Overclocking zorgt voor instabiel draadloos netwerk?

Pagina: 1
Acties:

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04:21
Als ik mijn processor overclock dan heb ik in battlefield 2 een heel instabiele ping. Sinds een paar maanden had ik hier last van. Ik ben vanalles gaan proberen(3 verschillende draadloze kaartjes) en niets hielp. Gewoon internetten ging goed en ook UT3 spelen ging lagloos. Ik dacht dat het aan battlefield lag, maar zelfs na herinstallatie nog hetzelfde probleem. Overclock op mijn cpu eraf en het gaat goed?

setup:
Asus P5B
Core2duo E6600 @ 3 ghz
2*1 GB + 2*512 MB pc5300 kingston
1*500 GB samsung + 1* 250 GB maxtor
550 watt antec
Club3D 8800 gt
vista premium 64 BIT

Overclock instellingen:

MP: 9
CPU voltage: 1.3125
FSB: 333 mhz
PCI-e: 100 mhz
PCI: 33,3 mhz
Geheugen voltage: 1,9 volt

Deze overclock staat er eigenlijk al 2 jaar op en nog nooit vastlopers gehad. Nu enkel dus met die netwerkkaart. Laatste verandering is de 8800 gtx(R.I.P.) verandering naar 8800 gt in juli 2008. De problemen zijn echter rond september begonnen. Voor de rest bleef de kast dicht.

http://specs.tweak.to/16567

• Iska
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 27-01 09:52

Iska

In case of fire, use stairs!

Misschien begint je Southbridge het wat minder leuk te vinden? Maar het lijkt me sterk dat het door de OC komt

-- All science is either physics or stamp collecting

• ByteDelight
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-12-2025

ByteDelight

Retro computing is alive!

Uhm, de eerste logische vraag (eigenlijk de tweede, want mijn eerste vraag was wat de FSB standaard is, maar dat vond ik al: 266 MHz):
Heb je m al teruggeklokt en zijn de problemen dan over?

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

• skelleniels
bverstee schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 12:24:
Uhm, de eerste logische vraag (eigenlijk de tweede, want mijn eerste vraag was wat de FSB standaard is, maar dat vond ik al: 266 MHz):
Heb je m al teruggeklokt en zijn de problemen dan over?
Mja dit staat eigenlijk ook gewoon in de TS hoor...(vierde regel...):P

Dus ja op stock speeds heb ik totaal geen problemen. D

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 27-01 08:33

Dima_2005

T.net-verslaafde

Inderdaad, probeer terug te clocken naar standaard en je vindt de antwoord op jouw vraag. Ook kijk eens of er geen connectors losgekomen zijn.
Terugclocken duurt maar een paar minuten!

Het kan ook zijn dat er een bugje in je OS zit. Ik heb dit voorgehad na installatie van een update (gebeurde wel eind augustus)... en opeens, mijn draadloos is echt vreselijk! Dus het werd een herinstallatie van de OS.

Maar je zegt dat andere dingen vlekkeloos gaan, maar de rest gaat traag!
Dit betekent dat er ergens een performance-fout zit, probeer je systeem te detrashen, kijk eens de performance van je disk na en natuurlijk defragmenteren (niet lachen, dit is een oude methode waar ik nooit in geloofde, maar met de steeds groter wordende harde schijven geloof ik er steeds meer in, hielp mij met 10% meer fps bij sommige spellen!

Maar ik denk dat het toch eerder aan de spel ligt, is het op een vaste server? Want sommige servers laggen echt! Ik ken de werking van de servers niet goed (van dat spel), maar als die een softwaremaker server passeert, dan kan daar een probleem zijn!

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

• THE_FIREFOX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-01 17:17
Heb je soms laatst een bios update gedaan?

• skelleniels
Dima_2005 schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 13:09:
Inderdaad, probeer terug te clocken naar standaard en je vindt de antwoord op jouw vraag. Ook kijk eens of er geen connectors losgekomen zijn.
Terugclocken duurt maar een paar minuten!

Maar je zegt dat andere dingen vlekkeloos gaan, maar de rest gaat traag!
Dit betekent dat er ergens een performance-fout zit, probeer je systeem te detrashen, kijk eens de performance van je disk na en natuurlijk defragmenteren (niet lachen, dit is een oude methode waar ik nooit in geloofde, maar met de steeds groter wordende harde schijven geloof ik er steeds meer in, hielp mij met 10% meer fps bij sommige spellen!
Ik heb dus al gezegd dat ik al op standaard heb gedraaid en dan gaat het goed!!!

Waar zeg ik dat ik last heb van een traag systeem? 8)7

Bios update is al meer dan een jaar geleden dus dat lijkt me ook niet echt het probleem:)

edit: het is wel op meerdere servers dat ik dat heb en zonder overclock werkt het dus wel goed. Het zit hem dus echt in die overklok.

Mijn pci staat vast op 33.3 mhz dus die wordt niet mee overklokt(daar zit mijn netwerkkaart op)

[ Voor 10% gewijzigd door skelleniels op 06-12-2008 13:51 ]

• Dima_2005

Dima_2005

T.net-verslaafde

skelleniels schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 13:50:
[...]

Ik heb dus al gezegd dat ik al op standaard heb gedraaid en dan gaat het goed!!!

Waar zeg ik dat ik last heb van een traag systeem? 8)7

Bios update is al meer dan een jaar geleden dus dat lijkt me ook niet echt het probleem:)

edit: het is wel op meerdere servers dat ik dat heb en zonder overclock werkt het dus wel goed. Het zit hem dus echt in die overklok.

Mijn pci staat vast op 33.3 mhz dus die wordt niet mee overklokt(daar zit mijn netwerkkaart op)
Wel sorry, maar ik heb dat verkeerd geinterpreteerd de ?... Blijkbaar was dat een :? en niet een?...
Maar goed. Wat dacht je van Memtest onder de overclock... Misschien ligt dit aan je geheugen.
Oftewel is er iets in jouw moederbord toch de SB overclockt of slecht de voltage reguleert, gebeurt soms met oude moederborden, dan krijg je last van die dingen!

• TheMe
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-11-2025
Ik bezit zelf een Asus P5b-E. Bij een overclock wordt mijn netwerkkaart ook instabiel. Ik gebruik geen onboard WiFi, maar onboard LAN. Bij een overclock richting de 330 FSB wordt die ook instabiel, ik ben daarom overgestapt op een losse PCI netwerkkaart.

Een minor bug in de P5B serie? Ik weet het niet.

There is no place like 127.0.0.1

• skelleniels
TheMe schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 22:03:
Ik bezit zelf een Asus P5b-E. Bij een overclock wordt mijn netwerkkaart ook instabiel. Ik gebruik geen onboard WiFi, maar onboard LAN. Bij een overclock richting de 330 FSB wordt die ook instabiel, ik ben daarom overgestapt op een losse PCI netwerkkaart.

Een minor bug in de P5B serie? Ik weet het niet.
Hmm, vreemd bij mij is het dus net omgekeerd. Met de pci netwerkkaart(draadloos) is het instabiel en op de onboard lan gaat het goed. Nuja ik ga toch trachten weer te overclocken(desnoods usb wifi? weet niet of dit evengoed is...) want naar ik gelezen heb is gta 4 zeer cpu afhankelijk.

Ik heb in de bios dus gewoon load bios setup defaults gedaan. Misschien zat er ergens iets niet lekker, maar ik ga nu toch proberen weer naar de 333 fsb te gaan(maakt niet uit voor battlefield, maar wel voor gta)

@Dima: np:) Dat vraagteken is inderdaad wat misleidend.

• Dima_2005

Dima_2005

T.net-verslaafde

Het interessante is als ik mijn onboad-WLAN ook gebruik, die is heel onstabiel (ambetante antennetjes), soms werkt het goed, de andere keer niet,.... Maar ik heb er iets op gevonden, als ik mijn Q9550 (2.83Ghz) laat draaien op 3.6Ghz, dan wordt het WLAN dubbel zo goed, TERWIJL de SB nog altijd op standaard voltage draait.

Bedankt voor jouw vraag, dankzij jou heb ik dat ontdekt toen ik naar een oorzaak zocht...
Ik vermoed dat het iets te maken heeft met een storing van een aantal elementen.... Misschien hebben frequenties iets met elkaar te maken, ik weet dat dit normaalgezien niet zo is, maar ik weet anders geen andere verklaring.

• skelleniels
Tja moest het bij mij ook zo zijn dat ik op 3 ghz een stabielere verbinding heb dan sprong ik een gat in de lucht en ging ik nooit meer stock draaien. Nu goed ik ben nog eens op overclock aan het testen en ga dus nu eens kijken wat battlefield geeft.

Pagina: 1