Externe HD niet zichtbaar op 1 pc - Toshiba PX

Pagina: 1
Acties:

• Xeor|A
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 30-10-2010
Beste Tweakers,

Ik heb sindskort een externe HD gekocht van het merk: Toshiba en het type: Px1395E3G75

Op mijn pc heb ik laatst een virus gehad en ik heb alle geïnfecteerde bestanden verwijderd, sindsdien is mijn externe HD niet meer zichtbaar als ik de schijf inplug. Op mijn andere pc is de HD gewoon wel zichtbaar en werkt hij naar behoren. En op mijn macbook functioneert de schijf ook naar behoren.

Dus ik ga ervan uit dat het aan m'n pc ligt , dat er bepaalde bestanden zijn verwijderd die ervoor zorgen dat de schijf niet zichtbaar is.

Weet iemand van jullie wat ik eraan kan doen om de schijf zichtbaar te tonen.

Alvast bedankt!

• Xeor|A
Iemand?

Verwijderd

Waar is de schijf niet zichtbaar? In de verkenner? Ook niet bij disk management?

• Xeor|A
De schijf is dus ook niet zichtbaar bij de Disk Management.

Ik dacht dat het misschien aan mijn chipset of iets lag, maar die heb ik ook proberen te updaten. En dan krijg ik te horen dat alles up2date is. Heb ook al geprobeerd om alles te formateren en overnieuw XP te installeren, maar tevergeefs.

Dus ik weet nu niet goed meer wat ik nog kan doen. En het bizarre is dat de schijf gewoon wel op mijn andere pc & mac werkt!

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Is hij zichtbaar in Apparaatbeheer? Zo ja, daar verwijderen en de schijf opnieuw inpluggen.

Edit:Oeps, ik zie nu pas dat je al geformatteerd hebt, dus dit zal niet werken. Weet je zeker dat de USB poort werkt? Wordt die schijf uit de USB poort gevoed of heeft hij een eigen adapter?

[ Voor 51% gewijzigd door Mijzelf op 07-12-2008 19:55 ]

Verwijderd

Probeer anders Windos even opnieuw te installeren (is vaak de snelste optie).

Er gaan geen gegevens verloren als je Windows gewoon op dezelfde schijf installeert, hij herkent dat er al windows op staat en zal gqaan repairen (dus niet proberen in de recovery console).

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-02 15:34
(jarig!)
Verwijderd schreef op zondag 07 december 2008 @ 20:03:
Probeer anders Windows even opnieuw te installeren (is vaak de snelste optie).

Er gaan geen gegevens verloren als je Windows gewoon op dezelfde schijf installeert, hij herkent dat er al windows op staat en zal gaan repairen (dus niet proberen in de recovery console).
de snelste reply is ook te voorkomen door ff te lezen, TS heeft al geformatteerd / herinstalleert ;).

Lijkt mij USB probleem, kijk eens bij apparaatbeheer of je uitroeptekens ziet staan. Als deze er zijn in relatie tot je USB disk, weggooien en opnieuw opstarten.

Verwijderd

Je zou nog kunnen proberen om via apparaatbeheer de usb poorten te verwijderen. Windows zal ze dan mogelijk opnieuw installeren. Wellicht ook je moederbord chipsetdrivers opnieuw installeren.

• Clementine
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-08-2025
Is het een wat ouder moederbord? En is de harde schijf sata?

installeer / herinstalleer dan even de raid controllers.

Succes

Macbook Pro 15" 

• Xeor|A
Ik heb geprobeerd de USB Poorten te verwijderen via Apparaatbeheer maar dat werkte ook niet. Ik heb eerst het ' Unknown Device ' verwijderd. En daarna weer hd erin geplugt en kreeg hetzelfde weer. Daarna heb ik de ' USB Composite Device ' verwijderd maar daarna installeert Windows het zelf weer overnieuw en weer verschijnt er Unknown Device.
Ik heb nu nog 3 dingen staan bij mijn Apparaatbeheer namelijk
1. SiS 7001 PCI to USB Open Host Contoller
2. Nog een keer wat bij 1 ook staat ( misschien omdat ik USB Poorten voor&achter heb?)
3. SiS PCI to USB Enhanced Host Controller

Als ik mijn chipset probeer up te daten , dan krijg ik te horen dat mijn chipset al up to date is.
De harde schijf heeft een externe voeding, het is een 3.5". Als ik probeer de RAID - Controller te installeren/updaten dan krijg ik de melding dat Windows ze niet kan vinden.

Everest geeft het volgende aan:
Moederbord: Asus P4S533-MX
Chipset mobo: SiS 651
Bios Type: Award Modular ( 06/11/03 )
USB1 Controller: SiS 7001 PCI-USB Open Host Controller
USB1 Controller: SIS 7001 PCI-USB Open Host Controller
USB2 Controller: SiS 7002 USB 2.0 Enhanced Host Controller

• Xeor|A
Het probleem is opgelost!

Ik las ergens op een site dat je de pc moest uitzetten, stroomkabel eruit halen voor paar seconde en dan de kabel weer terug in stoppen en pc opstarten. Zo gezegd, zo gedaan en het werkte ook nog!

Hier kan dus een slotje op!

Verwijderd

Jeetje, zo'n simpele oplossing? WTf.

Dat zulke oplossingen tegenwoordig nog bestaan :P
Pagina: 1