Toon posts:

Asus laptop en alternatieve batterijen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is het aan te raden van alternatieve batterijen te gebruiken voor mijn laptop Asus F5 serie. Ik vertrek namelijk naar Mali half december en ik had gaarne een reservebatterij meegenomen en waar zou ik die eventueel kunnen kopen .

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:51

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Of het aan te raden is, durf ik niet te zeggen. Wel waar je ze kan bestellen.

• ByteDelight
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-12-2025

ByteDelight

Retro computing is alive!

Ik denk dat algemeen geldt: alternatieve batterijen zijn goedkoper, en leveren vaak meer capaciteit dan de originele, maar problemen zijn niet uitgesloten.
Mijn ervaring is echter dat alternatieve batterijen (a la eBay) zeker net zo goed zijn als de originele.

Op originele batterijen kun je in ieder geval betere garantie verwachten.

Het is dus een beetje afhankelijk van je budget.
Heb je genoeg geld: koop originele.
Wil je besparen en vind je een klein risico niet erg: dan een imitatie batterij.

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

• Master FX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:08
Heb toevallig voor een onlangs aangeschafte 2ehands L3800c (via V&A) via een ebay een accu gekocht voor alles bij mekaar 48 euro. Een originele zou meer dan 100 euro gekost hebben. Dus dat vond ik wel een gokje waard. Heb em nog niet binnen, maar als ie er is wil ik mijn ervaringen wel posten.

[ Voor 15% gewijzigd door Master FX op 06-12-2008 12:04 ]

Stay safe

Verwijderd

Topicstarter
Kan mij iemand helpen om zo'n batterij te bestellen op Ebay ? Ik heb dit nog nooit niet gedaan .
Ik heb een laptop Asus F5GL-T5800 en de batterij die er nu insteekt is een Li-ion batterij , output 11.1 V en 4400 mAh . Als mij iemand de juiste link doorgeeft ga ik een poging doen om die te bestellen .

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:19
Zou dit niet gevaarlijk kunnen zijn kwa ontploffen? Vorig jaar kwam er toch echt wel vaak in het nieuws van A-merkbatterijen die ontploften, laat staan alternatieve batterijen

http://specs.tweak.to/16567

Verwijderd

Topicstarter
Is er niemand die mij de juiste link kan doorgeven op Ebay zodat ik niet de verkeerde batterij bestel ?

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:51

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica