Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakenier
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-09 11:26
Ik was bezig mn nieuwe PC in elkaar te zetten:

Processor: Intell Core i7 920
Moederbord: Asus P6T Deluxe
(de rest is niet van belang)

Ik was bezig met het installeren van de processor in de socket van het moederbord,
maar de "load plate" (de ijzeren klep die de CPU vasthoud) gaat erg moeilijk over de processor heen.
Het lipje van de load plate, die contact moet maken met de hendel, steekt vrij ver omhoog als de hdklep dicht zit waardoor het vrij lastig is de hendel naar beneden te doen zonder veel kracht te zetten.

De processor is vrijwel zeker goed geplaatst; het gouden driehoekje op de processor wijst dezelfde kant op als die op het moederbord en de processor valt precies goed tussen de "allignment keys" (de twee pennetjes links en rechts naast de socket).

Volgens de gebruiksaanwijzing is het niet de bedoeling kracht te zetten dus dit heb ik ook nog niet gedaan.
Ik heb nog nooit een Processor geplaatst, dus ik weet niet wat normaal is. (Alle andere componenten heb ik al wel eens vervangen in andere PC's, dus ik heb wel enige ervaring.)
Hier staat een vrij duidelijke beschrijving over het installeren van de i7 op dit specifieke moederbord, maar daar staat ook niet dat je kracht moet zetten op de hendel.

Dus de vraag is, liefst aan iemand die ditzelfde moederbord heeft, ben ik nu gewoon te voorzichtig of is er iets fout aan de socket van het moederbord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Als de cpu goed zit kun je gewoon het hendeltje naar beneden duwen, het ene voetje gaat wat soepeler dan het andere zelfs met dezelfde moederborden is er een verschil.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoholi
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-09 22:31

Hoholi

The only one

Je moet het metalen dekseltje met een hand naar beneden duwen en met je andere hand de "J-lever" naar beneden duwen en klein beetje naar buiten zodat het onder het haakje vastklikt. Hiervoor moet je toch wel een kracht uitoefenen in de orde van 1 a 2 kg. Zorg dat de lever of het deksel niet terugveert omdat anders je proc. gelanceerd kan worden.

Religion is Opium for the Masses

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoINC08
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 24-09 23:44
Ja dit gaat idd best zwaar, dat viel mij ook al op. Zolang je zorgt dat ie goed in de socket zit ( driehoekjes komen overeen) kan je hem gewoon vastdukken zoals Hoholi al zei.

edit---

Vast overbodig, maar op mijn moederbord ( asus rampage II extreme ) zat nog een socket beschermkapje in de socket geklikt die er natuurlijk wel af moet.

[ Voor 32% gewijzigd door RemcoINC08 op 06-12-2008 11:35 ]

Asus G501

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakenier
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-09 11:26
Oke bedankt, heb hem nu inderdaad gewoon naar beneden gedrukt. Ben nu de rest aan het installeren.
Ik hoop er maar het beste van.

EDIT:
De processor werkt gelukkig prima. Schrok nog even omdat even bij het eerste keer opstarten in de POST stond "No CPU found.", maar hij detecteerde hem later wel.
Bedankt voor de hulp!

[ Voor 42% gewijzigd door Tweakenier op 06-12-2008 16:31 ]