USB Midi keyboard niet herkend als mididevice

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-07 21:51
Ik heb zojuist een GarageKey gekocht, een simpel USB midi keyboardje. Leuk

Thuis heb ik het volgende gedaan:
Actie: Aangesloten op een USB2.0 poort achterop mijn pc (winxp, sp3, ac 97 onboard)
Resultaat: USB niet herkend (screen )

Actie: Aangesloten andere usb poort
Resultaat: USB niet herkend

Actie: Aangesloten op USB HUB met losse voeding
Resultaat: Installing, herkenning en een nieuw USB audio apparataat.(screen 1 en screen 2) Echter met standaard USB drivers van MS en geen herkenning als midi input device (screen) in Reason4.0 of een andere piano tool die ik erbij kreeg http://dl.getdropbox.com/u/267719/usb/painoprog_geenmidi.gif :( Hij heeft nu dus een USB audio apparaat, waar je vervolgens niks mee kan.

Actie: Aangesloten op andere PC met vista
Resultaat: USB niet herkend. En iets van de strekking dat hij er ook niks mee gaat kunnen.(code10) apparaat start niet

Actie: Nieuwe Drivers gedownload voor
- AC ' 97
- Moederbord chipset
- directX
Resultaat: Geen resultaat

Actie: Nieuwe Drivers gedownload voor
Garagekey XP drivers, door deze site aanbevolen
Resultaat: Geinstalleerd maar via apparaatbeheer blijft hij zeggen dat hij Windows drivers gebruikt :/ (screen)

Actie: Register keys weggehaald zoals werd geopperd in dit topic [XP] USB keyboard wordt niet herkend als midi device *
Resultaat: geen :(

-----
Ik zit nu op 2 gedachten.

Eerste is dat hij stuk is. Zowel mijn laptop als mijn PC zeggen dat hij niet herkend wordt en dat er ' iets' mis is als ik hem direct in een usb gat steek. Dat lijkt me eigenlijk nooit echt de bedoeling.

Echter doordat hij wel wat leven geeft als ik hem via een usb hub erin hang heb ik toch nog hoop ergens. Om een of andere reden wil hij niet de juiste drivers gebruiken, of toch wel? AARGHHG

Dank alvat voor de gene die mee willen denken!

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
never mind dan maar. Ik heb de boel terug gebracht naar de winkel. :( Nog steeds geen fatsoenlijke midi keyboard en mijn zaterdag weggegooid...grom

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pianoman
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12-03-2024
misschien een beetje mosterd na de maaltijd, maar heb je de bijgeleverde driver wel geprobeerd? (of de driver op de site die je zelf linkt?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marlibica
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-03 15:56

Marlibica

Tijd voor een ondertitel.

Heb je niet nog ergens een keyboard liggen? Je kunt bij diezelfde toko (geweldige winkel trouwens) ook voor hetzelfde geld een USB MIDI interface kopen. Daar sluit je dan je keyboard op aan.

Sign here against sigs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
pianoman schreef op zondag 07 december 2008 @ 04:25:
misschien een beetje mosterd na de maaltijd, maar heb je de bijgeleverde driver wel geprobeerd? (of de driver op de site die je zelf linkt?)
Hij werd zonder drivers geleverd. Plug and play blablabla, volgens de manual iig. De drivers van de site heb ik inderdaad (uiteraard) geprobeerd, zie ts, maar helaas zonder het gewenste resultaat.
Marlibica schreef op zondag 07 december 2008 @ 10:16:
Heb je niet nog ergens een keyboard liggen? Je kunt bij diezelfde toko (geweldige winkel trouwens) ook voor hetzelfde geld een USB MIDI interface kopen. Daar sluit je dan je keyboard op aan.
nee ik heb het opgegeven :'( in 2009 doe ik wel weer een nieuwe poging

[ Voor 29% gewijzigd door bonzz.netninja op 07-12-2008 11:20 ]