Toon posts:

Server 2003, welke applicatie?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag mannen,

Ik woon in een studentenhuis waar 16 mensen op het internet zitten. Momenteel heb ik hier op de server MS server 2003 enterprise draaien, draait prima, no problem..
Maar als veel mensen online zijn en 1 iemand begint te downloaden dan worden er duidelijk te veel pakketjes verzonden en worden er mensen uit het netwerk gegooid!

Om wat meer in de hand te hebben zoek ik een applicatie die ik op Server 2003 kan draaien om het verkeer beter te kunnen overzien en om mensen een data limiet te kunnen geven wanneer dit nodig is.

Welk progje stellen jullie voor?

Alvast bedankt voor enige reactie!! :)

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Misschien dat hier je probleem mee wordt opgelost ?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:44

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move PNS > NT

Wat heb je uberhaupt zelf al uitgezicht ? Er zijn honderden programmatjes die dit kunnen. Van gratis tot heel duur.
Enig eigen inzet is wel zo gewenst.

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Topicstarter
Heb winroute geprobeerd. Deze gaf een hoop problemen... Hiervoor heb ik wat linux-based progjes geprobeerd maar die werkten allen niet optimaal.

Ik hoop gewoon dat iemand ervarign heeft met een progje dat echt goed werkt, ipv dat ik eerst nog 10 verschillende moet testen in de hoop dat er 1 doet wat ik wil. :)

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 21:13:
Heb winroute geprobeerd. Deze gaf een hoop problemen... Hiervoor heb ik wat linux-based progjes geprobeerd maar die werkten allen niet optimaal.

Ik hoop gewoon dat iemand ervarign heeft met een progje dat echt goed werkt, ipv dat ik eerst nog 10 verschillende moet testen in de hoop dat er 1 doet wat ik wil. :)
ik lees:
Ik ben lui en wil een antwoord.

Wat heb je zelf al getest met RRAS DHCP en ISA QOS en traffic shaping ?

Verwijderd

Topicstarter
Je kunt er natuurlijk vanuit gaan dat ik dezelfde kennis deel als jullie, of dat ik wellicht nog veel aan het leren ben. Toevallig het het tweede, dus het enige wat je hoeft te verschaffen als je dat wilt is wat informatie, en anders houd het gewoon op :)

Ga traffic shaper xp proberen als ik tijd heb. Thnx voor de link!
Pagina: 1