• Droned
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-11-2023
Ik ben een site aan het ontwikkeling en heb pagina's al volgt:

- index.php?page=download&name=firefox
- index.php?page=categorie&name=anti_virus

- Nu zou ik willen dat zowel voor bovenstaande link als onderstaande de volgende pagina's worden gemaakt:

- firefox.html
- anti_virus.html

Nu weet ik dat bij volgende code een conflict onstaat maar heeft iemand hier soms een oplossing voor? Ik heb al opgezocht op google maar vindt hier niets over. Ik heb het geschopt tot deze code maar zoals ik al reeds zei is hierdoor een conflict :

PHP:
1
2
RewriteRule (.*).html index.php?pagina=categorie&name=$1
RewriteRule (.*).html index.php?pagina=download&id=$1

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:24
Allereerst zou ik geen <?php, ?> tags eromheen zetten, maar dat terzijde. Begin hier eens mee:
code:
1
2
3
4
5
6
7
RewriteEngine on
RewriteBase /
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f [NC]
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d [NC]
# NC = NoCase, !-f en !-d zorgen ervoor dat hij niet gaat rewriten als de dir of file bestaat die wordt gevraagd.
RewriteRule ^(.+)\.html$ index.php?pagina=$1 [QSA]
# QSA = Query String Append (extra &-vars worden doorgegeven)

[ Voor 27% gewijzigd door gertvdijk op 06-12-2008 14:01 ]

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Droned
@gertvdijk : sorry voor die php tags, wist niet dat jij deze er automatisch bijzette...

Maar nu verder over het probleem, ik snap alles wat je me gegeven hebt maar ik zie niet goed in wat daar als oplossing inzit voor mijn probleem...

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-01 23:51

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Je zal ofwel elke pagina apart op moeten gaan geven, ofwel meer informatie meegeven in de URL. Dus:
code:
1
2
RewriteRule firefox.html index.php?pagina=categorie&name=$1
RewriteRule anti_virus.html index.php?pagina=download&id=$1

Mocht je naast firefox.html ook internet_explorer.html willen maken die doorverwijst naar $pagina = categorie, dan kan dat zo:
code:
1
RewriteRule (firefox|internet_explorer).html index.php?pagina=categorie&name=$1

Needless to say vind ik dit nogal onnatuurlijk overkomen. Als een pagina dermate anders is dat je die anders identificeert, dan zou dat ook in de URL zichtbaar moeten zijn, IMO.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• gertvdijk
Droned schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 14:04:
Maar nu verder over het probleem, ik snap alles wat je me gegeven hebt maar ik zie niet goed in wat daar als oplossing inzit voor mijn probleem...
Dan mag je je probleem duidelijker uitleggen. Wat bedoel je met 'een conflict' dan?
Droned schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 13:53:
Nu weet ik dat bij volgende code een conflict onstaat maar heeft iemand hier soms een oplossing voor? Ik heb al opgezocht op google maar vindt hier niets over. Ik heb het geschopt tot deze code maar zoals ik al reeds zei is hierdoor een conflict :

[ Voor 35% gewijzigd door gertvdijk op 06-12-2008 14:11 ]

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
gertvdijk schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 14:10:
[...]

Dan mag je je probleem duidelijker uitleggen. Wat bedoel je met 'een conflict' dan?

[...]
Het gaat om de page die TS niet in de url wil(?) hebben.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Droned
Bedankt voor de informatie allemaal. Ik heb het dan maar zo gedaan en de page mee opgenomen in de pagina...

• gertvdijk
RobIII schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 14:15:
Het gaat om de page die TS niet in de url wil(?) hebben.
Je krijgt dan een probleem wanneer je pagina's met dezelfde naam in andere categorieën hebt staan inderdaad. Dat is geen probleem in een rewrite, maar inherent aan het verschil in huidig opzet en het doel.

Mijn oplossing zou zijn om het dan hiërarchisch doen, met bijvoorbeeld http://domein.nl/pagina/name.html

• Droned
gertvdijk schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 14:24:
[...]

Je krijgt dan een probleem wanneer je pagina's met dezelfde naam in andere categorieën hebt staan inderdaad. Dat is geen probleem in een rewrite, maar inherent aan het verschil in huidig opzet en het doel.

Mijn oplossing zou zijn om het dan hiërarchisch doen, met bijvoorbeeld http://domein.nl/categorie/pagina.html
Zo heb ik het dan ook gedaan:) Maar ja, klanten zijn niet altijd even simpel:)
Pagina: 1