Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[XP] Opstarten laptop zeer traag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een laptop welke onderdeel is van een netwerk waar ik werk. Wanneer ik op het netwerk aangesloten ben werkt alles prima maar als ik thusi zonder netwerk verbinding opstart en duurt dit erg lang (bijna 2 minuten). Hij blijft constant hangen op "Netwerk verbindingen worden voorbereid".
Wanneer ik in het logboek kijk dan staat er een fout weergegeven m.b.t. NETLOGON. Deze kan de domeincontroller niet vinden.

Hoe kan ik instellen dat de laptop zonder netwerkverbinding niet naar de domeincontroller gaat zoeken?
Ik gebruik Windows XP SP3.
Ik heb al geprobeerd om de LAN verbinding uit te schakelen maar dit maakt geen verschil.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:29
Hij zoekt waarschijnlijk naar een domein (die er niet is)

Ik zou hier niet mee gaan rommelen, want je voor je het weet kun je op je werk niet meer inloggen (ik heb dit eens gehad met de laptop van m'n pa).

Vraag op je werk even hoe en wat.

Verwijderd

Je hebt toch ook altijd de optie om gewoon op de lokale computer in te loggen?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 21:12:
Je hebt toch ook altijd de optie om gewoon op de lokale computer in te loggen?
Ik heb geen lokale account op de laptop. Wat ik vreemd vind is dat dit opstart probleem bij 2 andere laptops niet voorkomt.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Vraag het je systeembeheerders? :)
Die kunnen (en horen) dit ook oplossen voor je, wij niet.

Gokje: Cached logons staat niet aan op jouw laptop.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:09

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

alt-92 schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 22:37:
Vraag het je systeembeheerders? :)
Die kunnen (en horen) dit ook oplossen voor je, wij niet.

Gokje: Cached logons staat niet aan op jouw laptop.
Als cached logons uit staat zou hij zonder verbinding met het domein helemaal niet kunnen inloggen, dus dat is het ook niet.

Wij hebben hier juist het omgekeerde, dat laptops stand-alone sneller opstarten dan op het netwerk, want als je op het netwerk zit draait hij bij het inloggen een login script.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Pagina: 1