Goedendag,
Ik zit met een beetje een probleem.
Heb een leuk PHP script geschreven dat al een leuke groep gebruikers kent inmiddels.
Het maakt gebruik van MySQL.
Nu ben ik inmiddels alweer bij versie 2.x terwijl die van de meeste mensen die het gebruiken nog bij versie 1.x zitten.
Het grote verschil zit hem uiteraard in functies en onder de motorkap kun je het vinden met de grote hoeveelheid toegevoegde code en MySQL databases.
Maar ook de tabellen onderling verschillen hevig. Hoewel de structuur nog wel hetzelfde is zijn er wel nieuwe rijen toegevoegd.
Bijvoorbeeld
versie 1.x
versie 2.x
Nu vraag ik me af, hoe kan ik snel alles updaten zonder alle gegevens weg te gooien.
Is er een mogelijkheid om alle rijen te updaten zodra die nog niet bestaan?
Je kan voor tabellen wel doen
Maar ik heb Gegoogled en op GOT gezocht en gezocht maar het nergens voor rijen gevonden
Weet iemand misschien of hier een "truuc" voor is?
Want om overal met de hand
Ik zit met een beetje een probleem.
Heb een leuk PHP script geschreven dat al een leuke groep gebruikers kent inmiddels.
Het maakt gebruik van MySQL.
Nu ben ik inmiddels alweer bij versie 2.x terwijl die van de meeste mensen die het gebruiken nog bij versie 1.x zitten.
Het grote verschil zit hem uiteraard in functies en onder de motorkap kun je het vinden met de grote hoeveelheid toegevoegde code en MySQL databases.
Maar ook de tabellen onderling verschillen hevig. Hoewel de structuur nog wel hetzelfde is zijn er wel nieuwe rijen toegevoegd.
Bijvoorbeeld
versie 1.x
code:
1
2
3
4
5
6
7
| CREATE TABLE `fotos` ( `fid` int(5) NOT NULL auto_increment, `albumnaam` varchar(255) NOT NULL, `naam` varchar(255) NOT NULL, `bestand` varchar(255) NOT NULL, PRIMARY KEY (`fid`) ) ENGINE=MyISAM DEFAULT CHARSET=latin1 AUTO_INCREMENT=0 ; |
versie 2.x
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| CREATE TABLE `fotos` ( `fid` int(5) NOT NULL auto_increment, `albumnaam` varchar(255) NOT NULL, `fotoorder` int(5) NOT NULL, `naam` varchar(255) NOT NULL, `info` text NOT NULL, `bestand` varchar(255) NOT NULL, PRIMARY KEY (`fid`) ) ENGINE=MyISAM DEFAULT CHARSET=latin1 AUTO_INCREMENT=0; |
Nu vraag ik me af, hoe kan ik snel alles updaten zonder alle gegevens weg te gooien.
Is er een mogelijkheid om alle rijen te updaten zodra die nog niet bestaan?
Je kan voor tabellen wel doen
code:
1
| CREATE TABLE IF NOT EXISTS `fotos` |
Maar ik heb Gegoogled en op GOT gezocht en gezocht maar het nergens voor rijen gevonden
Weet iemand misschien of hier een "truuc" voor is?
Want om overal met de hand
code:
toe te gaan voegen als je al 60 tabellen hebt is niet leuk als je het bij meer dan 10 man moet doen.:(
1
| ALTER TABLE `album` ADD `locatie` VARCHAR( 255 ) NOT NULL ; |
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2008 17:15 ]