[PHP]Classes interacties

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ClickTwice
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19-09 13:30
Ik weet niet hoe ik dit moet realiseren:

Ik heb een start.php die 3 classes start (verwerk, verstuur, clients)
-Alse verwerk wat moet doen dan moet hij ook aan verstuur kunnen en aan clients...

Schema:

Start.php -- clients
/ |
/ |
Verwerk verstuur
|
Verstuur
|
Clients

Waarom ik alle classes begin in start.php is omdat clients niet enkel voor verwerk of verstuur zal dienen... Waarom ik bv clients net extend met verwerk en verstuur is omdat er nog andere classes komen zoals clients die ook in geheel bruikbaar moeten zijn...

hoe kan ik dit verwezelijke?
heb nu deze code:

start.php

<?php
include ('verwerk.php');
include ('verstuur.php');
include ('clients.php');

$clients = new clients;
$verstuur = new verstuur;
$verwerk = new verwerk;

$verstuur->getClients($clients);
$verwerk->getVerwerk($verwerk);
?>

Kan dit simpeler (ben nieuw in OOP)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ik snap totaal niet wat je bedoeld. Je schrijft onduidelijk en chaotisch, maar daarnaast kloppen je classes ook niet.

Jij maakt classes voor elke actie. Dat klinkt best vreemd. Je kan makkelijk clients modelleren en daarnaast een controller schrijven die een aantal acties kan uitvoeren. Wat het allemaal bij jou inhoud is nogal vaag. Met meer uitleg kunnen we je beter helpen denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ClickTwice
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19-09 13:30
Ik be ndus bezig met het maken van een socket server om een multiplayer flash spelletje te maken. Met datauitwissling in JSON formaat.

Welke classes ik wou maken:

-config(configuraties)

-main(starten v d socketserver, listening, sluitevn van sockets, beeindigen van socketserver)

-clients(Een array met alle clients met hun 'playername' en socket id, enkele zoek functies en dergelijke in deze class)

-indata(Als er data word ontvangen, ontleden en doorsturen naar juiste module bv chat bericht van de main gaming room stuurt hy door naaar de main gaming room class)

-outdata(Het versturen van data naar clients (word gebruik gemaakt van de clients class)

-Gaming room(zo zijn er meerdere (elke game = 1class) hier worden de speler opgeslagen die aanwezig zijn in deze hgamingroom)

Hoe laat ik al deze classes onderling data uitwisselen en hoe en waar in welke file start ik ze? (vb: $indate = new indata;)