Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

.avi + .srt op een cd-rom of dvd afspeelbaar krijgen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
halloo!
ik ben nieuw hier en niet goed met computers en ik heb wat vraagjes

ik heb wat films op mijn computer staan met extensie .avi (natuurlijk allemaal legaal)
hierbij heb ik een ondertitel file met extensie .srt

wat ik graag zou willen is deze op een dvd-tje/cd-rom krijgen, met ondertitels, en afspeelbaar met een dvd-speler. nu brandde ik een .avi naar een cd-rom en deed hij het niet.

hoe moet ik dit doen? de meeste films die ik heb zijn rond de 700 mb

alvast bedankt, bob

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 07 december 2008 @ 00:07:
ik heb wat films op mijn computer staan met extensie .avi (natuurlijk allemaal legaal)
de meeste films die ik heb zijn rond de 700 mb
Meeste films worden i.d.d. op CD uitgegeven ;)

Maar zoek eens op burn, avi, srt en ik denk dat je het snel gevonden hebt:

http://www.google.com/sea...e&ie=UTF-8&q=burn+avi+srt

• Boom
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-11 12:59
De meeste films rond de 700MB, zijn films die gebruik maken van de DIVX/XVID Codec. Al is het zo dat je dvd-speler dit niet ondersteund, je dan ook dus niet die films kunt kijken. Je zou ze dus kunnen omzetten naar een DVDtje met programma's als The Filmmachine. Of, je schaft een DVD speler aan die wel deze Codecs ondersteund, de laatste tijd zijn die niet echt prijzig meer.

Verwijderd

Joene94 schreef op zondag 07 december 2008 @ 00:12:
Of, je schaft een DVD speler aan die wel deze Codecs ondersteund, de laatste tijd zijn die niet echt prijzig meer.
Deze spelers kosten i.d.d. maar een fractie meer dan de standaard spelers (voor zover die uberhaubt nog verkocht worden). Maar kunnen ze ook de .srt's direct lezen of moeten die dan nog geintegreerd worden in de .avi?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2008 00:58 ]

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-11 09:24
Lijkt me logischer om er gewoon een VideoCD van te branden.
De video moet toch opnieuw geencode worden om de ondertiteling in de beelden op te nemen. Toch?

Verwijderd

Dat is dus de vraag. Als je de beide bestanden gewoon samen op een CD kan gooien is dat natuurlijk het gemakkelijkst.

Edit: dat schijnt dus i.d.d. gewoon te werken:

http://forums.divx.com/forum/viewTopic.php?id=2925

===

Wellicht nog andere resultaten te vinden met de zoekterm:

http://www.google.com/sea..."+support+SRT&btnG=Search

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2008 01:04 ]

• Pinjataaa
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 28-11 21:37

Pinjataaa

Hit me!

http://letmegooglethatforyou.com/?q=avi+to+dvd&l=1

En dan de SRT dezelfde naam als je AVI, dan pakt hij hem automatisch

[ Voor 15% gewijzigd door Pinjataaa op 07-12-2008 01:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
na wat zoeken ben ik HEEL tevreden met het programma convertXtoDVD
thx all

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

bobflob:

Dat zoeken had je ook wel voor je het topic opende kunnen doen. Sterker nog, dat verwachten we zelfs, zoals je in Het algemeen beleid kunt lezen. ;) Houd hier volgende keer rekening mee.

Signature

Verwijderd

Topicstarter
ik was niet zo een ervaren problem solver dus het eerste wat ik meestal doe is vragen
ik dacht, HEY ik heb een probleem ik moet het vragen aan mensen die het 'weten' maar wat jullie doen is eigenlijk ook gewoon naar een oplossing zoeken, dus het is wel leerzaam geweest en ik zal de volgende keer ook zelf beter in staat zijn om dingen op te lossen

• Zuurstok
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 27-11 13:54

Zuurstok

Passionately curious

ConvertXtoDvd, ik las de ts en ik wou je die meteen aanraden ( gebruik hem zelf ook etc. )
Wat ik dan wel grappig vind, is dat illegale films ( sd ) ook meestal 700 mb is, en convertXtoDvd ook niet gratis is, alleen de trial, maar dan krijg je zo een vervelende watermark door je beeld:P

Maar, het kan natuurlijk dat jij voor alles netjes betaald hebt etc, vond het alleen opvallen.
Veel plezier met convertXtoDvd

Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.

Verwijderd

Ghenzi schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 18:03:
Wat ik dan wel grappig vind, is dat illegale films ( sd ) ook meestal 700 mb is, ...
Vandaar ook mijn eerste opmerking in mijn eerste reactie ;)

Maar aan de andere kant: downloaden van films is nog steeds legaal, dus de TS heeft gelijk, al was het wel een overbodige opmerking (omdat het per definitie zo is).
Pagina: 1