[Nvidia] Clonen met panning

Pagina: 1
Acties:

• mcdronkz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-04-2025
Voor m'n baas moet ik een nieuwe laptop installeren. Hiervoor had hij een model waarop ATI software geinstalleerd stond, nu hebben we met vrij recente Nvidia software te maken.

Het is een Dell Vostro 1510, ik geloof dat er een 8400M kaart in gestoken zit.

Het probleem is dus als volgt, er is een externe 22" TFT monitor op aangesloten en het lukt maar niet om het spul op de juiste resolutie te laten draaien. Als ik via dat Nvidia control panel een custom resolutie probeer toe te voegen (1680x1050) dan crasht het programma, en verder zie ik ook niks staan dat me verder kan helpen. En het is dus ook nog de bedoeling dat we dan op de laptop kunnen pannen, net als met het ATI gebeuren.

Ik heb UltraMon gedownload maar dit is ook geen oplossing omdat je daarmee alsnog niet kan pannen. Mirroring werkt daar ook zo enorm traag (terwijl de laptop snel zat is) dat er niet mee te werken valt.

Is hier nog een andere oplossing voor ? Er is toch vast wel iemand die moet werken met de Nvidia software en hier ook problemen mee ondervind ?

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Ik roep maar zo even een aantal zaken:
1: Al geprobeerd nieuwe drivers te installeren (op Laptopvideo2go zijn vaak recentere drivers te vinden, al dan niet gemodificeerd).
2: Al eens gegoogled op de problemen die je tegen komt? Ik neem aan van wel, maar aangezien je het niet verteld in je topicstart, is het koffiedik kijken wat je zelf al wel/niet hebt geprobeerd.
3: Al eens bij NVidia gekeken of er daar nieuwere software qua control-panel te vinden is?
4: Al eens op de Dell support site gekeken, of desnoods met de helpdesk gebeld?

• mcdronkz
1: Ga ik even checken, alvast bedankt.

2: Ja zeker, hierbij heb ik alleen niets gevonden over panning (misschien heet het anders bij Nvidia ?) en ook niks over crashes in het control panel.

3: Is er niet.

4: Site bekeken, niks gevonden. Helpdesk nog niet gebeld, misschien dat ik dat alsnog wel doe.

• ötzi
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-05 09:39

ötzi

eclecticus

Ik heb zelf een 24" scherm op 1920X1200 met als secondary display een beamer op 1280X1024 , videokaart is een 8800GT 512MB .

Ga naar "set up multiple displays" in het control panel en kies "configured independently from each other (dualview)" .
Als het goed is (bij mij iig wel) configureert de driver automatisch de native resolutie op beide schermen .

edit ; Excuus , iets te snel gelezen |:(
Bij mij verandert de resolutie ook niet in clone bij 'custom resolutions" maar hij loopt niet vast en krijg wel
beeld op de beamer .

[ Voor 22% gewijzigd door ötzi op 06-12-2008 17:27 ]

• mcdronkz
ötzi schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 17:16:
Ik heb zelf een 24" scherm op 1920X1200 met als secondary display een beamer op 1280X1024 , videokaart is een 8800GT 512MB .

Ga naar "set up multiple displays" in het control panel en kies "configured independently from each other (dualview)" .
Als het goed is (bij mij iig wel) configureert de driver automatisch de native resolutie op beide schermen .
Ja, die functie werkt ook perfect, maar het gaat me om het clonen.

• mcdronkz
Is er nog iemand die enig idee heeft waarom het control panel crashed ? Ik heb heel wat verschillende drivers geprobeerd, maar het probleem blijft bestaan.
Pagina: 1