Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glorificationer426
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-09 21:16

Glorificationer426

come we hero rush yes?

Topicstarter
Specs:

Intel Core2 Duo E6600 s775 4mb

Asus P5B-VM S775

2x1024MB ValueRam HyperX KHX6400D2K2/2G

1x2048 Kingston (KVR800D2N5⁄2G)

Asus Geforce 8800GT

Windows Vista Home Basic 64bit

Hallo, ik heb net een nieuw moederbord ingebouwd nadat ik mn vorige om zeep is geholpen door een mislukte biosflash. Dat was een Asus P5B-Plus, niet veel anders dan deze nieuwe maar nu is het zo dat de P5B-Plus wel de volle 4gb zag bij het opstarten en in de BIOS maar deze P5B-VM komt niet verder dan 2815mb. In Windows is dit ook niet anders.
Ik heb al getest zonder de 2gb dimm en ook dan ziet het systeem maar 2032 ipv 2048 mb,
de P5B-VM heeft onboard video maar die heb ik uitgeschakeld dus dat zou geen geheugen moeten innemen..

Wat ook zo is is dat het systeem opstart met PC5300 single channel mode ipv PC6400 dual channel, nu had ik daar al wat van opgezocht en blijkt dat het moederbord automatisch de fsb bijstelt van het geheugen tov de cpu dus daar kan ik mee leven :P

Iemand een idee? Ik ga denk ik even de timings opzoeken en die proberen handmatig in te stellen, of het voltage wat hoger zetten misschien en anders de bios maar updaten en zoals jullie begrijpen ben ik daar nogal huiverig voor atm :)

(@DiscWout) omg
(@DiscWout) bijna over mn nek :D
(@DiscWout) echt zo een boer laten, hele mond vol kots :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glorificationer426
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-09 21:16

Glorificationer426

come we hero rush yes?

Topicstarter
Interessant :P
kon hierover niks vinden met de search zo snel vandaar dit topic :) Ga het zo proberen na de 68 updates die vista ff snel had gedownload ( ... )

(@DiscWout) omg
(@DiscWout) bijna over mn nek :D
(@DiscWout) echt zo een boer laten, hele mond vol kots :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alx
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

alx

Vreemd gedoe allemaal. Eerst een mislukte BIOS flash (was flashen wel nodig en, tenzij de stroom ineens uitvalt, hoe kan dat dan misgaan :?). Daarna koop je een nieuwe :? Geen idee waarom, maar jaren geleden had je zo'n bedrijfje dat dit kon fixen (in-system programmer ofzo?). Anyway, daar stuurde je je bordje naartoe en voor een klein bedrag + verzendkosten flashte ze de (nieuwste) BIOS erin. (is vast in de FAQ hier of via google te vinden)
En nu met hetzelfde nieuwe bord heb je weer nieuwe probs. Heb je de BIOS default instellingen geladen en een CMOS clear gedaan?

No offense, maar mss moet je wat minder "ingrijpende" dingen met PCs doen. Mijn rule-of-thumb is dat op de lange duur minder klooien, minder ellende geeft. Maar ja, dat is incompat met tweaken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-05-2024
(in-system programmer ofzo?)
Neuh, gewoon iemand met een apparaatje waarmee je CMOS kunt bewerken: dus ook een BIOS erop gooien.
No offense, maar mss moet je wat minder "ingrijpende" dingen met PCs doen. Mijn rule-of-thumb is dat op de lange duur minder klooien, minder ellende geeft. Maar ja, dat is incompat met tweaken :)
If it ain't broken, don't fix it, was het toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Staat in de bios memory remap aan?

Dit zou verklaren dat je niet de volle 4 gig ziet.
Pagina: 1