Ben al uren aan't klooien met 't volgende probleem maar ik kom er echt niet uit.
Oude setup :
- 320 gb HD op sata 1
- 160 gb HD op ide 1
- dvdbrander op ide 1
nieuwe setup (nieuwe zwarte case, met 2x nieuwe drive)
- 320 gb op sata 1
- nieuwe dvd rom op sata 2
- nieuwe dvd writer op sata 3
- 160 gb op ide 1
En 't syteem is een Asus P5B mainboard, intel duo core 2.2 ghz, 2.5 GB ram, Geforce 9800 1 GB met op de usb nog 'n 500 GB Mybook.
Ik heb nu dus 2 nieuwe dvd drives, allebei op de sata aangesloten, en die werken prima, en de HD met vista werkt ook prima (op de sata 1), alleen die 2e hd kan ie niet meer vinden, en blijkbaar heb ik opeens ook 3 dvd drives :
Aparaatbeheer :
dvd/cd rom stations :
- Atapi DVD D16D3S ATA Device
- HL-DT-ST DVDRAM GH20NS15 Ata Device
- VD8853M JZV071C SCSI CDrom device
Geen idee wat die onderste moet voorstellen, maar dat is dus de harde schijf die nu op de in z'n eentje op de IDE poort zit, en nu opeens als een cd/dvd drive gezien wordt. Terwijl ie voordat ik begon nog gewoon tussen de harde schijven stond (als Samsung SH-S182D).
Iemand enige idee hoe ik de harde schijf op de IDE poort weer zichtbaar/bruikbaar krijg ?
Oude setup :
- 320 gb HD op sata 1
- 160 gb HD op ide 1
- dvdbrander op ide 1
nieuwe setup (nieuwe zwarte case, met 2x nieuwe drive)
- 320 gb op sata 1
- nieuwe dvd rom op sata 2
- nieuwe dvd writer op sata 3
- 160 gb op ide 1
En 't syteem is een Asus P5B mainboard, intel duo core 2.2 ghz, 2.5 GB ram, Geforce 9800 1 GB met op de usb nog 'n 500 GB Mybook.
Ik heb nu dus 2 nieuwe dvd drives, allebei op de sata aangesloten, en die werken prima, en de HD met vista werkt ook prima (op de sata 1), alleen die 2e hd kan ie niet meer vinden, en blijkbaar heb ik opeens ook 3 dvd drives :
Aparaatbeheer :
dvd/cd rom stations :
- Atapi DVD D16D3S ATA Device
- HL-DT-ST DVDRAM GH20NS15 Ata Device
- VD8853M JZV071C SCSI CDrom device
Geen idee wat die onderste moet voorstellen, maar dat is dus de harde schijf die nu op de in z'n eentje op de IDE poort zit, en nu opeens als een cd/dvd drive gezien wordt. Terwijl ie voordat ik begon nog gewoon tussen de harde schijven stond (als Samsung SH-S182D).
Iemand enige idee hoe ik de harde schijf op de IDE poort weer zichtbaar/bruikbaar krijg ?