Toon posts:

Stillere PC waterkoeling en voeding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik heb mijn PC onlangs watergekoeld gemaakt en hoopte op een fluister stil systeem dat ik 's nachts ook aan zou kunnen laten staan in mijn kamer. Dat is nog niet helemaal gelukt aangezien ik mijn voeding en mijn waterpomp nog duidelijk hoor (pomp klinkt als een hoge brom en de voeding maakt een hoge toon).
ik heb al aardig wat onderzoek op internet gedaan naar het geluidsniveau van verschillende voedingen en waterpompen, maar ik kom er niet echt uit welke ik ooit moet nemen.

Welke stille pomp met reservoir, of stille pomp met los reservoir kan ik het best kopen voor dit systeem?
(Alles is met 1/2 inch tube aangesloten)Ik kom er niet uit hoeveel Watt mijn voeding is en ik weet niet hoe ik dat moet berekenen :? , dus dit is mijn hardware voor als jullie mij willen helpen met hoeveel Watt ik nodig heb en welke voeding daarbij het stilst is.
  • Gigabyte GA M57SLI
  • AMD Athlon X2 6000 (3.0 gHz OC naar 3.3 gHz)
  • Nvidia GeForce 8600GTS (klein beetje OC met ntune)
  • 2x OCZ 4GB DDR2 800 Platinum XTC (Kit of 2x2Gb)
  • 3 Hard Discs (2x Seagate Baracuda 320GB 7200rpm en 1x Samsung Spinpoint F1 1TB 7200rpm)
  • 2 Dvd Branders
  • Cardreader
  • 4x 120 mm Fans en 1x 60 mm Fan
  • Gigabyte 3D Galaxy Waterpomp
PS ik wil het niet te duur maken, dus het liefst niet de duurste alternatieven aanbevelen.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2008 14:20 . Reden: foutjes ]

Verwijderd

Capaciteit van setje is niet genoeg voor CPU,NB en GPU samen...
Daar heb je een 3x120mm rad voor nodig.
Zeker als je voor stilte gaat.
Dan heb je een rad nodig die de warmte makkelijk kwijt kan en zo geen veel luchtverplaatsende fans nodig heeft.

Een van de stilste pomp is geloof ik de eheim, niet de meest krachtige maar wel een van de stilste :)
Een pomp + res in een kan ook zeer stil zijn van bv XSPC.

Kijk maar een bv op www.highflow.nl voor leuke setjes

Pomp is meestal maar max 20watt en dan hebbie een zeer sterke pomp ;)
Gemiddelde zal rond 10watt liggen.
Dus dat red je voeding wel, of je voeding moet echt op het randje zitten.

Voor voeding kun je trouwens hier terecht:
Welke voeding heb ik nodig? Deel 20

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2008 15:58 ]

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10:31

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

NB kan ook prima met een fan, GPU gaat inderdaad pittig worden, hoewel dit nog niet echt een brandend monster is.
Pomp in res is stiller dan een pomp naast je res, en let vooral op vibraties. Mijn Eheim 1048 hoor ik nog brommen 's nachts, dus die moet nog een keer in een (zelfgeknutseld) res komen. Voedingen zijn makkelijker, Seasonics, of Corsair (worden door Seasonic gemaakt), vooral de HX520 en de CoolerMaster Silent Pro schijnen leuk uit te komen. (in je overzichtje mis ik welke voeding je nu hebt)

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet welke voeding ik nu heb :S aangezien er geen stickers op zitten en het nergens vermeld staat op de site van de Packard Bell (iPower 6500),

maar via eXtreme Power Supply Calculator Lite v2.5 kom ik met mijn huidige systeem uit op 535Wat en als ik ooit een videokaart erbij wil prikken op 575 Watt

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2008 16:33 ]

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10:31

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

In dat geval : RENNEN!... Doe jezelf, en je hardware een lol, en stop er een goeie in. (Klein ideetje hoe goed die dingen zijn).
Laten we het zo zeggen, dat ding is niet gebouwd voor stilte, performance of watt dan ook.

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

Verwijderd

Topicstarter
De zalman za600-HP is inmiddels besteld !!!

Nu nog even een pomp uitzoeken

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2008 15:19 ]

• Oxellaar
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Heb zelf ook die Zalman, is echt doodstil.
Wel zijn de sleaves rond de kabels vrij stug. Is lastig om alles netjes te laten lopen.

Let er ook op dat die Zalman door z'n heatpipes iets langer is dan een normale voeding.
Maar zal in de meeste kasten geen probleem zijn.

MG4 Luxury - Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0 - ME WSH-LN25I Diamond

Verwijderd

Topicstarter
Mijn kast is groot genoeg en de staat onder mijn bureau dus het hoeft er niet netjes uit te zien ...

Ik heb trouwens een XSPC X20 Dual Bay Pomp op het oog en de review erbij op highflow.nl zegt dat ie erg stil is, maar klopt dit volgens jullie ook? Ik geloof namelijk nooit zo snel reviews op verkoopsites aangezien deze ook door de admins zelf gepost kunnen zijn.

• Oxellaar
  • Niet online
Die pomp ken ik niet. En review kan onpartijdig zijn, hoeft niet natuurlijk.
Maja, welke review is 100% onpartijdig?

Ik heb zelf een Eheim 1048 draaien, is echt muisstil.
Heb er wel een setje trillingsdempers onder zitten.
Dempers zou ik sowieso bij elke pomp gewoon monteren,
alles wat draaiende delen heeft kan een resonantie opwekken.

MG4 Luxury - Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0 - ME WSH-LN25I Diamond

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inmiddels Zalman 600w heatpipe voeding geïnstalleerd en deze is zeer stil.

Voordat ik een nieuwe pomp zou kopen heb ik toch mijn waterpomp die al op een schuimmatje stond beter gedempt met nog een matje tegen de zijkant waar die contact maakte met mijn kast en er een postelastiek om gedaan :) Dit heeft de resonantie van mijn pomp grotendeels gedempt en ik denk dat ik deze nu houd.

Omdat jullie mij aanraden om een grotere radiator en betere pomp te kopen voor mijn systeem aangezien de huidige volgens jullie te zwak zijn wil ik graag weten welke temps moet mijn cpu onder idle en load zouden moeten hebben. Nu is dat 38 idle en 57 bij een half uur load met 3345 MHz cpu

Verwijderd

Dat weet niemand...
Je huidige temps zijn iig al erg hoog voor waterkoeling...
Met bv een goede luchtkoeler zul je al lager halen!

Verwijderd

mijn temp. is gemiddeld 37graad celsius met luchtkoeling. Als ik WoW Crysis ed opstart en speel loopt het op tot een 40/41 niet hoger. Heb wel es zo'n CPU progg gebruikt dat 'ie een halv uur op 100% gaat draaien komt ie ook niet hoger dan 45 graad :)

• HellStorm666
  • Laatst online: 07:06

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

Verwijderd schreef op zondag 07 december 2008 @ 21:12:
Mijn kast is groot genoeg en de staat onder mijn bureau dus het hoeft er niet netjes uit te zien ...

Ik heb trouwens een XSPC X20 Dual Bay Pomp op het oog en de review erbij op highflow.nl zegt dat ie erg stil is, maar klopt dit volgens jullie ook? Ik geloof namelijk nooit zo snel reviews op verkoopsites aangezien deze ook door de admins zelf gepost kunnen zijn.
Ik heb deze pomp/res ook en kan je verzekeren dat deze mooi stil is en z'n werk goed doet. natuurlijk hoor je m wel iets, maar dat is maar een heel licht aquariumpompje-brom.

ps. ik ben geen admin/eigenaar/profijthebber bij highflow ;) en die review op hun site is van mij ;)

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

Verwijderd

Topicstarter
Heej 666,

Grappig dat jij toevallig die review hebt geschreven:P
Die pomp staat nog steeds boven aan mijn lijstje alhoewel ik steeds meer componenten moet gaan vervangen op mijn pc, zoals mijn rad en 2 120mm fans erbij ...

Jij zegt dat die pomp stil is, maar stoort die bijvoobeeld 's nachts in je slaapkamer ? Mijne staat daar namelijk wel en stoort 's nachts, als indicatie , het geluid komt boven 3 draaiende HD's uit

Edit: Heb m al gekocht
Pagina: 1