Toon posts:

[zelfbouw] Tips? Oordelen?

Pagina: 1
Acties:
  • 457 views

Verwijderd

Topicstarter
Hoi mensen,

dit is de eerste keer dat ik een hele pc van scratch af wil gaan bestellen en samenstellen, en het lijkt me meer dan logisch dat het stapeltje hardware dat ik nu bij elkaar heb gezocht niet optimaal is, misschien wel incompatibel met elkaar.

Dus daarom kwam ik op het idee om hem door de tweakers te laten beoordelen. Als jullie fouten ontdekken, of zwaar domme dingen, of hardware die gewoon ondergeschikt is aan een andere, zou ik het heel erg fijn vinden als jullie dat aan mij konden vertellen! Ik ben vooral bang dat er dingen niet op mijn moederbord gaan passen :(

Alle hardware heb ik op salland automatisering (www.sallandautomatisering.nl) bij elkaar gezocht, en dit is wat ik tot nu toe heb:

chipset = Asus P5Q SE = 95 euro
cpu = Core 2 quad Q8200 = 175 euro
gpu = Asus Radeon HD 4850 1024 MB, PCI-e 16x = 190 euro
geheugen = OCZ Memory Reaper HPC Edition DC 4 GB, PC6400, 800 MHz, 4, Kit Of 2 = 65 euro
hd = WD Caviar Green 1 TB, 7200 Rpm, 16 MB, S-ATA II/300 = 90 euro
cd/dvd rw = LG GH22LS30 S-ATA, Retail, Zwart = 26 euro
audio = Sweex 7.1 PCI Sound Card = niks
fan = SilenX Ixtrema Pro Case Fan 92 Mm = 12 euro
case + voeding = Thermaltake M9 Window Zwart, 400 Watt = 81 euro

=734 euro

groen = gewijzigd in beter model
rood = eruit gehaald

Alvast bedankt!

ps= hoop dat ik in de goede sectie heb gepost

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2008 21:56 ]

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Waarom gooi je 18euro weg voor een bagger geluidskaart terwijl dat ding gewoon op het moederbord zit?

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-01 23:35

mace

Sapere Aude

1. Wat jij chipset noemt noemen wij gewoon moederbord. :)
2. Soundcard heb je niet nodig, zit onboard, en die sweex is echt niet beter dan een onboard kaart.
3. Voor rond de 140 euro zou ik een HD4850 kopen, die is echt stukken beter dan die 9600.

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-12-2025

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Iets zwaardere voeding zou mooi zijn (450-500) dan kan je er altijd nog wat extra dingen bij doen.
Neem een sata brander ipv IDE, dit is waarschijnlijk ook nog goedkoper.
Zoals mace zegt geen sweex geluidskaart, de onboard kaarten zijn goed zat.
En nog een keer zoals mace zegt :P, neem een hd4850.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt! geweldig!

grafische kaart is met een paar 10tjes omhoog gegaan nu maar van wat ik zo hoor is dat het wel waard. Overigens compenseert het omdat ik de brander in een sata (met zelfde specificaties) van 25 euro goedkoper heb genomen en de geluidskaart eruit heb gehaald (wist niet eens dat er een 7.1 geluidskaart ingebouwd zat hehe...)

Over de voeding: deze zit ingebouwd in de huidige case...maar als het echt nodig is kan ik wel op zoek gaan naar een alternatieve case en voeding.

Edit: overigens...heb ik verder iets nodig om alles in elkaar te zetten? Ik meen me iets te herrineren over lijm om de koeler vast te zetten of zo?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2008 22:12 ]

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-01 23:35

mace

Sapere Aude

Verwijderd schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 21:59:
Edit: overigens...heb ik verder iets nodig om alles in elkaar te zetten? Ik meen me iets te herrineren over lijm om de koeler vast te zetten of zo?
Boxed processor nemen, dan zit dat er allemaal bij.

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Koeler zet je nooit met lijm vast, dat is koelpasta om het contact tussen heatsink en processor te verbeteren, om de kleine gaatjes op te vullen. De koeler zelf zit met een schroef systeem of een ander systeem (zoals push pins op de socket 775) vast.
Verder waarom een 1GB versie voor zo'n 60 euro meer? Geef dan nog 30 extra uit en neem een 4870. Een 1GB versie scheelt zo weinig in performance, geen 60 euro meer waard.
En waarom een Q8200? Leuk een quad core, maar slechts 2,33ghz per core, een E8400 is al 3ghz per core. En zijn weinig games en programma's die gebruik maken van alle 4 de cores.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Uhm.. CSL Beleid

En waarom moeilijk doen als het makkelijk kan? Best Buy Guide topicoverzicht

Oops, vergat iets.... :w welkom op GoT.

[ Voor 12% gewijzigd door Guardian Angel op 05-12-2008 22:56 ]

ARME AOW’er

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07-2025

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Deze topic kan makkelijk uitlopen in veel welles en nietes en nog steeds overleggen en zoeken naar ideale onderdelen. Ik ben bang dat het niet mag volgens de regels hier.

Je moet zoveel mogelijk in bestaande topics lezen en uiteindelijk je conclusie trekken. Je kan dus vragen in de Best Buy topic omdat daar al soort discussie loopt voor de ideale combinatie.
Review en testresultaten vind je genoeg op internet. Trek hieruit je keuze uit en je bent klaar.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:55
Dit topic voldoet helaas niet aan de eisen van het CSL Beleid

Van een tweaker wordt verwacht dat hij/zij zelf prima met behulp van benchmarks en reviews uit kan zoeken welk product het beste bij de gestelde eisen past. Binnen de CSL hebben we hiervoor een uitgebreide FAQ en uiteraard de "Best Buy Guide" (BBG).

Dit topic gaat dus op slot en we wensen je nog veel succes met het zoeken..
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.