Toon posts:

Citrix: Negotiating Capabilities - PubApp doet het niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bij het installeren van het zgn. Rabobank Telewerkportaal (voor thuiswerk) ondervond ik geen problemen. Citrix geïnstalleerd en enkele minuten later kon ik alles openen (alle programma's en gegevens van mijn werk). Eén applicatie echter doet het niet. Wanneer ik die wil open verschijnt het gebruikelijke Citrix schermpje, maar als hij vol is staat er:

Connection established. Negotiating capabilities

Hierna komt er geen verandering en de applicatie wordt niet geopend. Ik heb het op 5(!) verschillende computers geprobeerd, maar overal ondervind ik hetzelfde probleem (allemaal Windows XP, 4 HE, 1 Professional). Het rare is dat het vanmiddag één keer heeft gewerkt, maar daarna niet meer.

Ik heb heel het Internet afgezocht en het enige dat ik kon vinden was een license probleem, maar het verwijderen van enkele register keys heeft niets opgeleverd: http://forums.citrix.com/message.jspa?messageID=312725

Iemand nog suggesties? Bij voorbaat dank.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:10

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Probeer eens wat duidelijker te vertellen wat je gedaan hebt, ik kan weinig van je verhaal maken.

Kennelijk probeer je een applicatie te publishen, vanaf een nieuw ingerichte citrix/Xenapp server en het connectieproces hangt bij het weergeven van "negotiating capability's"?

Begin eens te vertellen over:
  • Wat je bedoeld met Citrix? (Ik neem aan dat je het produkt Xenapp van de fabrikant Citrix bedoeld)
  • Welke versie Xenapp(?) op de server draait
  • Hoe maakt je client verbinding (PN Agent/ Web interface / Program Neighborhood)
  • Welk versienummers je client hebben
  • Welke foutmeldingen verschijnen in de eventlog van de Xenapp server
  • Wat zijn de settings van de published app?
  • etc.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Verwijderd

Die applicatie wordt dus niet via je standaard desktop gedraaid (weet niet hoe dat in officiele Citrix termen heet).

Kan best eens zijn dat dit een server-side probleem is (want rest werkt bij jou wel correct en de route zal in principe hetzelfde zijn neem ik aan). Weet je zeker dat het bij collega's wel werkt?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:57

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Zie de vragen hierboven. In een forum als PNS verwachten toch op zijn minst dat je in staat bent een samenhangend verhaal te beschrijven van je probleen.

Tijd voor een nieuwe sig..

• silverstorm
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 01-02 17:52

silverstorm

tearing me apart

Is "Rabobank Telewerkportaal" van je werkgever? Dan zou ik daar eens naar toe bellen voor support.

Poverty stole your golden shoes, but it din’t steal your laughter
Fools memorize, smart people make notes

Het sysadmin irc-cafe

Verwijderd

- Kan je de applicatie wel op de server starten waar je hem hebt geinstalleerd (dus lokaal en niet via Citrix)?
- Heb je nog een vastgelopen Citrix sessie open staan naar de published application server?
- Heb je de Citrix cached applicatie data in je profiel al verwijderd?
- Toevallig een printer daarna toegevoegd? Verwijder je printers en probeer het opnieuw.

Verwijderd

Topicstarter
silverstorm schreef op maandag 08 december 2008 @ 14:26:
Is "Rabobank Telewerkportaal" van je werkgever? Dan zou ik daar eens naar toe bellen voor support.
Ja dit klopt. Het schijnt een bug te zijn dat je één applicatie slechts 1x per dag kan uitvoeren. Bedankt voor de reacties, maar het is dus een bug in het programma.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Verwijderd schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 18:20:
[...]

Ja dit klopt. Het schijnt een bug te zijn dat je één applicatie slechts 1x per dag kan uitvoeren. Bedankt voor de reacties, maar het is dus een bug in het programma.
in de rabobank sofware of in citrix :?

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Powershell schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 20:31:
[...]

in de rabobank sofware of in citrix :?
Volgens mij de rabobank software. Collega's hebben hetzelfde probleem en andere applicaties doen het gewoon zo vaak als je wil.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Verwijderd schreef op zondag 28 december 2008 @ 17:51:
[...]

Volgens mij de rabobank software. Collega's hebben hetzelfde probleem en andere applicaties doen het gewoon zo vaak als je wil.
kan ook zijn dat de beheerder in citrix (ja dat kan :P ) een policy heeft ingesteld dat deze published app dat maar 1x kan.

of een bug in citrix waardoor dit nu permanent is geworden :) gebruik namelijk zelf vaak genoeg rabobank software in grote citrix omgevingen en ik ken dit probleem namelijk niet

A wise man's life is based around fuck you

Pagina: 1