Toon posts:

GTA IV game controller?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Het valt mij op dat niet mogelijk lijkt te zijn om met een andere controller te spelen dan die van de xbox is dit correct.
Ik heb namelijk een een logitech rumble 2 deze is meer gebasserd op de ps2 controller.

Ik herriner bij San Andreas deed de logitech het gewoon.

Heeft iemand enige idee of dit wel mogelijk is?
Of moet ik dan perse een xbox controller gaan kopen?

• Fryskmantsje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-11 15:20
Volgens mij moest daar een hack oid voor zijn.

Met de komende patch moeten er meer controllers ondersteund worden had ik ergens gelezen.

Zal eens kijken of ik de bron nog kan vinden.

Quote van GTAForums "-Support for DirectInput controllers. Note: The current hack way of supporting these controllers may not work with the improved functionality. So we recommend you remove the hack before upgrading to the patch."

[ Voor 44% gewijzigd door Fryskmantsje op 06-12-2008 13:33 ]

Specs

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-12 09:29
fryskmantsje schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 13:29:
Volgens mij moest daar een hack oid voor zijn.

Met de komende patch moeten er meer controllers ondersteund worden had ik ergens gelezen.

Zal eens kijken of ik de bron nog kan vinden.

Quote van GTAForums "-Support for DirectInput controllers. Note: The current hack way of supporting these controllers may not work with the improved functionality. So we recommend you remove the hack before upgrading to the patch."
Wireless Xbox controller kopen, +/- 45 euri bij Dixons.

Ik vind persoonlijk dit spel een drama. Het is gewoon een snelle console port geworden. Voor zover ik kan zien kun je niet eens de keyboard settings aanpassen. Met een xbox controller werkt het prima, maar dan kan ik net zo goed op de bank met m'n PS3 gaan zitten.

Qua performance niks te klagen.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Verwijderd

Topicstarter
Tja een xbox controller te kopen(das het probleem niet).
Ik vind de controller niet bepaald lekker ben erg gewend aan de ps2/3 achtige

Waneer komt de patch?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2008 16:20 ]

• Fryskmantsje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-11 15:20
loekf2 schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 15:21:
[...]

Wireless Xbox controller kopen, +/- 45 euri bij Dixons.

Ik vind persoonlijk dit spel een drama. Het is gewoon een snelle console port geworden. Voor zover ik kan zien kun je niet eens de keyboard settings aanpassen. Met een xbox controller werkt het prima, maar dan kan ik net zo goed op de bank met m'n PS3 gaan zitten.

Qua performance niks te klagen.
Ja das lekker als je een gamepad van een ander merk heb liggen.
Gewoon belachelijk dat dit niet out of the box ondersteund wordt.

Specs

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:08

MsG

Forumzwerver

Is toch logisch, MS wil graag zien dat alleen zijn controller wordt gebruikt in het Games for Windows-platform, deze support is heus niet 'vergeten', maar komt er bewust niet lijkt me.

Toch snap ik niet wat je zo lastig vind aan de huidige besturing. Wél kan ik er inkomen dat sommige knopjes onlogischer zijn dan ze bij vorige GTA's waren.

[ Voor 1% gewijzigd door PromoX op 06-12-2008 21:11 . Reden: omdat het MS is ]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is bij mij dat ik een 32 inch lcd tv heb en daar graag op wil spelen(liggend op bed:) en dan kan dat niet echt met toetsenbord en muis.

Maar moet ik nou verwachten dat hij ondersteund word(binnekort) of moet ik dan maar toch een xbox controller aanschaffen?

• XunFar
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

XunFar

bye bye c'est fini

Verwijderd schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 21:24:
Het probleem is bij mij dat ik een 32 inch lcd tv heb en daar graag op wil spelen(liggend op bed:) en dan kan dat niet echt met toetsenbord en muis.

Maar moet ik nou verwachten dat hij ondersteund word(binnekort) of moet ik dan maar toch een xbox controller aanschaffen?
toevallig heb ik zo'n microsoft SideWinder liggen. die doet het dus ook niet. maar goed, ik snap dat de xbox waarschijnlijk wel iets meer prioriteit heeft. het is jammer dat het allemaal zo moet. overigens heb ik nog steeds problemen met dat inloggen. nu kan ik dan eindelijk op de social club na tieg keer registeren en activatie-mailtjes die niet aankomen, maar nu gooit windows live roet in het eten. met een bestaande id probeer ik in te loggen maar elke keer zegt ie dat het ww niet correct is. tja. of er moet een andere toetsenbord standaard in het spel geladen worden? want tja, ik heb er wel veel Shift+cijfer tekens in zitten. gewoon waardeloos dat je niet gewoon je game kunt saven zonder bij die meuk aangemeld te moeten zijn. ik weet niet waar RS mee bezig is, maar dit is - lijkt mij - niet de juiste weg.

• XunFar
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

XunFar

bye bye c'est fini

ow fock, ik zie dat je je SC-account weer aan WL moet linken. ow god :X
sorry. zal wel aan mij liggen.

• lt_cmd_data
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb een opensource tool gevonden waarmee je de logitech rumblepad 2 usb (playstation look) kan gebruiken in gta4. Maar zal ongetwijfeld ook met andere controllers werken. Zorg dat de software van logitech geinstalleerd staat en als enige gamecontroller op de pc is aangesloten.
Link

1.backup original dlls!
c:\windows\system32\xinput1_1.dll
c:\windows\system32\xinput1_2.dll
c:\windows\system32\xinput1_3.dll
c:\windows\system32\xinput9_1_0.dll

2.copy files from
'XBOX 360 emu DLL' to 'c:\windows\system32'
(you may need admin rights to perform this operation)

3.done

Bron maker en mocht je de controls willen aanpassen verander de ini file
This program is a proxy dll making calls to standard direct input functions.
This program expects your controller to be first in your game controllers list.
The Left and Right trigger will not be analog.
Tested with Logitech Cordless Rumblepad 2 / PSX Pad Controllers.

[ Voor 31% gewijzigd door lt_cmd_data op 06-12-2008 23:22 ]

Verwijderd

Ik kampte ook met ditzelfde probleem, en ik had geen zin zo'n XBOX360-controller te kopen.
Na wat op het www gezocht te hebben, vond ik dit programmaatje: ControlMK (freeware) (http://www.redcl0ud.com/controlmk/).

Hiermee kan je onder Windows met je DirectInput-gamecontroller je toetsenbord en muis emuleren.
Zelf gebruik ik het ook voor GTA IV en het werkt echt zeer goed.
Ook heel eenvoudig in te stellen; controller selecteren, profiel aanmaken, en knoppen instellen.
De profielen zijn handig om de verschillende besturingen bij de verschillende games bij te houden.
Werkt in principe bij alle games die ook met toetsenbord en muis werken.

Hopelijk help dit :)

EDIT: zelf werk ik met een Thrustmaster T-Wireless, maar ik neem aan dat het ook met andere DI-controllers werkt...

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2008 20:31 ]

Pagina: 1