Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[feature] Float thread to top feature

Pagina: 1
Acties:

• FTL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-11 14:36
In de logitech forums hebben ze een erg handige feature die het gebruik van forums nogal erg fijn maakt.
Er kan in die forums met een enkele klik een topic, voor de huidige gebruiker, altijd bovenaan wordt afgebeeld.

Zie het als een soort erg-intuïtieve bookmark systeem, zonder aparte schermen. Er kan door simpel op 1 icoontje te klikken de topic altijd bovenaan zetten. Ik weet; we hebben bookmarks, maar deze werken nu eenmaal veel intuitiever!

Voorbeeld op:
http://forums.logitech.com

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:57

crisp

Devver

Pixelated

In feite zou dat een aanvulling kunnen zijn op de bookmarks dus, dat je in topiclistings een indicatie hebt dat het een door jou gebookmarked topic betreft. Of je dat nu doet door middel van een visuele indicator of door die betreffende topics apart bovenaan te zetten is dan slechts een uitwerking daarvan, of zie je het eerder los van elkaar?

Intentionally left blank

• Megaflix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-11 14:23
Misschien zo'n zelfde kleur balkje als dat je je eigen posts kunt geven?

• FTL
crisp schreef op zondag 07 december 2008 @ 21:45:
In feite zou dat een aanvulling kunnen zijn op de bookmarks dus, dat je in topiclistings een indicatie hebt dat het een door jou gebookmarked topic betreft. Of je dat nu doet door middel van een visuele indicator of door die betreffende topics apart bovenaan te zetten is dan slechts een uitwerking daarvan, of zie je het eerder los van elkaar?
Bovenaan zou helemaal perfect zijn, in combinatie met een knopje/icoontje dat je deze 'on top' weer kan verwijderen. Ik merk dat het enorm intuitief werkt met forums met heel veel topics. De voor mij interresante topics komen dan bovenaan en de rest op de oude manier gesorteerd (op laatste reactie o.i.d.).

Dus liever bovenaan dan alleen een andere kleur, sommige forums hebben zoveel topics dat ik gemarkeerde toch weer tussen alle andere zou verdwijnen wanneer er alleen een kleurtje wordt gebruikt.

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20-11 13:36

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Lijkt me inderdaad wel een nuttige feature (en dan uitgewerkt op jouw manier met topics die altijd bovenaan blijven drijven).

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:57

crisp

Devver

Pixelated

Ik zou het dan als een extra optie zien bij het bookmarken van een topic. Je wilt ook niet default alle bookmarks bij een topiclist tonen, sommige gebruikers hebben er nogal veel :P

Intentionally left blank

• FTL
crisp schreef op woensdag 31 december 2008 @ 11:41:
Ik zou het dan als een extra optie zien bij het bookmarken van een topic. Je wilt ook niet default alle bookmarks bij een topiclist tonen, sommige gebruikers hebben er nogal veel :P
Naar mijn idee is het ter aanvulling van bookmarks, het zal inderdaad niet de bookmark functionaliteit vervangen en mensen met enkele tientallen of meer bookmarks zullen ook de bookmarks blijven gebruikten.

Er wordt alleen een one-click optie geboden om een klein aantal topics direct te volgen. Browse gedrag van veel GOTters zal zijn dat ze een aantal pagina's en topics in een 'rondje internet' zullen bekijken, en dat zijn niet alle bookmarks maar een kleine subset hiervan.

Bijvoorbeeld bij (alweer) de logitech forums hebben ook de normale bookmarks, maar ze bieden ook de floating topics aan. Het gebruik gemak zit hem, naar mijns inziens, wel in de one-click oplossing die ze gebruiken. Dus niet een klein vinkje ergens in het bookmark create scherm o.i.d.
Pagina: 1