Het volgende ging jarenlang goed;
Sinds kort blijkt dit echter niet meer te werken en wat blijkt; als de andere persoon mij mijn eerdergezonden email terugstuurt, blijken de regels niet meer 100 karakters te zijn. Sterker nog, het 101ste karakter is een blokje (niet-herkend karakter) en de volgende regel wordt daar doodleuk achter aan geplakt. Het .TXT attachment wordt dus gewijzigd tussen verzending en openen.
Bekijk ik het bestand in de originele email dan is het bestand nog goed; 100 karakters en geen blokjes!
Op Google kwam ik weinig interessants tegen dus heb ik één en ander uitgeprobeerd met verschillende emailclients en het gaat fout bij de volgende combinaties;
- Outlook Express <-> Outlook Express
- Outlook Express <-> Outlook 2003 (en andersom!)
- Outlook Express <-> Squirrelmail (en andersom!)
- Outlook Express -> @MAIL
...en nu komt het leuke:
@MAIL -> Squirrelmail gaat wél goed!
@MAIL -> Outlook 2003 gaat wél goed!
Ergo, het probleem (b)lijkt te liggen bij de verzendende email-client.
Mocht iemand z'n kristallen bol bij zich hebben dan is de sluitende oplossing natuurlijk welkom maar tot die tijd sta ik open voor alle input!
- Ik maakte met Kladblok bestandjes met regellengtes van exact 100 karakters
- Ik sloeg deze bestandjes op als blablabla.TXT in ANSI-formaat
- Deze bestandjes mailde ik naar een bepaald persoon
- Deze persoon stuurde deze bestandjes door naar een emailsysteem tbv. automatische verwerking
Sinds kort blijkt dit echter niet meer te werken en wat blijkt; als de andere persoon mij mijn eerdergezonden email terugstuurt, blijken de regels niet meer 100 karakters te zijn. Sterker nog, het 101ste karakter is een blokje (niet-herkend karakter) en de volgende regel wordt daar doodleuk achter aan geplakt. Het .TXT attachment wordt dus gewijzigd tussen verzending en openen.
Bekijk ik het bestand in de originele email dan is het bestand nog goed; 100 karakters en geen blokjes!
Op Google kwam ik weinig interessants tegen dus heb ik één en ander uitgeprobeerd met verschillende emailclients en het gaat fout bij de volgende combinaties;
- Outlook Express <-> Outlook Express
- Outlook Express <-> Outlook 2003 (en andersom!)
- Outlook Express <-> Squirrelmail (en andersom!)
- Outlook Express -> @MAIL
...en nu komt het leuke:
@MAIL -> Squirrelmail gaat wél goed!
@MAIL -> Outlook 2003 gaat wél goed!
Ergo, het probleem (b)lijkt te liggen bij de verzendende email-client.
Mocht iemand z'n kristallen bol bij zich hebben dan is de sluitende oplossing natuurlijk welkom maar tot die tijd sta ik open voor alle input!
AS/400, Linux, Novell, Windows, DOS, OS/2...luck has nothing to do with it.
*** Ignorance and nonchalance will lead us happily into slavery of evil ***