Speedtest geeft hogere snelheid dan abbo

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinx76
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-02-2024
Ik heb een vraag waar ik niet helemaal uitkom
Ik ben recent overgestapt van KPN naar XS4ALL. Heb nu een 4Mb/1Mb internetabbo.
Zo af en toe gebruik ik speedtest om te kijken wat het de snelheden zijn.
Als ik nu test met mijn nieuwe abbo krijg ik de volgende resultaten:
- download: 21186.1 KByte/sec (=169489 kbps) :P
- upload:101.1 KByte/sec (=809 kbps)

Als ik kan rekenen (duh.....) betekent dit dus dat ik meer bandbreedte heb dan dat ik volgens de specificaties van mijn provider zou kunnen hebben :? . Wat ik overigens niet erg vind :9 .

Waar ik benieuwd naar ben is of iemand enig idee heeft hoe dit kan? Zijn er meer mensen die dit waarnemen? Of moet ik met een andere site testen? Of moet ik beter leren rekenen :? ?

Tuurlijk: waar een wil is, is een weg. Maar op de mijne zijn altijd wegwerkzaamheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinjataaa
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:10

Pinjataaa

Hit me!

Is gewoon een fout, als je het al eerder gedaan hebt denkt ie dat je dat in 1ms gedownload hebt... Je kan beter speedtest.bbned.nl gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinx76
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-02-2024
Dat vermoeden had ik al, had al verschillende searches gedaan (sorry vergeten te vermelden in de TS). En was ook bbned al tegen gekomen. Daar begint hij op 600 kb/sec en stabiliseert op 430.
Zal dus wrsch liggen aan de manier waarop speedtest de down- en upload tests uitvoert. Beetje flauw, maar goed heb niets te klagen ben prima tevreden

Met http://ftp-2.concepts.nl/speedtest.1gb zelfde resultaat rond 430 kb/sec

*smulmodus: nu nog wachten op de gratis ASUS EEE pc :P

[ Voor 8% gewijzigd door martinx76 op 06-12-2008 23:56 ]

Tuurlijk: waar een wil is, is een weg. Maar op de mijne zijn altijd wegwerkzaamheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Probeer speedtest.kpn.net. Daar kun je 't op verschillende manieren doen. Speedtest.net is vrij onbetrouwbaar, zelfs als je caching niet meerekent.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
speedtest.nl klopt niet, ik haal ook die zogenaamde snelheid daar. Vroeger zo een 5 jaar geleden was het nog wel redelijk betrouwbaar, ik heb het idee dat ze de website niet meer bijhouden. Er wordt maar 1 mb file gedownload, terwijl mijn verbinding 10 mbit is. dus in minder dan een seconde heb ik die binnen, wat resulteert in ongelooflijk niet kloppende resultaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20-06 22:44

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maltesersnoepie
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17-06 00:17
Mijn indruk is dat speedtest.net redelijk betrouwbaar is.

Zelf kan ik in mijn router een maximum up en download snelheid ingeven als onderdeel van zijn QOS functionaliteit.

Die op en downloadzet ik dan op 90% van de nominale snelheid van mijn adsl verbinding. Dit zodat de buffers in het modem niet worden gevuld. Hierdoor is de latency in online games lager is als anderen thuis ook downloaden. Daarnaast worden bepaalde computers en soorten traffic ook voorrang bij gebruik van de internetverbinding.

En de waarden die ik op speedtest.net haal voor up en downloaden liggen binnen 2% van de door mij ingestelde waardes in de router. Bij elke herhaling van een meting is dat zo.

Dat kan bijna geen toeval zijn dus de meting is daar best nauwkeurig. Volgens mij heeft het er iets mee te maken dat de snelheid langzaam wordt opgevoerd, totdat het een eindwaarde bereikt. En dus eigenlijk steeds de snelheid wordt gemeten terwijl de snelheid wordt opgevoerd.

Bij simpele speedtests worden alleen de begintijd, de eindtijd en de bestandsgrootte meegenomen en zo een gemiddelde bepaald. Hier wordt de snelheid veelvoudig en continue gemeten.

Ben verder heel tevreden over speedtest.net. Ook omdat je zelf een server kan kiezen zo kan je verschillende richtingen op kijken of daar ergens een "blokkade" zit op het internet.

p.s.

Ik zou wel de leeuwarden of Amsterdam server aanraden voor testen binnen Nederland.

De Alkmaar server lijkt soms overbelast te zijn, of er is daar gewoon iets raars met de verbinding, want daar is de snelheid gewoon vaak lager. Ik heb het ook vanaf de Vrije Universiteit in Amsterdam getest dat was wel leuk met rond de 80mbit up en 70 down(mijn pc zat maar op een 100mbit lan) maar daar haalde ik ook consistent lagere snelheden op Alkmaar.

[ Voor 5% gewijzigd door maltesersnoepie op 08-12-2008 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elsido
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14-05 12:33
maltesersnoepie schreef op maandag 08 december 2008 @ 15:31:
Ik zou wel de leeuwarden of Amsterdam server aanraden voor testen binnen Nederland.

De Alkmaar server lijkt soms overbelast te zijn, of er is daar gewoon iets raars met de verbinding, want daar is de snelheid gewoon vaak lager. Ik heb het ook vanaf de Vrije Universiteit in Amsterdam getest dat was wel leuk met rond de 80mbit up en 70 down(mijn pc zat maar op een 100mbit lan) maar daar haalde ik ook consistent lagere snelheden op Alkmaar.
Rondom het knooppunt Alkmaar is al heel lang problemen met de snelhheid.
www.speedtest.net is inderdaad een betrouwbare website voor meten van snelheid.

Deze website is ook betrouwbaar met snelheid meten:
http://www.speed.io/index_en.html

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/369453062.png
Afbeeldingslocatie: http://speed.io/pics/1428/9854/speed.io.png
Pagina: 1