Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb een asrock moederbord de NF6G-VSTA. Nu heeft ook asrock een quick boot tooltje maar die is alleen geschikt voor een bepaalt aantal moederborden met een bepaalde BIOS. Nu heb je de BIOS van de NF6-GLAN wat in feite bijna hetzelfde moederbord is maar dan met gigabit-LAN. Maar is het dan mogelijk om die BIOS op mijn moederbord te zetten? Of doet hij dan gewoon niets meer?
Ook heeft dit moederbord dezelfde chipset.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2008 22:29 ]

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Een BIOS is (nagenoeg) altijd bord/revisiespecifiek. De enige gevallen die ik ken zijn borden van grote moederbordfabrikanten (MSI bijvoorbeeld) welke door grote OEMs zijn gerebrand naar eigen borden. In die gevallen is het soms mogelijk als ze elektrisch gezien identiek zijn.

Als ik jou was zou ik het er niet op gokken als het bord je wat waard is (en het tooltje het uiteindelijk daadwerkelijk wil flashen).

[ Voor 7% gewijzigd door spone op 06-12-2008 22:35 ]

Game: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 96GB DDR5-5600; Woonkamer: Mac Mini M4 16/256

Verwijderd

Topicstarter
Maar is de kans groot dat hij het helemaal niet meer doet? Want voor 95% zijn de borden identiek aan elkaar.
En als ie het niet meer doet kun je het dan nog terugdraaien?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2008 22:42 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

De kans bestaat inderdaad dat hij het niet meer doet. Ik heb vaak zat gehad dat borden totaal niet meer booten na een biosflash op vrijwel identieke borden.
Doe het gewoon niet.

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:44

Onbekend

...

Ik zou het er niet op gokken.
Ze geven niet voor niets aan dat het alleen voor een bepaalt aantal moederborden met een bepaalde BIOS werkt.

[ Voor 4% gewijzigd door Onbekend op 06-12-2008 22:53 ]

Speel ook Balls Connect en Repeat

Verwijderd

Topicstarter
Ok dan maar niet. Dan maar wachten tot kerst voor een nieuw mb met intel. Maar toch bedankt
Pagina: 1