Toon posts:

Partitie resizen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op mijn nieuwe computer stond Vista, dit vond ik niets en ik ben teruggeswitched naar XP. Nu ondervind ik alleen wat problemen met mijn partities. In mijn PC zitten 2x 500 GB S-ATA hardeschijven.

Ik heb tijdens de installatie een partitie aangemaakt van 8 GB voor XP, en nu merk ik dat hij te klein is. Ook zie ik dat mijn Vista partitie nog steeds actief is, deze zou ik graag willen samenvoegen met mijn kleine XP partitie.

Zo zien mijn partities eruit:

Afbeeldingslocatie: http://img233.imageshack.us/img233/9708/schijvenwq0.jpg

Maar dit zegt PartitionMagic:

Afbeeldingslocatie: http://img227.imageshack.us/img227/7542/partmr8.jpg

Wat mij betreft niet echt logisch, ik kom er dan ook niet uit om de 8 GB partitie te vinden en samen te voegen met de Vista partitie.. Wat is er aan de hand, en hoe kan ik dit oplossen?

Verwijderd

Valt je niet op dat PM die partitie/schijf "bad" noemt?

Als je dit probleem opgelost hebt kan je prima resizen met PM. Laat dus eens wat check tooltjes los op die 1e schijf...

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2008 15:07 ]

• Fauna
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:25
Even een goede foutcontrole doen idd met chkdsk bijvoorbeeld.

Echter mijn advies: vermijd Partition Magic. Het heeft bij mij al meer kapot gemaakt dan me lief is. Er staan genoeg freeware tooltjes in de FAQ, en anders zijn er altijd nog Paragon Partition Manager en Acronis Disk Director.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-02 08:34

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

LiveCDtje GParted gebruiken. Ideaal voor het partitioneren van systemen waarin geen fakeRAID wordt gebruikt.
User-interface is vergelijkbaar met Partition Magic, mocht je dat gewend zijn :)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• elmertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03-01 00:21
8 gb moet meer dan genoeg zijn. Bij mij gebruikt ie 3,5 van de 6,5. Je kan het virtuele geheugen verplaatsen bijvoorbeeld, en de hyberfil.sys verwijderen. Program files uiteraard op een andere hd.
(zo kan je heel snel image maken en terugzetten. Ideaal) En anders idd Gparted

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-02 22:46

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Hey,

Ik had dezelfde chaos.. Wat is er nou aan de hand met "BAD" ?

Nou, omdat je er Vista hebt op geinstalleerd, is er een niewuere NTFS-versie op de Partitie gebruikt; 4.1 ipv 4.0 En XP ziet 4.1 niet. Zoiets is er aan de hand. Wat je moet doen is CHKDSK runnen, met de command -f (FIX), na een reboot heb je dus wel een normale HDD.

Start>Command/Uitvoeren>CMD>" CHKDSK "C:/?" -f *Enter

Gulfstream G650

Pagina: 1