Youtube kwaliteit-selectie en url-toevoeging

Pagina: 1
Acties:

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02:06
In dit nieuwsbericht nieuws: Youtube test hd-video staat het volgende:
Eerder bleek al dat video's in hogere kwaliteit te bekijken waren door '&fmt=18' toe te voegen aan de url. Inmiddels is dat een functie geworden die Youtube makkelijk toegankelijk heeft gemaakt door een link met de tekst 'Watch this video in higher quality'.
Mijn ervaring met Youtube is echter dat op "watch in high quality" klikken niet hetzelfde resultaat geeft als "&fmt=18" achter de URL bij typen, terwijl dat met bovenstaand bericht imo wel gesuggereerd wordt.

Met het aanklikken "watch in high quality" wordt het beeld beter, en het geluid heeft een hogere bitrate en klinkt dus ook iets beter. Echter worden filmpjes die origineel een stereo audio-stream hebben dan nog steeds overduidelijk mono weergegeven. Pas als er echt "&fmt=18" achter de URL wordt bijgetypt wordt het filmpje in stereo weergegeven.

Ik weet niet of het belangrijk is of er aan de nieuws-tekst iets wordt aangepast, maar het viel mij wel op. Vandaar dat ik het hier meld.

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-07-2024
Interessant, maar de schrijver doelde getuige de tekst primair op het beeld, dus de tekst aanpassen doe ik niet :)