Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XPE] HP Thin Client Page File op USB

Pagina: 1
Acties:

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:20
Beste,

Ik heb een vraagje. Ik heb hier een HP Thin Client staan die is geinstalleer met de HP versie van Windows XP Embedded. Deze Thin Client maakt gebruik van een Page File. Nu heeft de Thin Client maar een hele kleine opslag ruimte, dus ik heb er een USB stick ingestoken, en wil daar de Page File naartoe verhuizen.

Origineel stond er een PageFile naar de C;\ schijf. Deze wil ik helemaal weg hebben, en dan alleen nog een page file op E:\

In het plaatje hieronder zie je bij PUNT 2 dat er alleen een Page File naar de E:\ schijf staat van 900MB.
Er is bij PUNT 2 ook te zien dat er geen Page File meer naar C:\ staat.
Echter bij PUNT 1 en 3 staat dat er in totaal een PageFile ruimte van 463 MB is in tegenstelling tot de 900MB die ik heb toegewezen op E:\
En verrek op de C:\ schijf staat nog steeds een (de enigste) Page File.sys van 463MB, zie PUNT4

Hoe kan ik nu de PageFile van C:\pagefile.sys helemaal verwijderen (of verplaatsen ) naar E:\.
Het vreemde is ook dat op E:\ helemaal geen Page File te vinden is. Dus ondanks dat ik 900MB toewijs, pakt hij dit niet.

Uiteraard gereboot, ingelogd als admin, en EWF uitgezet.

En als blijkt dat een PageFile niet naar een USB stick verplaatst kan worden, dan ga ik terug in mijn hoekje :)

Alvast heel erg bedankt.

Afbeeldingslocatie: http://img399.imageshack.us/img399/7026/naamloosva3.jpg

FreeReef.nl

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Decon Frost schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 15:53:
En als blijkt dat een PageFile niet naar een USB stick verplaatst kan worden, dan ga ik terug in mijn hoekje :)
Het kan waarschijnlijk ook wel, maar vraag jezelf ook af of dat een goede oplossing is.
Zodra je de USB disk ontkoppelt (en dat hoef je niet eens zelf te doen) ga je waarschijnlijk rare issues krijgen.
Sowieso moet je dan denk ik al zorgen dat je je USB Storage als bootdevice kan inzetten, of als een echte local disk in plaats van de Removable disk die USB en CD standaard als attribuut hebben.

http://blogs.msdn.com/emb...aming-your-page-file.aspx

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:20
alt-92 schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 16:08:
[...]

Het kan waarschijnlijk ook wel, maar vraag jezelf ook af of dat een goede oplossing is.
Zodra je de USB disk ontkoppelt (en dat hoef je niet eens zelf te doen) ga je waarschijnlijk rare issues krijgen.
Sowieso moet je dan denk ik al zorgen dat je je USB Storage als bootdevice kan inzetten, of als een echte local disk in plaats van de Removable disk die USB en CD standaard als attribuut hebben.

http://blogs.msdn.com/emb...aming-your-page-file.aspx
Nee inderdaad het is niet de meest wenselijk oplossing...
Waarschijnlijk heb je gelijk qua bootdevice... dit moet ik eens uitzoeken.
Want de key
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Session Manager\Memory Management
staat bij mij gewoon naar E:\ 900/900mb. Dus het register is aangepast.
Waarschijnlijk word de USB stick in windows pas gevonden nadat de page file is aangemaakt.. oid. Ofwel te laat.

FreeReef.nl