Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

avira kopen of niet ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag mensen,

ik ben op zoek naar een goede virusscanner die het systeem weinig belast,
ik ben na lang lezen uitgekomen bij Avira.

Nu is de vraag, zal ik het gratis aanbod, de premium of de suite nemen ?

Heb op de site van avira gekeken naar de verschillen.
even opsommen.
de avira free kan je zo krijgen en scant dus virussen
de avira premium doet daar email scan bij; AntiPhishing; AntiSpyware; WebGuard ; AntiDrive-by ;rescueSystem;Fast Premium update server

de avira suite doet daar boven op
AntiSpam filters out unwanted and phishing emails
FireWall
AntiBot

nu heb ik reeds een firewall, en de antispam filters worden die niet door de mailservers uitgevoerd ?
mag ik besluiten dat de premium vooral de antibot als extra heeft ?

Mag ik vragen aan de pro's wat jullie advies hier bij is ? hoe belangrijk zijn de extra functies van de premium en de suite. Met een firewall(heb een oude sygate) en malwarebytes en avira free ben ik misschien even goed beschermd dan met de suite ? (heb goed gegoogled, maar nergens kwam ik iets tegen waaruit ik kon afleiden wat ik zou moeten kopen of niet, als iemand een link heeft, dan doe ik het graag daarmee)

hartelijk dank mensen
vriendelijke groeten fillemon

• ByteDelight
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:35

ByteDelight

Retro computing is alive!

Volgens mij zijn de meeste punten die je vraagt gewoon door jezelf te beanwoorden:
Verwijderd schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 15:42:
de avira premium doet daar email scan bij; AntiPhishing; AntiSpyware; WebGuard ; AntiDrive-by ;rescueSystem;Fast Premium update server
Heb je al andere antispyware software (bv. Spybot)?
Ben je daar tevreden over? Dan heb je de Premium versie van Avira niet nodig.
nu heb ik reeds een firewall, en de antispam filters worden die niet door de mailservers uitgevoerd ?
Dat moet je zelf nagaan, dat kunnen wij niet voor je beantwoorden.
De ene doet het wel, de andere niet.
mag ik besluiten dat de premium vooral de antibot als extra heeft ?
Je zegt het zelf.
Met een firewall(heb een oude sygate) en malwarebytes en avira free ben ik misschien even goed beschermd dan met de suite ? (heb goed gegoogled, maar nergens kwam ik iets tegen waaruit ik kon afleiden wat ik zou moeten kopen of niet, als iemand een link heeft, dan doe ik het graag daarmee)
Een firewall is een firewall.
Je kunt een externe (online) portscanner gebruiken om te controleren of je Lan veilig van het Wan gescheiden is.

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

Verwijderd

Kijk bijvoorbeeld hier eens:

BlasterXL in 'meuk: Avast Antivirus 4.8.1296'

Kopen lijkt i.i.g. niet nodig.

• fckgw
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-12-2021

fckgw

rhqq2

AntiSpyware; WebGuard [...] ; FastPremium update server.
Toch wel belangrijke dingen. Het gaat er toch vooral om dat je veilig het internet op kan. Die free komt bovendien bij elke update met een nagscreen. Ook kon ik in de free versie geen optie vinden om een automatische actie in te stellen bij het vinden van een virus. Persoonlijk vind ik die free leuk voor PC's die maar heel simpel gebruikt worden maar verder ook niet. Heb het er bijv. bij mijn vader geïnstalleerd. Die bezoekt alleen maar wat autofora en doet een beetje patience. Email via hotmail. Dat geloof ik wel dan. Als je gewoon echt internet/surft op je PC dan zou ik de Premium nemen. Heb zelf ook een tweejarig abo.

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:24
fckgw schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 23:08:
[...]

Toch wel belangrijke dingen. Het gaat er toch vooral om dat je veilig het internet op kan.
De zaken die je opnoemt zijn toch echt gerommel in de marge en/of is een gratis alternatief voor. Bij zaken als antispyware geldt bovendien dan wat opvoeding meer effect sorteert dan een tool.
Die free komt bovendien bij elke update met een nagscreen.
Heel persoonlijk wat je daar van vindt. Ik kan er mee leven :)
Ook kon ik in de free versie geen optie vinden om een automatische actie in te stellen bij het vinden van een virus.
Klopt. Er mist zelfs de optie om alles te scannen en aan het einde om acties te vragen. Dat geldt echter voor bijna alle virusscanners voor persoonlijk gebruik (in elk geval Kaspersky).
Persoonlijk vind ik die free leuk voor PC's die maar heel simpel gebruikt worden maar verder ook niet. Heb het er bijv. bij mijn vader geïnstalleerd. Die bezoekt alleen maar wat autofora en doet een beetje patience. Email via hotmail. Dat geloof ik wel dan. Als je gewoon echt internet/surft op je PC dan zou ik de Premium nemen. Heb zelf ook een tweejarig abo.
Ik vind juist dat een kale virusscanner bij een gebruiker die redelijk weet waar hij mee bezig is voldoende. De extra features vervangen met name het nadenken wat je tegenwoordig toch behoort te doen met Internet gebruik. Het nagscreen hangt af van persoonlijke voorkeur.

(Vroeger gold dat ook nog voor de antivirus zelf. Helaas kan je tegenwoordig zelfs als alerte professional nog het bokje zijn. Zie bijvoorbeeld de infectie van de ad-servers van Ilse media een flinke tijd geleden of virussen die meegeleverd worden op installatiemedia van betrouwbare bronnen.)

Ik gebruik in elk geval al enige tijd naar volle tevredenheid Avira free.

• fckgw

fckgw

rhqq2

Rukapul schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 23:48:
[...]
De zaken die je opnoemt zijn toch echt gerommel in de marge en/of is een gratis alternatief voor. Bij zaken als antispyware geldt bovendien dan wat opvoeding meer effect sorteert dan een tool.
[...]
Ik vind dat geen gerommel in de marge. De meest waarschijnlijke infecties komen tegenwoordig uit die hoek. Er zijn bovendien volgens mij niet zoveel gratis residente anti spyware programma's. Daarnaast zit ik sowieso niet te wachten op meerdere residente programma's, of die nu gratis zijn of niet. En opvoeden ben ik mee gestopt. Ik doe nog weleens pogingen om mensen wat te vertellen maar heb mijn verwachtingen ernstig bijgesteld en bouw daar niet meer op als methode. Onder de categorie normale gebruikers zijn mijn moeder en zusje haast als genieën aan te merken en zelfs hen hadden onlangs een dikke vundo infectie op hun beider PC's. Als ik het mijn moeder en zusje al niet kan leren, laat staan wat de gemiddelde jan boeren lul zich dan van mijn praatjes aantrekt. Ik vind het sowieso wel prima en zie het niet als mijn verantwoordelijkheid als iemand zijn PC sloopt.

Verwijderd

fckgw schreef op zondag 07 december 2008 @ 13:17:
[...]

Ik vind dat geen gerommel in de marge. De meest waarschijnlijke infecties komen tegenwoordig uit die hoek. Er zijn bovendien volgens mij niet zoveel gratis residente anti spyware programma's. Daarnaast zit ik sowieso niet te wachten op meerdere residente programma's, of het nu gratis is of niet. En opvoeden ben ik mee gestopt. Ik doe nog weleens pogingen om mensen wat te vertellen maar heb mijn verwachtingen ernstig bijgesteld en bouw daar niet meer op als methode. Onder de categorie normale gebruikers zijn mijn moeder en zusje haast als genieën aan te merken en zelfs hen hadden onlangs een dikke vundo infectie op hun beider PC's. Als ik het mijn moeder en zusje al niet kan leren, laat staan wat de gemiddelde jan boeren lul zich dan van mijn praatjes aantrekt. Ik vind het sowieso wel prima en zie het niet als mijn verantwoordelijkheid als iemand zijn PC sloopt.
precies , het lijkt gewoon niet door te komen bij mensen , maar dan wel elkens keer met hangende pootjes terug komen om dat hun pc weer rare dingen doet 8)7

Verwijderd

Topicstarter
Dankjewel voor de reacties.

ik ben even verder op zoek gegaan naar een aantal softwares die voorgesteld werden, en vond deze website,
http://www.techsupportalert.com/

deze verzamelt een hoop gratis softwares.
Ik ben er nog niet uit, die laatste twee replies doen het tij keren naar een betalende versie. Ik moet bij een aantal mensen een virusscanner installeren, en nadat avg alle pc's heeft doen crashen verleden maand willen ze iets anders.

het is inderdaad niet handig als je van anderen verwacht dat ze 5 gratis softwares runnen.
voor mezelf, ik zou, indien ik een betalende neem toch nog zaken zoals malawarebytes en superantispyware runnen.

ik denk dat ik voor de premium ga gaan, maar weet er iemand of je meer dan 3 licenties per keer kan kopen.
Zo kan ik de prijs wat drukken misschien.

merci mensen voor de reacties

• fckgw

fckgw

rhqq2

Malwarebytes is zeker een aanrader, van de schaarse dingen die ik mensen nog leer is het handmatig runnen van dat programma er één.

De lokale computerboer alhier is qua gratis anti virus overigens het meest te spreken over Avast. Het nadeel daarvan is dat je elk jaar je (gratis) licentie moet vernieuwen en dat dit voor veel klanten al te moeilijk is.

Bij Avira kun je via normale wijze tot 100 licenties kopen van de Professional versie. Of je daarmee goedkoper uit bent weet ik niet en ik weet ook niet of dat voor jouw situatie bedoeld is. Professional is wel weer een ander pakket, waar ik geen ervaring mee heb. Dat webfilter zat er vroeger niet op, nu opeens wel. http://www.avira.com/en/onlineshop/index.html?id_categ=1

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 29-11 11:37

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Ik heb zelf jarenlang Avira Free gedraaid en heb sinds een paar jaartjes Avira Premium omdat ik het toch wel nag-free wou. Geen spijt van gehad, neemt niet veel geheugen in, en beschermt me netjes. Avira Suite vond ik wat overkill voor mijn wensen. Ik wou eigenlijk doodsimpel een nette virusscanner dat precies dat doet, scannen voor virussen en me ervoor waarschuwen. Ik heb zelfs wat rondgegoogled en Avira Antivir komt toch wel in de top 3 voor van goede virusscanners (naast NOD32 enzo). Dus wat dat betreft zit het wel snor.

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Verwijderd

Topicstarter
merci mensen, de kogel is door de kerk, dat gaat een premium versie worden.

merci mensen

Verwijderd

Topicstarter
oei, wou nog iets zeggen,

ik heb op de duitse ebay een drie-pc versie gevonden voor 24 euro. het maakt me weinig uit of de interface nu duits is of niet. vraag me niet hoe ze dat doen, maar het kan.

ik wou het maar laten weten, 8 euro per jaar per pc, tja dat wordt echt wel weinig geld, no reason NOT to be protected.
Pagina: 1