Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[XP] Upgraden van SP2 naar SP3 geeft problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Met hetvolgende systeem heb ik een 2 tal problemen in Windows XP.

-AMD Athlon X2 4200+
-2 GB (4x512MB) Kingston ValueRam 400mhz
-Gigabyte K8NS ultra-939 (met de nForce 3 250 chipset)
-Seagate Barracuda 60gb (IDE) en een Hitatchi Deskstar 250gb (SATA)
-Ati Radeon x1950pro AGP 512mb

Ik heb een Windows XP install met SP2 geslipstreamed die ik al een tijd gebruik. Omdat ik GTA 4 wilde draaien heb ik upgegrade naar SP3... Helaas bleef mijn PC na het rebooten na de install van SP3 in een reboot-loop hangen. Ik heb geprobeerd met een verse install nog een keer SP3 te installeren, weer zonder succes.

Helaas ben ik na nog een install erachter gekomen dat mijn XP SP2 zelfs vastloopt als ik wil updaten, de pc hangt dan na een paar minuutjes draaien in Windows en geeft een driver error en een reboot (na een bluescreen). Ik heb geen zin om deze te gaan reproduceren na 3 verse installs vandaag, maar het was iets dat leek op:
"IRQHL_DRIVER_EQUAL_OR_LESS"

Het verveldende is dat ik nu geen updates kan installeren (terwijl dat eerst wel kon) en dus geen gebruik kan maken van bv. Windows Live Messenger e.d.

Als ik bootte in Safe Mode kon ik wel gewoon werken, dus het lijkt me een driver gerelateerd probleem.

Iemand enig idee hoe ik deze twee problemen kan oplossen?

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

Verwijderd schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 18:48:
Iemand enig idee hoe ik deze twee problemen kan oplossen?
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter er bij pakken en gaan testen.

Verder zeg je dat je een geslipstreamde SP2 cd gemaakt hebt, maak er eens een met SP3 geslipstreamed en kijk of die werkt.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Verwijderd

Topicstarter
Wiethoofd schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 18:49:
[...]

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter er bij pakken en gaan testen.

Verder zeg je dat je een geslipstreamde SP2 cd gemaakt hebt, maak er eens een met SP3 geslipstreamed en kijk of die werkt.
Ik zal dat gaan proberen inderdaad, de troubleshooter kan ik momenteel niet meer doornemen omdat ik niet nog een install ga verzieken vandaag maar een SP3 slipstreamen lijkt me geen slecht idee.

Overigens las ik op internet dat het bekend is dat er bij AMD processoren problemen kunnen zijn met SP3, en dat dat net als bij mij kon resulteren in een reboot-loop.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 18:55:
[...]
Overigens las ik op internet dat het bekend is dat er bij AMD processoren problemen kunnen zijn met SP3, en dat dat net als bij mij kon resulteren in een reboot-loop.
Dat AMD probleem met SP3 is een heel specifiek geval waar je alleen last van hebt als je een door een OEM als HP of Acer voorgeinstalleerd systeem hebt waar een preinstall XP op zit die zowel voor Intel als AMD machines wordt gebruikt.

Daar ga je met een eigenbouw computer geen last van hebben, dus dan is er wat anders aan de hand.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device