Toon posts:

Asus Geforce 9600 GT Silent Veel te warm?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Iedereen,

Sinds vorige week heb ik een Asus Geforce 9600 GT Silent in mijn pc geplaatst en wanneer ik ongeveer 5 tot 10 minuten aan het gamen was(COD4/Far Cry 2) kreeg ik allemaal Artifacts in mijn scherm.

Ik na aanraden van een vriend van me ATI Tool geïnstalleerd, bleek dat de 9600 GT Silent na 10 minuten spelen 88 graden werd...

Hieronder een foto van de binnenkant van mijn kast:

Afbeeldingslocatie: http://img179.imageshack.us/img179/5906/bild0344dc6.th.jpg

De "buizen" van de passieve koeling worden wel goed heet dus deze werkt wel... ik heb zoals je ziet maar 2 fans in mijn kast een aan de voor en een aan de achterkant.

Maar ik weet zelf even niet hoe het op te lossen, ben absoluut geen expert op het gebied van airflow en dergelijke dus daarom vraag ik jullie hulp hierbij.

B.V.B Dank,

Sander

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-05 11:58

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Je mag die casefan wel eens schoonmaken, maar verder is er niets mis. De temps van graka's kunnen tegenwoordig erg oplopen, maar dat had je zelf ook kunnen Googlen. Verder moet je begrijpen dat een Silent koeling per definitie betekent dat je kaart warmer wordt dan een exemplaar met fan. Zolang de artifacts niet vn je scherm springen na een uurtje gamen is er niets mis.

Verwijderd

Edmin schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 23:20:
Zolang de artifacts niet vn je scherm springen na een uurtje gamen is er niets mis.
Hoe bedoel je? Te veel artifacts ofzo?

Verwijderd

Topicstarter
Nouja dat laatste is het probleem dus eigenlijk wel, in 10 minuten loopt de temperatuur 28 graden op van 60 in normale toestand tot 88 stressed en dan is het gewoon niet meer te spelen en dat zou natuurlijk niet moeten kunnen.

Edit: Heb net even COD4 gespeeld en dit is een voorbeeld van de artifacts die ik krijg(rechtsboven in beeld)

Afbeeldingslocatie: http://img117.imageshack.us/img117/808/foutrv9.th.png

Nu is dit nog niet zo erg maar op den duur zie ik de helft van mijn beeld niet meer etc...

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2008 23:36 ]

Verwijderd

Kan je geen fan aan de zijkant van je kast monteren en een fan (80x80mm zonodig) onder je videokaart?

Mijn HD4850 liet geen artifacts zien toen ie 92 graden werd..

Verwijderd

Topicstarter
Ja daar was ik ook al aan aan het denken(die fan aan de zijkant).

Maar dan zou ik een nieuwe kast moeten halen want deze heeft aan de zijkant nergens bevestigingspunten etc..

Zo`n grote 120mm fan aan de zijkant zou hem echter wel een hèèl stuk koelen denk ik.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 23:44:
Zo`n grote 120mm fan aan de zijkant zou hem echter wel een hèèl stuk koelen denk ik.
Dan moet je wel een goede uitzoeken, want meestal zitten de zijkantfans op CPU hoogte.. en dan heeft het alsnog niet zo veel nut voor je vidkaart..

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-12-2025

Krentenbol

Prutz0r

Sommige cases hebben er twee ;) De Cooler Master CM690 bijvoorbeeld :)
Maar wat je ook kunt doen is met tie-wraps oid een fan vastmaken op je GPU koeler. Anders kun je voor een andere low-budget oplossing gaan: zelf een gat maken in de zijkant van je case.

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

TKing schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 00:20:
Sommige cases hebben er twee ;) De Cooler Master CM690 bijvoorbeeld :)
Maar wat je ook kunt doen is met tie-wraps oid een fan vastmaken op je GPU koeler. Anders kun je voor een andere low-budget oplossing gaan: zelf een gat maken in de zijkant van je case.
PCI brackets eruit en een casefan aan de buitenkant vastmaken met tie-wraps zodat er lucht langsstroomt is ook een (heel erg budget) optie. Het pci kaartje wat er nog in zit moet je dan zo laag mogelijk plaatsen. Werkt prima waarschijnlijk.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-05 11:58

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Verwijderd schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 23:24:
[...]

Hoe bedoel je? Te veel artifacts ofzo?
Nee, ik las verkeerd en dacht dat hij nog geen artifacts had.

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-05 15:54

painkill

Pain(k)(ill)

Omdat ik mijzelf redelijk inschat als expert op dit gebied, moet je even goed luisteren :p

Ten eerst raad ik niet aan om sowieso silent kaarten te kopen, behalve als ze in een niet game systeem komen.
Maar daar heb jij niks aan, ten eerste raad ik je aan om alle kabels weg te werken, zodat er goed lucht kan stromen, dat neemt ten slotte de warmte mee, jij hebt er een zooi van.
Een beetje slim kijken naar je kast en lege plekken, en je hebt ze zo weg ;)

Dan raad ik je om er eens een fan (mits je er 1 over hebt) OP de videokaart te zetten en zoveel mogelijk op de voorkant plaatsen, dat er zoveel mogelijk ruimte is tussen de fan en achterkant van de kast, en naar de achterkant te laten blazen.

Of je zet er 1 met wat tie raps/touw/iets vast onder de videokaart, zodat je eigenlijk een actieve koeler hebt.

Dit gecombineerd kan zo 20 graden schelen, misschien wel meer.

Maar of de artifacts nu wel aan de warmte liggen? 88 graden is niet heel erg warm voor een videokaart, de meeste kunnen de 100 makkelijk aan.

In ieder geval, silent dingen zijn mooi, zolang ze low end zijn, waar ik de 9600gt niet bij vind horen.
Kom je er echt niet uit, ga dan op zoek naar een nieuwe videokaart, of je monteert er een goede actieve koeler op, waar er best wel wat van zijn. Hierzo: Videokaartkoelers

Mijn SNES verzameling!

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik wil iedereen bedanken voor hun antwoorden,

Heb vanmorgen een gat in de zijkant gemaakt en hier een fan in geplaatst en de videokaart is nu lekker koel en onder het gamen heb ik ook geen problemen meer.

Mods, hier mag een slotje op!

Verwijderd

Als je ook eens een ventilator op je cpu plaatst die de warme lucht naar je casefan blaast(bijvoorbeeld een artic freezer 7 pro) ipv zo maar in de rondte dan zul je nog meer verbetering zien, kabeltjes netjes bundelen en zo veel mogelijk uit de weg hangen.

Mark

Verwijderd

Mark, Ik heb dezelfde kaart en schrok ook even van de hoge temperatuur.
75 graden na twee uur farcry 2. (in Lian Li P7 behuizing met 2x 120mm fans op 750 toeren).
Overweeg ook een VGA fan, maar ben wel benieuwd naar de huidige temperaturen, en welke fan heb je gebruikt?

Verwijderd

ik wil niks zeggen hoor..maar het is een Silent..

ik verwacht van een passieve kaart dat de cooler die daar op zit, de kaart zodoende kan koelen @ max belasting dat je geen arti's krijgt.

maar met passive kaart is airflow wel weer heel belangerijk.
er zijn oko coolers die je in 1pci slot kan doen, en die de lucht dan naar buiten blazen..

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 11 december 2008 @ 15:13:
Mark, Ik heb dezelfde kaart en schrok ook even van de hoge temperatuur.
75 graden na twee uur farcry 2. (in Lian Li P7 behuizing met 2x 120mm fans op 750 toeren).
Overweeg ook een VGA fan, maar ben wel benieuwd naar de huidige temperaturen, en welke fan heb je gebruikt?
Ik heb gewoon een 80mm fan gebruikt die in de zijkant van de kast gemonteerd is zodat hij als het ware tussen die passieve koeling en de videokaart zelf blaast.

Hij word nu max 56 graden, echter is het probleem met de artifacts nog niet verholpen :|

Ik vermoed dat het aan de voeding ligt dus moet even kijken of ik van iemand een wat grotere voeding kan lenen om het te testen.
Heb op het moment eentje van 350W erin zitten.

Specs Systeem:

Intel Dual Core E8400
Asus P5Q Pro
ASUS Geforce 9600 GT Silent( niet overclockt)(Drivers Up to Date)
Kingston 2Gig Valueram 667 Mhz ( niet overclockt)

Fans: 2x80mm

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-05 21:38
Ik denk niet dat een voeding artifacts zal veroorzaken hoor..

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-12-2025

Krentenbol

Prutz0r

spNk schreef op maandag 15 december 2008 @ 13:05:
Ik denk niet dat een voeding artifacts zal veroorzaken hoor..
With ^^
Denk dat je videokaart gewoon (even) te warm is geworden en nu kapot is.

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Verwijderd

Topicstarter
Nou kheb de kaart teruggebracht na de man waarvan ik heb hem gekocht,,, die heeft een RMA naar Asus gestuurd bla bla bla.... komt er dus op neer dat het weer wekenlang wachten word :(

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2008 13:12 ]

Verwijderd

Zelfde kaart in mijn systeem

Asus P5Q-Pro
Duo-Core E8500
NVIDIA GeForce 9600 GT (1024 MB)
OCZ 4 GB DDR2-800 Kit OCZ2RPX800EB4GK, ReaperX EB
Cooler Master RealPower M620
Chieftec BH-01B-B-SL

350 W is echt te weinig voor zo´n systeem zelf draai ik op 620 W hiervoor 360 W.

Stressed geeft hij zo rond de 60-70 graden aan.
Heb nog wel een fan op de kaart blazen ( you newer know ;) ) + 1 fan op de harde schijven en een 120mm fan aan de achterkant.

• udenjpg
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

udenjpg

C8H10N4O2

Ik heb dezelfde kaart, usus 9600GT silent. Deze kaart bij een beetje gamen al snel > 90 graden, maar nog nooit artifacts gehad. Maar ik heb er na een tijdje ook voor de zekerheid een 120mm fan bijgezet.

Coffee isn't a matter of life and death. It's far more important than that.

• MonkeySee89
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-05 16:10
Misschien een beetje offtopic.. Maar waarom zou je in hemelsnaam een SIlent kaart kopen om te gamen, en dan achteraf een 120MM fan erbij zetten omdat hij toch te warm word. Koop dan een normale zou je toch denken..

• Shiro
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-05 20:19

Shiro

Serenity

Verwijderd schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 19:30:
Zelfde kaart in mijn systeem

Asus P5Q-Pro
Duo-Core E8500
NVIDIA GeForce 9600 GT (1024 MB)
OCZ 4 GB DDR2-800 Kit OCZ2RPX800EB4GK, ReaperX EB
Cooler Master RealPower M620
Chieftec BH-01B-B-SL

350 W is echt te weinig voor zo´n systeem zelf draai ik op 620 W hiervoor 360 W.

Stressed geeft hij zo rond de 60-70 graden aan.
Heb nog wel een fan op de kaart blazen ( you newer know ;) ) + 1 fan op de harde schijven en een 120mm fan aan de achterkant.
Ik vind het wel heel knap dat je zo direct kan zeggen dat 350W niet voldoende is zonder te weten welke voeding het is, en wat hij allemaal in zijn pc heeft hangen. Als het een sweex is kan ik mij wat bij voorstellen, maar als het een dergelijke A-merk is, denk ik niet zo gauw dat het de voeding is. Alhoewel hoeveelheid A door de 12v misschien wel interessant zal zijn om dat te kunnen zeggen.

http://www.guru3d.com/article/geforce-gtx-280-review-test/11
Dat is 363 watt complete systeemvermogen met een Quad core en een GTX280. Hoezo zou 350 niet voldoende zijn voor een midrange 9600GT?. Of dacht jij dat de benchmark wattage bij load alleen van kaart is en niet het volledige systeem?

Juniper RWD

Pagina: 1