• rob53
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 24-09-2025
hallo
ik heb een e6750 processor deze loopt maar op één cores
in apparaatbeheer staan er twee
in taakbeheer staat er maar één
met cpu-z geeft hij er ook maar één (1 cores threats 1
wie weet hier antwoord op
bedankt vast

mainboard msi g31 m
processor intel E6750
geheugen 2gig
videokaart nvidia geforce 88gt
2x hd 5gig
voeding be quiet 550 voeding dual 12v
vista ultimate
cooler Cooler Master Hyper TX2 CPU Cooler

• Dijkertje
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:11
Test eens op een ander moederbord? Misschien ondersteund jouw moederbord jouw CPU niet. Je zou ook een andere CPU kunnen proberen om te kijken of het de CPU is enz.

• JBX
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14-05 10:03

JBX

Dit is de raarste combinatie van onderdelen ooit... 2x hd 5gig met een e6750 cpu? Wat zijn dit voor grappen?

Je moederbord moet het kunnen:
http://www.msicomputer.co...asp?model=G31M-F&class=mb
"Supports Socket 775 for Intel Core2 Quad/ Duo ... processors"

Als je in CPU-Z kijkt hoort er idd 2 cores, 2 threads te staan... Heb je zitten overclocken waardoor een van de twee kapot is gegaan oid?

Edit: bios updaten/flashen zou de oplossing kunnen zijn anders

[ Voor 7% gewijzigd door JBX op 05-12-2008 18:54 ]

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-05 00:59
Welk OS draai je? Met XP moet je een multiprocessor HAL hebben, het kan zijn dat je nu een singleprocessor HAL gebruikt. Zoek maar op GoT naar het tooltje om dat te veranderen ;)
Dit is de raarste combinatie van onderdelen ooit... 2x hd 5gig met een e6750 cpu? Wat zijn dit voor grappen?
Misschien denkt hij dat nullen achter een getal nooit belangrijk zijn? Er staat ook 88gt :?
Voor de duidelijkheid: nullen die achter een getal staan (en bij decimalen achter de komma, voor de "echte" getallen zijn wel van belang

Edit:// Deze dus: http://www.hardware.info/...r_dualcore_CPU_Niet_meer/

[ Voor 64% gewijzigd door Bitage op 05-12-2008 19:25 ]

• jj71
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 26-03 14:45
Kijk eens in de BIOS instellingen.

Op mijn laptop kun je in de BIOS instellingen, als ik het me goed herinner, instellen of 'ie alle cores moet gebruiken of niet.

• rob53
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 24-09-2025

sorry maar wat bedoel je hier mee
ik zit met een probleem en ben geen nerd
ik heb niet zitten overclocken zal niet weten hoe
in apparaatbeheer stond toen alles oké heb deze computer een paar mnd en kwam er toevallig achter

• Flitzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Probeer het volgende eens:
- In BIOS single core inschakelen, Windows starten en daarna de computer opnieuw opstarten.
- In BIOS dual core inschakelen, Window starten. Nu zou de 2e core wel actief moeten zijn.
Deze 'truc' werkt in ieder geval voor XP machines met dit probleem. Vermoedelijk is er iets fout gegaan met installeren van de multi-core HAL.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:25

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

ik zit met een probleem en ben geen nerd
We vragen niet dat je een "nerd" bent. Wel dat je doet wat je kunt voordat je een topic opent en dat je volledig, duidelijk en nauwkeurig bent in je topicstart.

JBX merkt terecht op dat dit een rare combinatie is, 5GB is een normale grootte voor een systeem van tien jaar geleden. Dat zou bijvoorbeeld kunnen betekenen dat je een harddisk uit een oud systeem met een single (core) CPU overgezet hebt op dit systeem zonder je OS opnieuw te installeren of minimaal een Multiprocessor HAL te installeren.

Helaas toon je in dit topic erg weinig eigen inzet, geef je onduidelijke en -zoals blijkt- discutabele informatie en toon je tenslotte een behoorlijk foute houding tegenover mensen die je willen helpen. Zo heeft een topic geen zin, dus gaat het op slot.

Oslik blyat! Oslik!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Allereerst welkom op GoT :)
We verwachten dat voordat je een topic opent je eerst zelf probeert het probleem op te lossen. Mocht je er niet uitkomen dan is het prima mogelijk om een topic te openen, maar vermeldt hier dan wel precies wat je hebt gevonden en geprobeerd en uiteraard ook wat het resultaat hiervan is.

Dit topic gaat dicht. Mocht je er na zelf zoeken nog niet uitkomen, kun je natuurlijk altijd een nieuw topic openen :), maar kijk dan wel even waar het topic het beste past (als het een software probleem is is WOS een betere plek) en neem het lokale beleid voor de zekerheid nog eens door.

:w dion_b
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.