Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B.A.L.
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:33
Hey,

Ik heb weer eens een vreemd probleem. :P Ik heb een Toshiba Satallite A100-00N PSAANE laptop met daarop Windows Vista Home Premium, Service Pack 1. Overige specs:
-Processor: Genuine Intel(R) CPU T2060 @ 1,60 GHZ
-Geheugen (RAM): 2,00GB
-32-bits

Het probleem is het volgende; als ik op bepaalde items klik (tot nu toe is het gebeurd als ik op een user of een transfer klik in het P2P programma ''Soulseek'', en als ik op een muisknop klik in een lijst in het programma ''Setpoint'' van Logitech) hoor ik die bekende moederboord piep. Het is geen Windows geluid; die staan namelijk uit, en toch hoor ik hem dus in die gevallen. Het volgende heb ik getest:

-Soulseek opnieuw geïnstalleerd (werkte niet, en aangezien het probleem ook bij Setpoint voorkomt ligt het sowieso niet aan Soulseek lijkt mij)
-Andere muizen getest; ik heb m'n Logitech muis getest, een andere Siemens muis, en de Touchpad van m'n laptop; alle 3 geven ze het piepje
-Checkdisk gerunned; heeft niet geholpen
-Bij aparaatbeheer gekeken; er staat slechts 1 vraagteken, maar dat is m'n Sony Dualshock 3 controller (dat weet ik zeker), voor de rest functioneerd alles prima
-Meerdere keren gereboot (uiteraard), zonder effect
-Virusscan door AVG leverde ook niks op

Iemand enig idee wat het probleem kan zijn? Ik zou het echt niet weten namelijk. Het gebeurd overigens bij zowel de linker als de rechtermuisknop.

Als jullie nog wat weten, graag...het enige wat ik nog zou weten is formatteren, en daar heb ik eigenlijk niet zo'n zin in :)

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droned
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-11-2023
Is het één kleine biep of meerdere achter mekaar?

Weet je soms het merk van je moederbord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B.A.L.
Droned schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 17:42:
Is het één kleine biep of meerdere achter mekaar?

Weet je soms het merk van je moederbord?
1 kleine biep elke keer als ik dus op die dingen klik of rechtsklik...merk moederbord zou ik niet weten eerlijk gezegd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-05-2024
Controleer eens in Apparaatbeheer of je geluidskaart staat geïnstalleerd of dat deze überhaupt wel wordt herkent. Sommige laptops hebben van die handige knopjes waarmee je o.a. het geluid uit kunt zetten, ben je daarmee aan de gang geweest? Het kan zijn dat je op die manier gewoon (op de een of andere manier) je geluidskaart uit hebt gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B.A.L.
Zal eens kijken, maar ben er niet mee in de weer geweest, en muziek speelt hij gewoon af :) Dus de geluidskaart functioneert gewoon prima voor zover ik weet...en die dingen waar ik op klik horen ook geen geluid te geven...maar zal ff nakijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:43

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Heb ik ook :) Ik heb een Realtek HD Audio kaart. Als ik rechtsklik op 't speakertje in de systray, en playback devices kies, kan ik bij de properties van de speakers de "PC Beep" muten. Dan is m'n probleem pleite. Ik vermoed wel dat het aan Soulseek ligt, want verder doet m'n laptop het helemaal nergens.

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B.A.L.
strandbal schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 19:29:
Heb ik ook :) Ik heb een Realtek HD Audio kaart. Als ik rechtsklik op 't speakertje in de systray, en playback devices kies, kan ik bij de properties van de speakers de "PC Beep" muten. Dan is m'n probleem pleite. Ik vermoed wel dat het aan Soulseek ligt, want verder doet m'n laptop het helemaal nergens.
Verdomd, dat werkt idd!

Ik heb ook Realtek HD Audio kaart, je instructies gevolgd, en nu nergens meer last van :) Wel balen dat het nu nog niet ''opgelost'' is zeg maar, maar goed, ik heb er iig geen last meer van...thx iig, had niet verwacht dat meerdere mensen dit probleem hebben :D

Hier kan slotje op dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C-dude
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:46
Ahaa !
"Probleem" ervaarde ik ook met Soulseek, zelfs als ik bij de instellingen aangaf dat er geen geluid/sound notificaties mochten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
  • Laatst online: 11-09 07:44
Had ook dit probleem met Ipswitch WS_FTP. Ook Realtek.

Alleen kan ik even niet 'Playback devices' vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B.A.L.
Xaero schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 20:39:
Had ook dit probleem met Ipswitch WS_FTP. Ook Realtek.

Alleen kan ik even niet 'Playback devices' vinden.
Onder Vista NL:

Rechtermuisknop op de luidspeker rechtsonderin
Afspeelapparaten
Luidsprekers Realtek selecteren
Eigenschappen
Tabje Niveaus
En dan luidsprekericoon bij ''PC Beep'' klikken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
  • Laatst online: 11-09 07:44
B.A.L. schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 21:09:
[...]

Onder Vista NL:

Rechtermuisknop op de luidspeker rechtsonderin
Afspeelapparaten
Luidsprekers Realtek selecteren
Eigenschappen
Tabje Niveaus
En dan luidsprekericoon bij ''PC Beep'' klikken
Er is geen 'PC Beep'.. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B.A.L.
Misschien je drivers ff updaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:43

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Mijn vaste PC heeft die instelling ook niet, terwijl die ook een Realtek HD Audio chip heeft. PC speaker van je moederbord trekken is ook een optie natuurlijk :P

Hier stond een dode link.

Pagina: 1