Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

GTA IV - Start niet (verkeerde dvd)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2008/12/06/12285795200.jpg

Dit zegt GTA IV bij mij nadat ik bij de Social Club op Play heb geklikt.

Ik weet dondersgoed dat dit alleen maar voorkomt als je een gekraakte versie hebt. Echter, ik heb het spel gekocht in de winkel. Ook heb ik gewoon DVD1 er in zitten.

Om het nog gekker te maken, toen ik het spel 3 december kreeg, deed ie het wel gewoon. Gisteren begon het ineens te klagen over de verkeerde DVD.

(En dan heb ik het nog geeneens over de artifacts die ik vrolijk over mijn scherm zag huppelen toen het spel het nog wel deed, daar wacht ik wel voor op de patch)

Iemand enig idee? :)

• Spockz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-11 13:44

Spockz

Live and Let Live

Heb je toevallig in de tussentijd Daemon Tools of een dergelijke tool geïnstalleerd?

C'est le ton qui fait la musique. | Blog | @linkedin
R8 | 18-55 IS | 50mm 1.8 2 | 70-200 2.8 APO EX HSM | 85 1.8

Verwijderd

Topicstarter
Nope, ik had Daemon al op de pc staan, ook toen het spel het nog wel deed. Ook is er geen dvd gemount.

Edit: ik zie nu ook net bij Deze Computer dat de DVD niet herkend wordt...

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2008 19:54 ]

• Sigma2k8
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22-10 15:17
Doet de DVD het wel in een andere PC? Anders lijkt het mij dat Securom vervelend aan het doen is.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal het even op mijn laptop proberen, no way dat ik hem daar op kan draaien, maar het opstarten (dvd herkenning) moet dan nog net lukken denk ik. :p

Edit: nope, ook op mijn laptop herkent ie de dvd niet. Betekent dit dus een probleem met securom, en zo ja, hoe los ik dit op? :)

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2008 20:51 ]

Verwijderd

ik heb precies het zelfde probleem. ik heb het spel ook in de winkel gekocht en begon na een half jaar spelen het zelfde probleem zich voor te doen. ik heb al veel geprobeerd maar dat leverde niks op. wil iemand mij hiermee helpen. _/-\o_

Verwijderd

Of helpt het misschien dat ik hem opnieuw installeer

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-11 12:18
Het kan zijn dat securom je DVD heeft beschadigd. Gebeurt vaker.
Enige tip is eigenlijk als je dit niet wilt is het spel downloaden.

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09:56

Matis

Rubber Rocket

Ik weet (denk te weten) waar het aan ligt.

Ik denk dat jij Process Explorer hebt draaien, dan krijg je die melding ook (ook bij de Steam-versie, dus zonder CD/DVD) die ik heb ;)

Process Explorer helemaal afsluiten, game starten en dan kun je desgewenst weer Process Explorer starten.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Verwijderd

wat is process explorer ik ben niet zo'n computer kenner??

Verwijderd

maar jullie bedoelen dat ik het spel moet downloaden maar ik wil graag online bijven spelen.

• XyritZz
  • Laatst online: 04-11 15:39
Lijkt me inderdaad een probleem met SecuROM, heb zelf ook veel problemen gehad met GTA IV.

Gewoon de originele DVD er in, en dat hij dan gaat zeuren dat de check te lang duurt en het spel niet op kan starten, soms krijg ik een melding dat ik geen kopie van de originele DVD mag gebruiken etc.

Ik heb er geen oplossing voor gevonden, de dvd er uit en opnieuw in m'n pc stoppen werkt soms en de game opnieuw proberen te starten doet het ook af en toe. Dit is overigens precies de reden dat ik geen games meer koop die SecuROM protected zijn, hoe goed de games ook zijn ik sla ze gewoon over of doe de aanschaf via Steam zodat er geen DVD meer nodig is.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

• Kn4kw0r5t
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-07-2022
Verwijderd schreef op woensdag 30 december 2009 @ 18:21:
maar jullie bedoelen dat ik het spel moet downloaden maar ik wil graag online bijven spelen.
Je kunt bij de gedownloade versie gewoon je originele key gebruiken, dan is er niks aan de hand.

Verwijderd

ok hartstikke bedankt. maar dat in en uit doen werkt helaas niet. maar ik heb het zelfde probleem met fifa. ik had beter van dat geld vuurwerk kunnen kopen. :D

• XyritZz
  • Laatst online: 04-11 15:39
Kn4kw0r5t schreef op woensdag 30 december 2009 @ 18:33:
[...]

Je kunt bij de gedownloade versie gewoon je originele key gebruiken, dan is er niks aan de hand.
Volgens mij hoef je dan geeneens het spel meer te downloaden, en hoef je alleen nog een fixed dvd image of no-dvd patch te downloaden om die toe te passen op je huidige installatie van het spel. Links daar naartoe zou tegen de policies van GoT in gaan, dus die ga ik je niet geven ;)

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Verwijderd

ik krijg nu de melding:

Geen CD/DVD station gevonden.
Zie http://www.securom.com/message.asp?m=nodrive&l=nl voor meer details.

en voor de rest is het de zelfde melding als hierboven. kwa afbeelding dan.

• SkullboyNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 04:12
je moet dan gewoon een no cd/dvd crack gebruiken die kun.
je kant alles nog online en zo allen dan kontroleert hij de cd station niet meer.
die kun je downlouden op Gamecopyworld.

iRacing Profiel

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16-11 20:57

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

skullboy1994 schreef op zondag 03 januari 2010 @ 20:03:
je moet dan gewoon een no cd/dvd crack gebruiken die kun.
je kant alles nog online en zo allen dan kontroleert hij de cd station niet meer.
die kun je downlouden op Gamecopyworld.
Is deze text door een babelfish/google translate gegooid?

Anyway, GTA IV staat op steam.
Misschien dat je de cdkey kan activeren via steam, als dit werkt kan je legaal het spel downloaden, installeren en spelen.
Ik heb GTA IV zelf via steam gekocht, dus over deze methode kan ik geen 100% garantie geven, maar wie niet waagt...

Een ander iets wat je kan doen is naar de securom helpdesk bellen / mailen, kijken of zij je verder kunnen helpen.

Aangezien je dit spel op CD/DVD hebt gekocht, is het misschien handig voor andere spellen die je hebt gekocht om een (digitale) kopie ervan te maken.

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

Verwijderd

kan het ook niet dat het aan het cd/dvd station ligt, want heel veel spellen doen het nu niet meer (fifa 10) alleen de iets oudere spellen doen het nog zoals aoe3 en fifa 07.

Ik zal jullie tips allemaal proberen. _/-\o_

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10:24
Het beste is om te doen wat Skullboy1994 zegt, dan hoef je ook niet steeds van DVD te wisselen, simpelweg andere zeer klein bestandje mounten en gaan met die banaan.
Ook ik heb dezelfde problemen met andere spellen, gelukkig installeren ze nog wel, indien ze niet installeren kun je altijd nog downloaden en NIET de crack gebruiken maar gewoon je legale key gebruiken.
(Heb ik bijvoorbeeld bij Test drive Unlimited moeten doen )
Pagina: 1