Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Voeding (vermoedelijk) Acer 5500z

Pagina: 1
Acties:

• coenraad12
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-03 17:01
Beste mede tweakers,
heb een voedingsprobleem (vermoed ik) met genoemde Acer 5500z, model FL50.
Een kennis van me vroeg er eens naar te kijken, hij deed niets meer.
Na eerst een geheugenbankje (2 maal 512Mb) eruit, startte hij weer op. Dit was echter van korte duur, na een herstart niets meer.
Accu eruit, adapter losgekoppeld, en een atx-reset. Gevolg was, dat hij gewoon opstartte
Helaas, na een tweede poging (na hem volgens de regels te hebben uitgeschakeld) niets meer. Procedure herhaald, echter zonder resultaat
Wat heb ik ondernomen. Tussen haakjes, kan niet in het bios daar hij zo dood is als een pier.
Nieuw geheugen erin: 512Mb. 3200S-333 geen resultaat
,, 1Gb. 5300 DDR2 idem
Het lijkt me trouwens sterk, dat er 2 bankjes tegelijk kapot gaan.
HDD eruit, WLAN kaart eruit, optische drive eruit en uiteraard het geheugen. Identieke adapter (origineel) eraan, accu eruit maar blijft dood.
Bij het inschakelen brand er een groen ledje aan de voorzijde, echter geen reactie.
Nieuw moederbord is geen optie, kost ong. € 400,-
Na de nodige zoektochten kom ik bij eBay, waar ze gebruikt aangeboden worden a $ 200,- excl. verzendkosten, dus ook geen optie.
Herkend een van jullie dezelfde symptonen, of beter nog iemand een suggestie wat dit zou kunnen zijn, voordat ik de machine compleet demonteer.
Heb wel enige ervaring met dit soort grapjes.
Thanks in advance.

• coenraad12
Niemand enige suggestie?? :X

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik denk (gok) dat het moederbord zelf niet helemaal 100% meer is. Kan het niet ergens op baseren (ja, onderbuikgevoel) maar alles wijst erop. Wellicht een printbreuk?

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

• coenraad12
Ga hem eens compleet demonteren, visueel is er wellicht iets uit op te maken.