter
<%s informal_reply()%>
hee, zo'n open relay server op zich is toch al een behoorlijk open gat of niet ?
wat zou ik daar (in theorie) niet voor leuke dingen mee kunnen... >:)
<% _s %>
<%s paranoia_mode()%>
mmm was niet van plan om het ook te gaan doen,
zoiets kan je zakelijk gezien niet maken.
Ik ga hh. providers maandag het relay-lek melden en vriendelijk vragen of ze misschien eens een paar mensen kunnen kicken dat ze de dnsadmin-mail moeten lezen....
<% _s %>

Verwijderd

Topicstarter
...hoop trouwens dat -=] T_E_O [=- gelijk heeft, anders zou het wel erg makkelijk zijn om op deze manier domeinen over te schrijven...

Verwijderd

Schrijf je in bij 1 van de vele 100-duizend .com registrars en laat hun het domein verhuizen naar deze registrar. En tegelijkertijd verander je de dns en de tech en billing contact.
Het bedrijf waar ik voor werk, werkt met [url="http://www.signaturedomains.com,"]www.signaturedomains.com,[/url] hier kan iedereen zonder kosten 'lid' van worden. Stuur ze een verhuizings fax en na een paar dagen ben je EN van Networksolutions af EN van je oude provider. Twee vliegen in 1 klap ;]

Verwijderd

Topicstarter
...kan dat op die manier, WoW

Verwijderd

Even voorop gesteld dat de naam van de eigenaar hetzelfde is/blijft. Maar dat is globaal de manier die ik een aantal keer heb gebruikt om een domein te verhuizen waarvan het Admin/Tech contact nooit op emailtjes reageerde.
Pagina: 1