Toon posts:

Vista van domein naar werkgroep

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb Windows Vista Home Premium op m'n laptop staan en Windows Vista Ultimate op m'n pc.

Nu had ik m'n bestanden/mappen allemaal mooi ingesteld om te delen en dit werkte allemaal prima. Nu ben ik alleen een keer naar school geweest en hier moest ik met mijn laptop inloggen op het domein. Dit werkte ook allemaal perfect. Toen ik thuiskwam en weer op het netwerk wilde met mijn laptop bleek echter dat geen van onze pc's in het netwerk weergegeven werden. Wel kan ik op internet en via IP-adres (ipv computernaam) op sommige gedeelde mappen/printers.

Hoe kan ik zorgen dat ik zowel op school als thuis mijn laptop kan blijven gebruiken zoals ik zelf wil. Op school hoef ik alleen op internet te kunnen ermee.

Alleen mijn laptop moet worden veranderd. Dit is wat er allemaal gekoppeld is in ons netwerk:
1 pc met xp home
2 pc's met vista ultimate
1 linux server
2 laptops vista home premium
Je ziet dus dat het onmogelijk wordt om alles op hetzelfde domein te laten werken.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Lukt het wel als je met een lokale useraccount op de laptop aanlogt? PCNAAM\Username ipv het standaarddomein van het loginscherm?
Misschien kan je op je pc's de werkgroepnaam veranderen naar de NetBIOS naam van het domein, dat helpt ook wel :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• alm
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01:38

alm

sanfranjake schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 17:32:
Lukt het wel als je met een lokale useraccount op de laptop aanlogt? PCNAAM\Username ipv het standaarddomein van het loginscherm?
Met Vista Home Premium? Daarmee kun je niet op een domein worden gezet zoals met de Business en Ultimate versies. Aanmelden is altijd lokaal.

Enige wat zou kunnen vermoed ik, is dat de netwerk-settings aangepast zijn of dat de DHCP gegevens worden vastgehouden (wat op zich nog zou kunnen als je toevallig thuis dezelfde ip-reeks gebruikt als op school, bijv 192.168.x.y).

[ Voor 0% gewijzigd door alm op 06-12-2008 17:46 . Reden: kleine tekstuele aanpassing ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 17:12:
Toen ik thuiskwam en weer op het netwerk wilde met mijn laptop bleek echter dat geen van onze pc's in het netwerk weergegeven werden. Wel kan ik op internet en via IP-adres (ipv computernaam) op sommige gedeelde mappen/printers.
Neem je eigen thuisnetwerk op als een Private network in het Network & Sharing center, waarschijnlijk zijn die instellingen nu overschreven toen je je laptop op school aangemeld hebt.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
alt-92 schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 19:17:
[...]

Neem je eigen thuisnetwerk op als een Private network in het Network & Sharing center, waarschijnlijk zijn die instellingen nu overschreven toen je je laptop op school aangemeld hebt.
Dit heb ik geprobeerd en helpt niet.
sanfranjake schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 17:32:
Misschien kan je op je pc's de werkgroepnaam veranderen naar de NetBIOS naam van het domein, dat helpt ook wel :P
Ik log op school ook lokaal aan op me laptop. Alleen om op het netwerk te kunnen moet je gebruikersnaam TUE\{mijn gebruikersnaam} ipv MIJN_LAPTOP\{mijn gebruikersnaam} je wachtwoord en de domeinnaam invullen.
alm schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 17:44:
[...]

Met Vista Home Premium? Daarmee kun je niet op een domein worden gezet zoals met de Business en Ultimate versies. Aanmelden is altijd lokaal.

Enige wat zou kunnen vermoed ik, is dat de netwerk-settings aangepast zijn of dat de DHCP gegevens worden vastgehouden (wat op zich nog zou kunnen als je toevallig thuis dezelfde ip-reeks gebruikt als op school, bijv 192.168.x.y).
De standaard gateway en mijn ip adres etc etc zijn allemaal onveranderd. Ik kan wel via \\192.168.x.y\MAP op het netwerk maar niet via "Netwerk". Dus ik denk dat het niets met het ip adres te maken heeft.

Ik had op een ander forum gelezen dat als je alle pc's en laptops etc. op hetzelfde domein zet dat het dan wel moet werken. Maar dit is helaas geen optie omdat er nog een andere pc op xp home en weer een andere pc op vista home premium zitten. Hier kan ik dus geen domein instellen.

Ik persoonlijk denk dat mijn laptop inderdaad naar de domein zoekt ipv de werkgroep. In dit geval overruled het domein de werkgroep. Weet iemand hoe ik de domein eruit kan kicken? Zodat hier niet meer naar wordt gekeken.

Verwijderd

Topicstarter
Als ik via regedit ga zoeken op tue dan vindt ik de volgende waarde:

\HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Networklist\Nla\Cache\Intranet\tue.nl

\HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Networklist\Profiles\{8391C5F5blablablabla}

\HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Networklist\Signatures\Managed\010103000Fblablabla

In deze map staat de sleutel FirstNetwork, Description en DnsSuffix met als waarde: tue.nl

\HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ontrolSet002\Enum\Root\*ISATAP\0003

Hierin staat de sleutel: Friendlyname met waarde: isatap.tue.nl

Kunnen jullie hier iets mee? Dit zijn alle waarden waar tue in voorkomt.

Verwijderd

Topicstarter
Niemand? :(

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-02 21:45

r0b

Verwijderd schreef op maandag 08 december 2008 @ 14:23:
Ik log op school ook lokaal aan op me laptop. Alleen om op het netwerk te kunnen moet je gebruikersnaam TUE\{mijn gebruikersnaam} ipv MIJN_LAPTOP\{mijn gebruikersnaam} je wachtwoord en de domeinnaam invullen.
Dan log je dus niet lokaal aan, maar op het TUE domein. :P
Als je thuis bent log je dus weer aan met MIJN_LAPTOP\gebruikersnaam?

Als je in het domein hangt ben je inderdaad uit je (thuis) werkgroep gezet, en dus zie je geen "pc's in de buurt".
Probeer eens lokaal aan te loggen: MIJN_LAPTOP\gebruikersnaam en het terug te zetten naar werkgroep?

Moet je uberhaupt wel op het domein aan te loggen bij de TUE om gebruik te maken van internet :?

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Nee dat hoeft niet, en je kan met Vista home ook niet inloggen op een domein. Wel kan je gebruik maken van domain shares door op de desbetreffende file/print server met je domain account aan te melden. Maar dit hoort geen effect te hebben op je computer zelf.
Pagina: 1