Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Power In Laptop

Pagina: 1
Acties:

• Lorduh
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17-11 10:31
Hallo,

Ik zit met een vervelend probleem. Heb een iets of wat oudere laptop, maar wel in goede staat. (60GBHD, 512MB RAM, AMD 64 3000+ 1.8GhZ)

Nu gisteren plugde ik mijn voedingskabel in, maar de batterij laadt dus niet op. Nu ja, de kabel zat nogal losjes (al een hele tijd trouwens). Ik haal hem er even uit, en wat zie ik, de power in zit gewoon totaal los. Nu ik zoek dus een oplossing. Een nieuwe Mobo lijkt me zotte kosten. Is gewoon simpel laptopje voor wat schoolwerk, voor hier en daar mee naar toe te nemen etc. Altijd handig...

Ach, ik heb hier wel wat soldeerboutjes liggen, maar ik vrees dat die dingen te heet worden om het terug te solderen... Het is wel zo van mij part die bus niet meer hoeft, rechtstreeks kabel op is voor mij part ook goed, batterij is toch versleten. Misschien kan ik dan wel rechtstreeks een kabeltje leggen aan de voeding?

(Voor de duidelijkheid, ik bedoel dat rond gat waarin je de stroomkabel inplugt :+ http://www.notebookreview.com/assets/10898.jpg (naast dat blauw (serieel ?) poortje voor je scherm)

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

open maken, kijken hoe/wat

en vervolgens solderen.
ooit een laptop 'gefixed' door de connect met superlijm vast te solderen, en 3 losse draadjes van connector naar mobo te solderen. Ding draait nog steeds, en de connector komt nooit meer los.

If you choose to criticise you choose your enemies

Verwijderd

Zal vastwel opnieuw te solderen zijn, maar als je het niet aandurft gewoon iemand anders laten doen. Desnoods de elektroboer om de hoek :p

• Lorduh
Emmeau schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 16:49:
open maken, kijken hoe/wat

en vervolgens solderen.
ooit een laptop 'gefixed' door de connect met superlijm vast te solderen, en 3 losse draadjes van connector naar mobo te solderen. Ding draait nog steeds, en de connector komt nooit meer los.
Ga ik denk ik ook doen. Paar druppeltje superglue, kabeltjes naar mobo en klaar. Want, ik wil het wel solderen, maar bouten die ik heb hebben niet z'n heel erg fijn punt en worden serieus heet. (Vooral voor gebruik van aaneensolderen van koperen draadjes, oogjes etc)

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Verwijderd schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 16:50:
Zal vastwel opnieuw te solderen zijn, maar als je het niet aandurft gewoon iemand anders laten doen. Desnoods de elektroboer om de hoek :p
Probleem is alleen dat laten-doen vaak vrij duur is, tenzij je een hobbyist vind.

T is prima te verhelpen met de juiste apparatuur. Alleen als je de hele laptop moet demonteren, solderen en monteren ben je toch snel 1.5 uur bezig... En een gemiddeld uurtarief (commercieel) red je niet voor 20 eur... Kortom: Door de tijd die erin gaat zitten is 100 eur niet onredelijk (als je een bedrijf rekent wat gemiddeld 60-70 eur/uur vraagt)

Iemand die t voor de hobby doet is met paar 10tjes al blij, en jij ook ;)

• Lorduh
DJSmiley schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 17:43:
[...]

Probleem is alleen dat laten-doen vaak vrij duur is, tenzij je een hobbyist vind.

T is prima te verhelpen met de juiste apparatuur. Alleen als je de hele laptop moet demonteren, solderen en monteren ben je toch snel 1.5 uur bezig... En een gemiddeld uurtarief (commercieel) red je niet voor 20 eur... Kortom: Door de tijd die erin gaat zitten is 100 eur niet onredelijk (als je een bedrijf rekent wat gemiddeld 60-70 eur/uur vraagt)

Iemand die t voor de hobby doet is met paar 10tjes al blij, en jij ook ;)
Ik zal zelf wel fixen, ken iemand die wat gerief heeft liggen etc. Ach weetje, alvast smookt het moederbord op whatever, is 2dehandslaptop waar ik bijna niks heb voor gegeven.

• Lorduh
Heb het gefixed. Connectortje zat dus volledig los. Heb hem terug op zijn plaats gezet, dan gekeken of het werkte, gaf terug contact. Connectortje beetje gesoldeerd tegen de behuizing, heel lichtjes, maar zodanig het toch al niet direct loskomt. Tot slot gewoon wat secondelijm op gedaan, hangt nu stevig vast :).
Pagina: 1