Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!
Resultaat is minder mooi maar werkt goed natuurlijk.
Verwijderd
Deze zijn trouwens wel erg grappig, met led verlichting
Misschien is ie mooiM.Koers schreef op zondag 07 december 2008 @ 13:51:
Wat is het nut dan van zo'n ding behalve dat de lucht een langere weg aflegt voor het bij de radiator komt?
Gewoon op de link klikken, het was mij eerst ook niet duidelijk:M.Koers schreef op zondag 07 december 2008 @ 13:51:
Wat is het nut dan van zo'n ding behalve dat de lucht een langere weg aflegt voor het bij de radiator komt?
Wat is een shroud?
Een Shroud is een "luchtkamer", dat meer ruimte creëert tussen de Fan en de Radiator.
Een vergroting van deze ruimte, resulteert in een betere airflow door de radiator lamellen en een stillere werking.
Wanneer een fan direct op de radiator wordt gemonteerd, kan er moeilijk lucht achter het midden van de fan komen, dat wordt ook wel een "dead spot" genoemd. Met een shroud is dat te voorkomen en maakt u dus wel optimaal gebruik van de radiator oppervlak!
Door middel van de Shroud presteert uw radiator dus beter (lagere temperaturen) en is de geluidsproductie minder.
Vooral als je prijs ziet, denk ik dat ook. Zit je met een triplerad, 3x15= 45 euro voor een shroud. Wat krijg je? Minder dan een casefan, een Coolermaster met lampjes koop je voor 6/7 euro!jantje.vlaam schreef op zondag 07 december 2008 @ 18:09:
Beetje tweakert maakt zo'n ding zelf natuurlijk ;-)
Goed koper is duurder dan slecht koper
Een fan is in de meeste gevallen 25mm hoog.
De Xtender shroud van de startpost heeft daarom wel een hoogte van 31mm
Als je er zelf eentje gaat maken ---> 31mm
Hier een leuke artikel:
http://www.martinsliquidl...hroud-Testing-Review.html
[ Voor 20% gewijzigd door Akuma2000 op 08-12-2008 12:22 . Reden: correctie mm's ]
Kan zijn, maar dan nog vind ik 15 euro per single shroud teveel geld. Een 25mm shroud zal iets minder presteren, maar is een boel goedkoper. Goed idee trouwens van dat hout; laat ik nou net een gatenzaag hebben ;-) (ow wacht, die is voor bi-metaal).YPSUN schreef op maandag 08 december 2008 @ 12:20:
Een shroud geeft volgens testen de beste prestaties als die een hoogte heeft van 31mm.
Een fan is in de meeste gevallen 25mm hoog.
De Xtender shroud van de startpost heeft daarom wel een hoogte van 31mm
Als je er zelf eentje gaat maken ---> 31mm
Hier een leuke artikel:
http://www.martinsliquidl...hroud-Testing-Review.html
Scheelt knutselwerk en het past 100% met de schroefgaten...
Tenzij iemand nog andere shrouds weet? (want ik heb er dus 4 nodig...120mm)
Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.
Ben je alsnog tegen de €40,- kwijt. Ik heb hier nog een kapotte 120mm fan liggen die je tegen verzendkosten mag hebbenTijgert schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 21:42:
Als je er 4 koopt zijn ze minder dan een tientje.
Scheelt knutselwerk en het past 100% met de schroefgaten...
Tenzij iemand nog andere shrouds weet? (want ik heb er dus 4 nodig...120mm)
EDIT: En waarom zou een fan niet passen qua schroefgaten? Een fan zou toch ook direct op de rad passen?
[ Voor 11% gewijzigd door Krentenbol op 11-03-2009 12:53 ]
Maar ondertussen heb ik al een betere oplossing gevonden.
Hiermee zuig je de lucht aan over een groter oppervlak waardoor je EN minder weerstand hebt EN betere koeling op de randen en de middens.
In dat bijzonder leuke artikel gebruikte men dus ronde shrouds wat dus mindere performance geeft dan met rechte hoeken. Deze zullen dus nog beter werken in een setup met twee of drie fans naast elkaar met dus hogere gains. (maar dat ga ik niet meten
[ Voor 29% gewijzigd door Tijgert op 11-03-2009 14:18 . Reden: Verse URL van artikel ingevoegd ]
Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.