Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP] Muis verdwijnt rechts in beeld. Normaal toch?*

Pagina: 1
Acties:

• Cardo
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-11 13:19
Dames, Heren,

Ik heb XP opnieuw geïnstalleerd op de PC van mijn schoonvader. En de muis als die naar onderen gaat (naar de startbalk) of naar rechts, verdwijnt uit beeld. (op een puntje/streepje van 1 pixel na) Voor zover ik weet is dit altijd zo geweest met windows en is dit niks vreemds.

Hij beweert echter bij hoog en bij laag dat het bij de vorige installatie niet zo was en hij is nu steeds zijn muis kwijt. Huh? Ik dacht eerst nog van: het zal wel, klopt niet. Maar mijn schoonzusje zei vandaag dat het haar ook opviel dat het eerst niet was en nu wel.

Word ik gek? Huh? Of is dit ergens in te stellen? (ik heb gezocht)

Alle hulp is welkom!

[ Voor 9% gewijzigd door Cardo op 05-12-2008 23:04 ]

Een dag niet leechen is een dag niet leven ! :p

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Resolutie te groot voor het beeldscherm?

Dualscherm geïnstalleerd?

[ Voor 26% gewijzigd door Han op 05-12-2008 23:03 ]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat heeft die EEEpc ermee van doen?

In elk geval, je kunt bij de instellingen van de muis aangeven dat als je op CTRL druk dat je een teken ziet op de plek waar de cursor zit. Het gedrag van de muis is geheel normaal zoals jij het omschrijft.

• Wombat13
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 30-11 03:57
Cardo schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 22:59:
Dames, Heren,

Het betreft hier geen eee PC, maar het is wel XP gerelateerd, lijkt me geen probleem. Het zou wel een eee PC kunnen betreffen overigens.

Ik heb XP opnieuw geïnstalleerd op de PC van mijn schoonvader. En de muis als die naar onderen gaat (naar de startbalk) of naar rechts, verdwijnt uit beeld. (op een puntje/streepje van 1 pixel na) Voor zover ik weet is dit altijd zo geweest met windows en is dit niks vreemds.

Hij beweert echter bij hoog en bij laag dat het bij de vorige installatie niet zo was en hij is nu steeds zijn muis kwijt. Huh? Ik dacht eerst nog van: het zal wel, klopt niet. Maar mijn schoonzusje zei vandaag dat het haar ook opviel dat het eerst niet was en nu wel.

Word ik gek? Huh? Of is dit ergens in te stellen? (ik heb gezocht)

Alle hulp is welkom!
Bij mijn weten niks raars aan... die van mij kan beneden en rechts ook gewoon t beeld uit.. :)

• Cardo
Terw_Dan schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 23:02:
Wat heeft die EEEpc ermee van doen?

In elk geval, je kunt bij de instellingen van de muis aangeven dat als je op CTRL druk dat je een teken ziet op de plek waar de cursor zit. Het gedrag van de muis is geheel normaal zoals jij het omschrijft.
daar stond deze ook gepost;) mijn excuus !

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

je word niet gek :)
is bij mij ook bij xp, verdwijnt ook rechts en beneden uit beeld.

maar inderdaad wat heeft die eeepc ermee te maken ?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Cardo
Wombat13 schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 23:02:
[...]

Bij mijn weten niks raars aan... die van mij kan beneden en rechts ook gewoon t beeld uit.. :)
Maar het probleem is dat het dus eerst NIET kon, en of dit weer zo ingesteld kon worden, of het heeft kunnen gebeuren dat het eerst niet kon .

• Cardo
chucky666 schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 23:05:
je word niet gek :)
is bij mij ook bij xp, verdwijnt ook rechts en beneden uit beeld.

maar inderdaad wat heeft die eeepc ermee te maken ?
Nogmaals, deze vraag stond daar ook gesteld. maar het is ook niet raar dattie rechts en beneden verdwijnt, mar eerst kon dit niet beweert mijn schoonvader !

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-11 23:40
Het is toch logisch dat die verdwijnt onder en rechts.
Het gaat immers om het gedeelte wat je muisaanduiding, standaard een pijltje, aanwijst.

• Cardo
Mensen, lees AUB er staat dat het NORMAAL is dat deze in de hoeken verdwijnt, maar eerst was dit dus NIET! hoe kan dat dan?

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:21

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Yippie schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 23:08:
Het is toch logisch dat die verdwijnt onder en rechts.
Het gaat immers om het gedeelte wat je muisaanduiding, standaard een pijltje, aanwijst.
Inderdaad, de 'punt' is het stuk dat daadwerkelijk wordt aangewezen, als hij niet daarheen zou verdwijnen zou je nooit de laatste rij pixels 'aan kunnen wijzen'.

Misschien hadden ze eerst een andere cursor, zoals een kruisje of zo, dat het eerst niet leek te gebeuren?

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

• pythagorasABC
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17-11 20:04

pythagorasABC

A²+B²=C²

of misschien was de vorige cursor een gespiegelde versie van de normale aanwijzer?

Silence is better than unmeaning words. ~Pythagoras

• Cardo
dan zou hij waarschijnlijk links verdwijnen ;)

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:05

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Cardo schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 23:10:
eerst was dit dus NIET! hoe kan dat dan?
eerst zat je schoonvader te slapen. Als hij zijn muis kwijt is moet je de kat er achteraan sturen.

Sorry, maar het is bij elke Windows install zo dat het grootste deel van de muis uit beeld kan verdwijnen, anders zou je aan de onder- en rechterkant van je scherm een hele rij pixels hebben die je niet aan kan wijzen. Sommige mensen letten gewoon niet op bij wat ze doen en als het ze na vijf jaar ineens een keer opvalt is het 'nieuw' en 'raar' en moet het vooral zsm ophouden.

• Haaglander
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Laat je schoonvader dit topic maar lezen. Dan gelooft hij je wel.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Cardo schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 23:10:
Mensen, lees AUB er staat dat het NORMAAL is dat deze in de hoeken verdwijnt, maar eerst was dit dus NIET! hoe kan dat dan?
Ehm..

Je schoonvader beweert dat dat eerst niet was.
Iig: default behaviour, en waarschijnlijk stond bij de vorige installatie de uitlijning van je beeldscherm niet goed.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• MRED
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-12-2020

MRED

Carpe diem...

alt-92 schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 11:54:
[...]

Ehm..

Je schoonvader beweert dat dat eerst niet was.
Iig: default behaviour, en waarschijnlijk stond bij de vorige installatie de uitlijning van je beeldscherm niet goed.
Als dit eerst niet was, lijkt het er inderdaad op dat de vorige installatie niet helemaal lekker geconfigureerd was.

Mijn weblog

Pagina: 1