[Server 2008] Wie gebruikt het operationeel en hoe?

Pagina: 1
Acties:

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Het doel van dit topic is om erachter te komen wie er al bezig is met het uitrollen van het nieuwe Windows Server 2008 os van Microsoft. Ben je bijvoorbeeld aan het upgraden van Windows Server 2003 naar Windows Server 2008 of installeer je alleen nieuwe server met 2008. Graag lees ik ook ervaringen uit de praktijk hoe de migraties van Windows Server 2003 naar Windows Server 2008 in zijn werk gaan en welke problemen je tegen komt.

Mijn situatie:
Mijn bedrijf waar ik werk is redelijk conversatief en bij ons in de planning om op zijn vroegst in 2010/2011 met eerste 2008 servers te gaan beginnen.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik denk dat het sowieso erg afhankelijk is van de omgeving, bij financiële instellingen is men notoir laat met nieuwe dingen zoals je weet ;)

In de meeste gevallen wordt toch een gefaseerde uitrol toegepast, en voor een aantal infrastructurele zaken als AD, Exchange en SQL machines is 2008x64 een heel welkome upgrade.
Zal me dan niet verbazen als dergelijke machines toch het eerste worden gedaan. Het heeft gewoon voordelen als je hele AD in memory kan laten zitten :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-02 21:20

_Arthur

blub

AD draait 2k8 native en alle nieuwe bakken die worden uitgerolt zijn 2k8. Met hoge uitzondering 2k3 indien er weer eens waardeloze Apps naar binnen gereden worden die niet met 2k8 uit de voeten kunnen.

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Bijna alle servers die wij Fysiek hebben zijn 2k8 (hyperV FTW) behalve de DC en Exchange want die zijn 2k3 r2
Alle virtuele cients op de 2008 machines zijn 2003 sp2 of 2003 r2 sp2
Dat bevalt tot nu toe goed.

Thuis ben ik nu aan het experimenteren met 2008 hyper-v daar draaien 2003 en xp clients virtueel op.
Voordelen :
- Draait snel en soepel :)
- Hyper V *O*

nadelen :
- Rare problemen waardoor me server in een keer hangt en na 3 minuten dood zijn weer opkomt.
- Logboek kan ik na 1 week nog niet aan wennen.

Verwijderd

Hier een bestaande single 2k3 32bit terminal server naar 2 nieuwe 2k8 x64 terminals gemigreerd met TS Broker service. Tevens 2 2k3 DC's 2k8 x64 gemaakt. Als laatste de exchange 2k3 SP2 aangepakt en deze naar een nieuwe snelle 2k8 x64 met exchange 2k7 gezet.Bevalt super kwa performance, maar goed, daar deden we het om ;)

Verwijderd

Thuis draai ik hier Windows Server 2008 Standard Edition x64 met de volgende server roles:

- Active Directory
- DNS
- DHCP
- RRAS (NAT Routing)
- Windows Deployment Services
- Windows Update Services
- Exchange 2007

Dit is puur voor ons eigen thuis en voor de buren die hier net zijn komen wonen die er tijdelijk even op mee liften tot hun eigen ADSL installatie gerealiseerd is.

Draait vlekkeloos alleen het is wel een relatief zwaar besturingssysteem. Mijn oude servert heb ik hier ook mee uit proberen te rusten (P4 2.4Ghz met 2048MB DDR400) maar dat draaide totaal niet lekker. Terwijl Server 2003 als een trein liep. Maargoed. Hetzelfde geld voor Vista; De hardware dient gewoon een keer vervangen te worden wil het draaien.

Huidige server waar het zeer stabiel en vlotjes op draait:

Intel C2D E8400
4096MB Kingston ValueRam 800Mhz
Gigabyte GA-EP45-DS3R
Western Digital Raptor 36GB 10.000RPM (OS)
Samsung 500GB 7.200RPM (Storage)

Al met al .. niks te klagen! Wil nu ook gewoon niet meer terug naar Server 2003!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik gebruik het hier in produktie. Ik werk hier sinds april en omdat we hard toe waren aan nieuwe systemen, gelijk maar 2008 genomen met Hyper-V. Nieuwe clients worden uitgerust met Vista.

Tot nu toe werkt alles zonder noemenswaardige problemen. Heb WSUS, Kaspersky, mailserver en een specifiek softwarepakket elk op een VM draaien.

Heb dus geen ervaring met een migratie helaas. Als je nog specifiek wat wilt weten?

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Aikon schreef op maandag 08 december 2008 @ 09:27:
Ik gebruik het hier in produktie. Ik werk hier sinds april en omdat we hard toe waren aan nieuwe systemen, gelijk maar 2008 genomen met Hyper-V. Nieuwe clients worden uitgerust met Vista.

Tot nu toe werkt alles zonder noemenswaardige problemen. Heb WSUS, Kaspersky, mailserver en een specifiek softwarepakket elk op een VM draaien.

Heb dus geen ervaring met een migratie helaas. Als je nog specifiek wat wilt weten?
Ik wilde niet iets specifieks weten, ik ben gewoon benieuwd hoe Server 2008 bij bedrijven bevalt en waar de eventuele knelpunten liggen en of bedrijven/beheerders en of er beheerder begonnen zijn met migraties naar Server 2008.

[ Voor 6% gewijzigd door Turdie op 08-12-2008 19:57 ]

• BP_LOZ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-10-2024
Bij ons hebben we net alle nieuwe licenties binnen.
We gaan 12x Windows Server 2008 x64 draaien in ESX3. Sommige applicaties zijn we nog niet zeker van of we support hebben onder 2008, vandaar nog 2 bakken met 2003 R2 x64 for the time being.
Pagina: 1