Toon posts:

Gigabit netwerk, nieuwe computers etc

Pagina: 1
Acties:
  • 780 views

Verwijderd

Topicstarter
Dag allemaal!

[hier stond eerst een ander verhaal, maar vanwege misverstanden!! Hieronder nogmaals kort maar krachtig!]

Zou graag jullie feedback willen over:

Server (25 gebruikers)
Laptops
Desktops
Printer
Gigabit Switch
Back-up, antivirus software!

Meer informatie over VPN!!

Wat is jullie ervaring hierin en goede apparatuur om het maar even zo uit te drukken?

Alvast vriendelijk bedankt!

Aalt

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2008 01:45 ]

Verwijderd

Niet echt een topic voor Professional Networking & Servers mi, maar goed.
Lijkt mij handig dat je bij een zakelijke provider een ip-vpn verbinding aanvraagt die de vestigingen koppelt voor je ipv zelf site to site vpn op te gaan zetten (over het internet), want volgens mij heb je (nog) niet echt de kennis in huis om dat voor elkaar te boksen als ik je topicstart zo zie. Verder moet je zelf bepalen wat voor server je koopt, waar je voorkeur naar uitgaat, maar vooral wat je ervaring is met merken als HP, Dell, IBM om de grootste namen maar eens te noemen. Ik zou me eerst wat meer verdiepen alvorens te beginnen.

Verwijderd

Topicstarter
Het lijkt dat ik er geen kennis van heb!

Hier zet ik alleen wat op een rijtje, zodat jullie duidelijk hebben en ik met jullie feedbacks tot een duidelijke oplossing kom!

Trouwens VPN is nieuw voor me...

Mocht jij er zoveel verstand van hebben, verwacht ik wel 'iets' meer dan dit!!
En trouwens ik schaf een groot gedeelte ook aan bij Dell! ;-)
Bedankt tot zover

• Red Boll
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:42

Red Boll

Kick Ass!

Verwijderd schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 23:42:
De data van de werknemers word opgeslagen op de server, dus er moet een backup worden gemaakt
1x per 1 á 1,5 uur!
Weet je ook al waarom om het uur een backup gaat maken?

Verwijderd

Topicstarter
Ja, stel dat er wel iets gebeurd, willen we niet onze data kwijt zijn!
Of doel je op iets anders?

Snap je vraag niet helemaal dan...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 00:01:
Niet echt een topic voor Professional Networking & Servers mi, maar goed.
Lijkt mij handig dat je bij een zakelijke provider een ip-vpn verbinding aanvraagt die de vestigingen koppelt voor je ipv zelf site to site vpn op te gaan zetten (over het internet), want volgens mij heb je (nog) niet echt de kennis in huis om dat voor elkaar te boksen als ik je topicstart zo zie. Verder moet je zelf bepalen wat voor server je koopt, waar je voorkeur naar uitgaat, maar vooral wat je ervaring is met merken als HP, Dell, IBM om de grootste namen maar eens te noemen. Ik zou me eerst wat meer verdiepen alvorens te beginnen.
Ik zelf dacht er wel over na om het over het internet te doen! Waarom niet?

Leg me maar eens uit waarom ik het anders zou doen? Geweldige oplossing lijkt me, goed te beveiligen.
Ik weet ook al welke server ik wil ;-)
Wil alleen jullie feedback, wat zouden jullie aanschaffen?!

Werkplek is:
5 mensen, waarvan 2 mobiel op de weg en 3 op de zaak!
Veel data!! en netwerk moet goed bereikbaar zijn! vandaar!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 01:17:

Ben je wel de juiste persoon om deze opdracht uit te gaan voeren? Uit je posts blijkt niet echt dat je voldoende ervaring/kennis hebt om dit op te gaan zetten; je opmerking over elk uur backuppen geeft dat al een beetje aan. Weet je wel wat voor infrastructuur daarvoor nodig is?

Je kunt beter eens met een adviseur gaan praten of een automatiseringsbedrijf gaan inhuren :) .

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
Adviseur heb ik al een afspraak mee! ;-)

Maar meerdere adviseurs kan nooit geen kwaad!
Dingen afwegen naast elkaar!

Maargoed laat maar, om misverstanden verder te voorkomen!
Jullie vatten mij niet echt!

Heb trouwens al eens vaker zo'n netwerk aangelegd en alles werkt prima!
Vraag alleen maar feedback wat betreft!
Hard/software specificatie's!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2008 01:47 ]

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 01:44:
Adviseur heb ik al een afspraak mee! ;-) Maar meerdere adviseurs kan nooit geen kwaad!
Dingen afwegen naast elkaar!

Maargoed laat maar, om misverstanden verder te voorkomen!
Jullie vatten mij niet echt!

Heb trouwens al eens vaker zo'n netwerk aangelegd, vraag alleen maar feedback wat betreft!
Hard/software specificatie's!
offtopic:
Kun! je! wat! minder! uitroeptekens! gebruiken! Het! leest! namelijk! zo! rottig! en! schreeuwend!

We vatten je wel, maar jij vat GoT niet. Wat je eigenlijk wilt is dat anderen je huiswerk maken, maar zo werkt het hier echter niet. Jij wordt geacht zelf het voorwerk te doen, en daarna uit te leggen waarom je die keuzes maakt, en dan kan er gediscussieerd worden. Wat je nu doet is min of meer een boodschappenlijstje dumpen en achterover leunen :) .

Waarom wil je VPN? Wat is "veel" data? Wat voor soort data? Hoe gaan de mobiele mensen toegang krijgen? Oftewel: begin met je in te lezen en het huiswerk te doen door te gaan zoeken. Daar leer je veel meer van, en dan kan je ook beter beslagen ten ijs komen als je met de adviseur gaat praten :) .

[ Voor 5% gewijzigd door gambieter op 06-12-2008 01:50 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je uitleg ;-)!!!

Zo komt het over, dat ik een boodschappenlijstje dump, sorry daarvoor, dat was niet de bedoeling!!

Ik zal één deze dagen wat meer informatie verstrekken.

Nog een duidelijkheid over back-ups maken.
Ik bedoelde meer 1x per 1 á 1,5 een synchronisatie laten lopen en aan het eind van de dag, na werktijd een backup te maken...maargoed..

Trusten..

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-03 14:45
Verwijderd schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 04:19:
Nog een duidelijkheid over back-ups maken.
Ik bedoelde meer 1x per 1 á 1,5 een synchronisatie laten lopen en aan het eind van de dag, na werktijd een backup te maken...maargoed..

Trusten..
Om de één tot anderhalf uur een synchronisatie laten lopen veroorzaakt veel onnodig netwerkverkeer. Waarom wil je dit om de anderhalf uur doen ?

Als je bijvoorbeeld via je server 2x per dag een Volume Shadow Copy laat lopen en dan 's avonds een volledige backup maakt, dan heb je mijns inziens een goede backup gemaakt.

Maar zoals meerdere mensen het in dit topic al hebben gevraagd, wat wil je precies met je netwerk doen ?
- Email centraliseren ?
- File sharing ( blijkt wel uit je verhaal )
- etc
- etc

Over de VPN: laat dit door een ISP uitvoeren ( KPN, Versatel, Bbeyond ). Sluit hier evt een SLA op af. Als er dan iets misgaat met die VPN-verbindingen, dan kun je het probleem bij de ISP weg leggen ipv zelf te gaan lopen zoeken naar het probleem.
Wat is jullie ervaring hierin en goede apparatuur om het maar even zo uit te drukken?
Ik denk dat iedereen andere ervaringen heeft met diverse apparatuur. Zelf ben ik fan van HP en heb slechte ervaringen met Dell. Maar dit is dus voor iedereen apart.
Ik denk dat je zelf hierin een keuze moet maken welke apparatuur je gaat aanschaffen.

Uiteraard één tip: bespaar niet op de kosten mbt aanschaf van hardware. Je kunt beter wat meer neerleggen voor hardware, zodat je weet dat je A-klasse apparatuur in huis hebt. Eventueel kun je dit uitbreiden met extra garantie bepalingen ( HP Carepacks bijvoorbeeld ).

[ Voor 22% gewijzigd door nextware op 06-12-2008 08:21 ]

• Red Boll
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:42

Red Boll

Kick Ass!

Verwijderd schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 01:17:

Er zijn andere manieren om data veilig te stellen. De backup frequentie van een uur ben ik nog niet eerder tegengekomen vandaar dat ik graag wil weten waarom dat nodig is.

Bedenk ook dat je deze backups moet testen op betrouwbaarheid, alleen maar een backup draaien is natuurlijk nooit genoeg maar gezien je reacties weet je dat allemaal al.
Ook zul je af en toe een restore moeten kunnen draaien, dan moet je hardware/software niet bezig zijn met een backup.

Wil je dit op tapes doen? Om hoeveel data gaat het?

Anyway, in ieder geval succes. Altijd een leuke klus om iets nieuws op te zetten, laat ons vooral weten wat je verdere bevindingen gaan worden en voor welke oplossingen je gaat kiezen. Dat is misschien ook leuk voor anderen.

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 05-02 16:52

Tags NL

Harmful or Harmless?

Red Boll schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 11:26:
[...]

Er zijn andere manieren om data veilig te stellen. De backup frequentie van een uur ben ik nog niet eerder tegengekomen vandaar dat ik graag wil weten waarom dat nodig is.

Bedenk ook dat je deze backups moet testen op betrouwbaarheid, alleen maar een backup draaien is natuurlijk nooit genoeg maar gezien je reacties weet je dat allemaal al.
Ook zul je af en toe een restore moeten kunnen draaien, dan moet je hardware/software niet bezig zijn met een backup.

Wil je dit op tapes doen? Om hoeveel data gaat het?

Anyway, in ieder geval succes. Altijd een leuke klus om iets nieuws op te zetten, laat ons vooral weten wat je verdere bevindingen gaan worden en voor welke oplossingen je gaat kiezen. Dat is misschien ook leuk voor anderen.
Ik denk (Gok) dat Aaltk met om het uur á anderhalf uur een backup maken bedoeld dat er een Snapshot wordt gemaakt? Iets wat vrij eenvoudig kan met Volume Shadow Copy's in Windows 2003 of binnen een SAN/NAS kan worden gedaan met software daarop. Aan het einde van de dag kun je dan nog een incremental backup op Tape doen en een Full Backup op Tape aan het einde van de week en daar dan zoveel versies van bewaren als nodig is...

https://powershellisfun.com

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Moeten er niet eerst wat vragen beantwoord worden voor hier zinnig advies over gegeven kan worden? Zoals de verwachte netwerkbelasting, gebruikte programmatuur, budget, verwachte datagroei, huidige setup, eisen qua uptime/crash recovery time? Dat laatste hangt nauw samen met het budget, want in je boodschappenlijstje heb je zo te zien meerdere SPOF's. Mijn advies, stap eens naar een professionele tent waar je voor een bak geld alles aanschaft inclusief een leuke SLA.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 05-02 16:52

Tags NL

Harmful or Harmless?

AtleX schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 11:47:
Moeten er niet eerst wat vragen beantwoord worden voor hier zinnig advies over gegeven kan worden? Zoals de verwachte netwerkbelasting, gebruikte programmatuur, budget, verwachte datagroei, huidige setup, eisen qua uptime/crash recovery time? Dat laatste hangt nauw samen met het budget, want in je boodschappenlijstje heb je zo te zien meerdere SPOF's. Mijn advies, stap eens naar een professionele tent waar je voor een bak geld alles aanschaft inclusief een leuke SLA.
True, true... We weten inderdaad eigenlijk haast niets anders dan dan er 25 gebruikers zijn waarvan we niet weten wat ze gaan doen (Office dingen of zwaar programmeren/CAD o.i.d?) Is Aaltk op zoek naar feedback ter controle van een eigen plan of is hij gevraagd om iets te doen waar hij eigenlijk te weinig zelf mee kan?

https://powershellisfun.com

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-03 14:42

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Verwijderd schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 23:42:
Dag allemaal!

[hier stond eerst een ander verhaal, maar vanwege misverstanden!! Hieronder nogmaals kort maar krachtig!]

Zou graag jullie feedback willen over:

Server (25 gebruikers)
Laptops
Desktops
Printer
Gigabit Switch
Back-up, antivirus software!

Meer informatie over VPN!!

Alvast vriendelijk bedankt!

Aalt
Ik stel voor dat je eerst PNS Beleid eens door neemt, en dat je daarna eens hard achter de oren krabbelt.. Dan zal je inzien dat wij geen helpdesk zijn waar je even een vraag kan dumpen. Je bent vast en zeker bij machte om dergelijk informatie uit te zoeken op Internet.

Kan je dat niet, dan stel ik voor dat je het e.e.a uitbesteedt aan een externe partij die dit voor je op papier zet.

Tot zover mijn feedback

PNS is voor problemen in de grotere professionelere sfeer waarbij we verwachten dat de gebruikers een stevige portie eigen inzet tonen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.