Toon posts:

grafiek met java maken

Pagina: 1
Acties:
  • 1.205 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet een grafiek zelf zien te maken met java door gebruik te maken met een for-lus en array.
De gebruiker moet een waarde ingeven op iedere maand van het jaar en dit moet in een soort grafiek komen maar ik heb totaal geen idee hoe ik dit moet maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:11

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Klinkt als een schoolopdracht? Dan heb je vast wel wat boeken, readers en/of een docent die je kan helpen lijkt me ;)
We gaan er dan ook hier vanuit dat je in eerste instantie zelf opzoek gaat naar een oplossing en dat je ook aangeeft wat je al hebt geprobeerd e.d. Domweg melden "ik heb geen idee hoe.." en hopen dat wij met een oplossing voor je komen is dan ook niet de bedoeling. Met wat logisch nadenken en een basiskennis van Java moet je echt een heel eind kunnen komen.

Dus ga er echt zelf eens mee aan de slag. Als je al wat hebt geprobeerd en je komt er dan echt niet uit geef dan aub meer informatie. Als je PRG Beleid en Het algemeen beleid #topicplaatsen even door wilt lezen dan weet je wat we hier van je verwachten voor het openen van een topic.

[ Voor 26% gewijzigd door Creepy op 05-12-2008 14:54 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Creepy schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 14:53:
Klinkt als een schoolopdracht? Dan heb je vast wel wat boeken, readers en/of een docent die je kan helpen lijkt me ;)
We gaan er dan ook hier vanuit dat je in eerste instantie zelf opzoek gaat naar een oplossing en dat je ook aangeeft wat je al hebt geprobeerd e.d. Domweg melden "ik heb geen idee hoe.." en hopen dat wij met een oplossing voor je komen is dan ook niet de bedoeling. Met wat logisch nadenken en een basiskennis van Java moet je echt een heel eind kunnen komen.

Dus ga er echt zelf eens mee aan de slag. Als je al wat hebt geprobeerd en je komt er dan echt niet uit geef dan aub meer informatie. Als je PRG Beleid en Het algemeen beleid #topicplaatsen even door wilt lezen dan weet je wat we hier van je verwachten voor het openen van een topic.
Een school taak tijdens de Examens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qanar
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21-05-2019
het eerste deel is simpel...

for (i = 0 to 11)
values[i] = user.entervalue

dit is simpele input

voor de output zou je dan een grafische component moeten maken die bv 120 pixels breed is en 100 hoog waaraan je de array met je values meegeeft.

je berekend dan een punt met als x waarde 5, 15, 25 etc en als y waarde value / max value * 100.
tussen deze punten trek je een lijn.

Echter... als je het nog over for lussen en arrays hebt denk ik dat het eerste deel genoeg is
en dan een output ala

for (i = 0 tot 11)
system.out.println(value[i])

*disclaimer... highly unoptimized pseudo pseudo code

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-09 14:02

krvabo

MATERIALISE!

Verwijderd schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 12:15:
[...]

Niet iedereen heeft examens? :')
MBO/HBO/WO hebben gewoon school/college's, waar vaak java wordt gebruikt.

Het ligt er ook aan _wat_ voor grafiek. Een lijngrafiek lijkt me het makkelijkst, dan kun je gewoon met AWT een Graphics.DrawLine(x1,y1,x1,y2) gebruiken (oid).

Als je meer wilt weten dan kun je uiteraard heel simpel even google gebruiken om te zoeken naar "java awt draw" of desnoods pak je een standaard klasse. Die zijn vast ook overal te vinden.

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -FoX-
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

-FoX-

Carpe Diem!

Je kan natuurlijk ook altijd gebruik maken van een open source library voor charting zoals JFreeChart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

Verwijderd schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 12:15:
[...]

Reageer anders ook even op de rest van mijn post ;)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal het eens proberen met de info die ik gekregen heb :)
Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

Prima, maar lees aub volgende keer wel even het beleidstopic door. GoT is niet bedoeld als hrlpdesk en zo gebruik je het nu wel

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.