Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• kyacom
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 25-08 14:31
tijdens de installatie van mijn xp moet ik op een bepaald moment op een toets drukken om de installatie te beginnen vanaf c-rom .

echter krijg ik de kans er niet toe zodat hij automatisch al installeert vanaf die cd rom .

Je kan misschien denken dat dit handig is maar wanneer hij na het kopieren van de bestanden herstart begint hij gewoon opnieuw te installeren omdat ik de tweede keer niet moet op een toets drukken ....

Ik heb al goed rondgekeken hier op het forum naar soortgelijk probleem maar vind niks hierover .

ik heb de boot volgorde al veranderd naar eerst de HD en dan cdrom maar dit helpt niet .
De hd alleen laten opstarten ook niet ...
ik weet het ook niet meer .

Verwijderd

Mss domme opmerking, maar dan haal je die cd er toch tijdelijk uit tot hij in de setup zit en dan steek je die er toch gewoon terug in ??

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-11 15:02
Misschien is er een bios update die dit verhelpt?

• kyacom
Verwijderd schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 09:10:
Mss domme opmerking, maar dan haal je die cd er toch tijdelijk uit tot hij in de setup zit en dan steek je die er toch gewoon terug in ??
dan is het NO SYSTEM DISK ...blablabla

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:25
Die optie om op een toets te drukken krijg je alleen als de cd bootloader een ander bootable medium ziet, als je dus een compleet lege harde schijf hebt zal de cd meteen doorstarten zonder die optie te geven. Het lijkt er dus op dat de bootloader je hd (correct) als niet bootable herkend. Het kopieren van de bestanden e.d. gaat dus wel goed? Laat je hierbij de originele partitie indeling van de schijf intact of verwijder je alles en maak je via de setup nieuwe partities aan?

• kyacom
ik maak via de setup een nieuwe partitie aan van 20gb en laat die dan formatteren om het OS op te plaatsen.
Maar normaal moet ik een windows laadbalk zien na het kopieren van de bestanden en restarten .
Ik heb het nu al honderden keer gedaan en nu zoiets ...

[ Voor 42% gewijzigd door kyacom op 06-12-2008 09:51 ]

Verwijderd

kyacom schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 09:27:
[...]

dan is het NO SYSTEM DISK ...blablabla
Misschien moet je de primaire partitie nog als aktief instellen?

Dat kan via dos met Fdisk. Of als je de schijf tijdelijk aan een ander pc hangt, kan het ook via : Configuratiescherm/Systeembeheer/Computerbeheer/Schijfbeheer.

• kyacom
Verwijderd schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 10:27:
[...]

Misschien moet je de primaire partitie nog als aktief instellen?

Dat kan via dos met Fdisk. Of als je de schijf tijdelijk aan een ander pc hangt, kan het ook via : Configuratiescherm/Systeembeheer/Computerbeheer/Schijfbeheer.
ik heb zojuist de cd van xp op een andere pc laten opstarten en daar moest ik wel eerst op een toets drukken .
Het kan dus niet zijn dat het iets met de hd te maken heeft .
Het moet iets met mijn cdrom station of mobo zijn .....er moet toch nog wel iemand zijn die dit meegemaakt heeft ? (ik heb al nieuwe drivers proberen downen van de site van abit mar blijkbaar houd abit er mee op !!)
grtz

[ Voor 6% gewijzigd door kyacom op 06-12-2008 14:40 ]

• Stouten
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-06-2022
Je pc opnieuw laten opstarten door de installatie dan gelijk je bios in en boodevice volgorde aanpassen naar hdd als first.

• kyacom
Stouten schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 14:42:
Je pc opnieuw laten opstarten door de installatie dan gelijk je bios in en boodevice volgorde aanpassen naar hdd als first.
al geprobeerd ...levert niks op .

Ik heb een abit KN9 nf4 ultra mobo , maar nergens geen bios updates meer te downloaden .

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-11 21:35
De conclusie die je trekt dat het NIET je harddisk kan zijn, omdat de CD boot in een andere PC wel een optie geeft om te starten, ontgaat mij enigzins.
Het zou juist daarom WEL je HDD kunnen zijn, aangezien er in je eigen PC dus duidelijk iets mis gaat op het moment dat hij vanaf de HDD moet booten. Je geeft immers zelf aan dat de PC als je de windowsschijf er uit hebt, een melding No System Disk geeft.

Ik houd het op of een verkeerd ingesteld BIOS (als je meer dan 1 harddisk in je PC hebt, heb je wel de goede als eerste staan?!?), of een brakke HDD.

• kyacom
Brede P schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 15:11:
De conclusie die je trekt dat het NIET je harddisk kan zijn, omdat de CD boot in een andere PC wel een optie geeft om te starten, ontgaat mij enigzins.
Het zou juist daarom WEL je HDD kunnen zijn, aangezien er in je eigen PC dus duidelijk iets mis gaat op het moment dat hij vanaf de HDD moet booten. Je geeft immers zelf aan dat de PC als je de windowsschijf er uit hebt, een melding No System Disk geeft.

Ik houd het op of een verkeerd ingesteld BIOS (als je meer dan 1 harddisk in je PC hebt, heb je wel de goede als eerste staan?!?), of een brakke HDD.
Het is zeker geen brakke HD want ik heb er drie geprobeerd ...(allemaal goeie )

Verwijderd

Ik bedoel niet dat de harde schijf kapot zou zijn, maar enkel dat er geen aktieve partitie op zit. Er moet op z'n minst 1 aktieve (primaire) partitie, met daarop het besturingsysteem, op de harde schijf aanwezig zijn wil je hem als bootschijf kunnen gebruiken. Vandaar waarschijnlijk de melding -No system disk...

Om er achter te komen of er een actieve partitie op zit, zou je die schijf aan de andere computer kunnen hangen. Met -Configuratiescherm/Systeembeheer/Computerbeheer/Schijfbeheer kan je zien wat er aan partities op de HD staat en of er 1 aktief is. Mocht er geen aktieve partitie zijn, kan je die met Schijfbeheer aanmaken. Zorg ervoor dat de partitie waar het besturingsysteem op moet komen een 'primaire partitie' is. Met de rechtermuisknop op de primaire partitie klikken en dan -Partitie als actief markeren, selecteren.

Tip : Let er bij het formateren op dat je, in de eerste instantie, kiest voor Fat32 bestandssysteem. Tijdens de installatie van XP kan je dan evt converteren naar NTFS.

Succes :)
Pagina: 1