Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16:33

Dima_2005

T.net-verslaafde

Topicstarter
Hallo iedereen,
Ik heb een heel interessante vraag dat nergens in de FAQ over activatie (van rockstar zelf dan) te vinden is, ze geven wel een hint, maar die heel meerdere interpretaties.

Stel:
Ik koop het spel, ik heb 2 computers en ik heb een broer (storend element dus). Ik installeer op de 2 computers GTA IV en kan dus spelen op allebei de accounts onder mijn eigen naam. Maar nu is de vraag of mijn broer dan ook onder een eigen account kan spelen (en dus ook online).

==> Kunnen meerdere mensen met verschillende Social Club en LIVE accounts met eenzelfde disk (en dus key) spelen?

En stel dat ik iets gevonden heb dat een volledige 1-1 kopie maakt van de disk (ik heb nog een oud programmatje dat hiervoor heel goed werkt), kan ik dan tegen mijn broer spelen?

Amvast bedankt voor de antwoorden...

De Q&A van Rockstar, maar mijn vragen zijn combinatie van de antwoorden :)
Q. I share a PC with my brother. If we buy GTA IV, will we still be able to play separate games? Can I play my game and save my progress in offline and online stat tracking, while he plays separately on his own when I’m not? We won’t have to buy two copies of the game, will we? We don’t have to do that for our 360 games…

A. If two users who play under the same windows account want to track offline games separately, they will just need to create two profiles in the game in the Games for Windows-LIVE interface in the game.
If two users want to track their own Achievements and rankings in online MP matches, they will each need their own Gamertag, which is also created in the Games for Windows-LIVE interface.
If users would like to track their own stats progress and other features exclusive to Social Club, they would each need a separate Social Club account to do so as well.
Dus het kan op dezelfde pc en je kan dus WEL meerdere accounts aan 1 key kopplelen, klopt mijn interpretatie?

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-11 12:18
Dat kan; mits je meerdere discs hebt omdat de disc nodig is bij het spelen van het spel; Hier zijn overigens ook "oplossingen" voor; maar het is mogelijk ja.

• Dima_2005

Dima_2005

T.net-verslaafde

Topicstarter
RedHat schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 13:55:
Dat kan; mits je meerdere discs hebt omdat de disc nodig is bij het spelen van het spel; Hier zijn overigens ook "oplossingen" voor; maar het is mogelijk ja.
Maar de "oplossingen" zijn er tot nu toe nog geen van de beroemde makers van "oplossingen" :P
Alhoewel ik er wel net eentje gevonden heb, weet ik niet zeker of het wel volledig veilig is :)

En een virtuele schijf, dat denk ik niet dat het goed zou werken :)
Zijn er mensen met ervaring van virtuele schijf, maar van een legale kopie..

[ Voor 17% gewijzigd door Dima_2005 op 06-12-2008 14:02 ]

• Dima_2005

Dima_2005

T.net-verslaafde

Topicstarter
En je kan dan dus "met dezelfde disc" op meerde computers tegelijk dus spelen en tegen elkaar op online?
Voor mij doet de online functionaliteit veel!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:05

MsG

Forumzwerver

Kan je niet de cd er uit halen als het spel al is opgestart? Zo deden wij dat vroeger met Rollercoaster ook :+

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Dima_2005 schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 13:53:
Kunnen meerdere mensen met verschillende Social Club en LIVE accounts met eenzelfde disk (en dus key) spelen?
Om te beginnen is een CD key natuurlijk niet gebonden aan die CD die gekocht is in de winkel.
Dat zou wat zijn met het samenstellen van de inhoud van een doos. Verschillende keys op 1 CD kan dus ook als je zou willen.

Als GTA IV dezelfde (soort) DRM heeft als bijv. Spore of Red Alert 3, dan kan je gewoon de game een X-aantal keer activeren. Bij Red Alert 3 is dit 5 keer, daarna word je key gewoon ongeldig verklaard, tenzij je op één van die 5 'geactiveerde' licenties zit.

Maak met deze DRM-techniek dus wel even een onderscheid tussen (aantal) installaties en (aantal) activaties!

• Dima_2005

Dima_2005

T.net-verslaafde

Topicstarter
GJtje schreef op zondag 07 december 2008 @ 13:22:
[...]
Om te beginnen is een CD key natuurlijk niet gebonden aan die CD die gekocht is in de winkel.
Dat zou wat zijn met het samenstellen van de inhoud van een doos. Verschillende keys op 1 CD kan dus ook als je zou willen.

Als GTA IV dezelfde (soort) DRM heeft als bijv. Spore of Red Alert 3, dan kan je gewoon de game een X-aantal keer activeren. Bij Red Alert 3 is dit 5 keer, daarna word je key gewoon ongeldig verklaard, tenzij je op één van die 5 'geactiveerde' licenties zit.

Maak met deze DRM-techniek dus wel even een onderscheid tussen (aantal) installaties en (aantal) activaties!
Volgens Rockstar kun je wel zeker 2 activaties hebben, aangezien het er 2 computers zijn.

Ik heb dit spel nog niet, maar ik wil toch op voorhand een paar dingen weten zodat ik dan kan afspreken met mijn broer :)

Maar mijn vraag is, kijk je hebt een disk... Maar kun je per cd-key meerdere LIVE accounts hebben.
Dus kijkt de server van Rockstar bv. die key is nu maar 1 keer online, dus speel maar, oei, de key wordt nu 2 maal gebruikt en je kan niet tegelijk online zijn, sorry piraatje :D

Ik moet eerlijk zijn, ik wil dit enkel weten of ik kosten kan delen met mijn broer, als we allebei er gebruik van kunnen maken, dan ga ik niet moeilijk doen en splitsen we het bedrag door 2, maar als het niet zou lukken dan moeten we 2 kopies kopen.... Wat moet het dus zijn? En dan ook nog, maakt de IP ook uit, want soms gaat ik met de laptop ergens anders gamen (en hij kan op dat moment thuis spelen)...

Eigenlijk hoop ik dat iemand zou antwoorden die dat nu ook doet, met 2 personen thuis op 1 dvd spelen...

[ Voor 3% gewijzigd door Dima_2005 op 07-12-2008 13:34 ]

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Dima_2005 schreef op zondag 07 december 2008 @ 13:32:
Volgens Rockstar kun je wel zeker 2 activaties hebben, aangezien het er 2 computers zijn.
Alleen weet ik niet hoeveel activaties GTA IV toestaat. ;)
Ik heb dit spel nog niet, maar ik wil toch op voorhand een paar dingen weten zodat ik dan kan afspreken met mijn broer :)
Mja dat is logisch. Heb hetzelfde schuitje met RA3... :)
Maar mijn vraag is, kijk je hebt een disk... Maar kun je per cd-key meerdere LIVE accounts hebben.
Dus kijkt de server van Rockstar bv. die key is nu maar 1 keer online, dus speel maar, oei, de key wordt nu 2 maal gebruikt en je kan niet tegelijk online zijn, sorry piraatje :D
Je hebt natuurlijk dan nog altijd tools en protocollen als Hamachi en VPN natuurlijk... :)
Ik moet eerlijk zijn, ik wil dit enkel weten of ik kosten kan delen met mijn broer, als we allebei er gebruik van kunnen maken, dan ga ik niet moeilijk doen en splitsen we het bedrag door 2, maar als het niet zou lukken dan moeten we 2 kopies kopen.... Wat moet het dus zijn? En dan ook nog, maakt de IP ook uit, want soms gaat ik met de laptop ergens anders gamen (en hij kan op dat moment thuis spelen)...
Ik denk dat je best 2x tegelijk online kan zijn, maar niet tegelijk in één game.
Eigenlijk hoop ik dat iemand zou antwoorden die dat nu ook doet, met 2 personen thuis op 1 dvd spelen...
Dan zou ik zeggen: Hamachi / VPN / LAN als het toch thuis is... :)

• Dima_2005

Dima_2005

T.net-verslaafde

Topicstarter
GJtje schreef op zondag 07 december 2008 @ 14:03:
[...]
Alleen weet ik niet hoeveel activaties GTA IV toestaat. ;)

[...]
Mja dat is logisch. Heb hetzelfde schuitje met RA3... :)

[...]
Je hebt natuurlijk dan nog altijd tools en protocollen als Hamachi en VPN natuurlijk... :)

[...]
Ik denk dat je best 2x tegelijk online kan zijn, maar niet tegelijk in één game.

[...]
Dan zou ik zeggen: Hamachi / VPN / LAN als het toch thuis is... :)
Thnx, ik zal het allemaal eens proberen, ik ga het maandag kopen en ik ga enkel geld van hem vragen als het werkt om op meerdere accounts, anders moet hij niet betalen, maar ben ik wel gebruiker :)

Ik zal jullie dan eens alles vertellen hoe het bevallen is :P

Pagina: 1