Diverse problemen met nVidia-drivers in Vista 64-bit

Pagina: 1
Acties:

• Spinal
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-05 11:48
Hallo,
onlangs heb ik een nieuwe pc gekocht en daarmee de overstap gemaakt van XP 32-bit naar Vista 64-bit. Hierbij waren standaard al videokaartdrivers geïnstalleerd (voor een GeForce 9500GT) die het prima doen (getest met Test Drive Unlimited en LEGO Indiana Jones)
Helaas is het niet mogelijk om tv-out in te schakelen, dus wil ik nieuwe drivers installeren. Ik heb het een week geleden geprobeerd met versie 180.48, en vandaag wilde ik het nog een keer proberen met 180.84 (vanwege GTA4, gister gekregen) Uiteraard de Vista 64-bit versie gedownload.

Het probleem is alleen dat het installeren van nieuwe drivers alleen maar voor problemen zorgt. De installatie gaat prima en geeft op het einde aan dat de pc opnieuw moet worden opgestart. Prima. Vervolgens start Windows op, een paar seconden krijg ik beeld, maar dan lijkt het alsof het beeldscherm geen signaal meer krijgt ("aan"-lichtje gaat knipperen net als wanneer de pc uit staat maar het beeldscherm aan)
Er zit dan niks anders op dan de pc herstarten, maar als ik dat doe krijg ik een BSOD (stopcode 7B, wat "inaccessible boot device" zou moeten zijn :S)
pc opstarten in veilige modus, in systeemherstel gaan en zo de installatie ongedaan maken werkt gelukkig (na een paar keer proberen) maar ik wil toch écht nieuwe drivers installeren!

Is dit een bekend probleem? Zo ja, wat valt hier aan te doen? Zo nee, hoe kan ik uitzoeken wat dit veroorzaakt?

Alvast heel erg bedankt voor jullie reacties :)

Full-stack webdeveloper in Groningen

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Probeer je bios eens naar de laatse versie te updaten?

Ik neem dat een reboot in save mode na je driver installatie om daarna normaal te booten ook weinig oplevert?

• Spinal
Je tweede tip helpt inderdaad niet, geeft hetzelfde probleem.
Bios updaten wil ik best doen, maar denk dat het weinig helpt eerlijk gezegd. Ik heb nu versie 9.0 en sindsdien is er weinig veranderd:
- Fixed system fail in DTM test.
- Update CPU ID.

• EdwardvGelder
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-12-2025
Heb je in veilige modes eerst de drivers verwijderd?
Daarna reboot en daarna in veilige modes geïnstalleerd?
Ik zou niet weten wat er mis kan gaan aangezien ik vista 32bits heb en ik heb nooit problemen met de drivers.
Download je wel de drivers voor vista 64bit? :+

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Laatse chipsetdrivers?
Staat het systeem in 'performance mode' (bios)?

Je kunt ook tijdelijk wat randapperatuur 'disablen' om te kijken of deze een conflict veroorzaken, bv geluid/lan etc.

• Spinal
EdwardvGelder schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 16:59:
Heb je in veilige modes eerst de drivers verwijderd?
Daarna reboot en daarna in veilige modes geïnstalleerd?
Ik zou niet weten wat er mis kan gaan aangezien ik vista 32bits heb en ik heb nooit problemen met de drivers.
Download je wel de drivers voor vista 64bit? :+
Nee, in "gewone" modus, en ook in gewone modus geïnstalleerd... onder XP nooit problemen gehad op die manier, maar ik zal proberen of het helpt!

@Agent-X: geen idee of "performance mode" aanstaat, zal ik even naar kijken. Ik heb eerlijk gezegd geen idee welke versie chipset-drivers ik heb, zal ik ook even naar kijken.

-edit-
Installeren in veilige modus heeft geholpen! Ik heb zonder problemen GTA4 kunnen spelen :) tv-out doet het nog niet, hij zegt dat hij de tv niet kan vinden (al krijg ik bij het wisselen tussen de PAL-soorten wel beeld te zien) maar blijkbaar werkt de s-video <-> tulpstekker niet.
Bedankt voor jullie hulp!

[ Voor 18% gewijzigd door Spinal op 07-12-2008 01:31 ]

Pagina: 1